מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א: "קמחא דפסחא זה קופת העיר"

יותר משלושים ושבע אלף ארגזי ענק, יחולקו לשבעת אלפים וחמש מאות (7500!) משפחות מכל ישוב ועיר בארץ, שיקבלו ערכה של חמשת ארגזים לפסח ע"י "קופת העיר", בשווי של למעלה מ-1500 ש"ח כל ערכה • על פי הוראת פוסקי הדור שליט"א ניתן לתרום ל"קמחא דפסחא" שע"י קופת העיר, גם מכספי מעשר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"תנו לנו את האפשרות לדאוג לאלפי משפחות יצליחו להגיע לפסח בצורה מכובדת", מבקשים ב"קופת העיר", כאשר מגיעה לשיאה הכוננות להשלמתו בהצלחה של מבצע פסח תשע"ד, חלוקת 37,500 ארגזים גדושים בכל מצרכי היסוד הפסחיים, לאלפי משפחות מכל עיר ומכל שכונה ברחבי ארץ הקודש. במערך לוגיסטי מורכב וסבוך נארזת הסחורה המשובחת במפעל רחב ידיים בבאר שבע, כאשר עשרות מתנדבים עמלים בסיוע מכונות משוכללות על המלאכה הגדולה, זאת לאחר שבמשך חודשים ארוכים שקדו ב"קופת העיר" על סינון והרכבת רשימת הענק של המשפחות המקבלות.

מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, אשר מכיר מקרוב את פעולות הקמחא דפסחא של קופת העיר, בתוך כל פעולותיה הברוכות השיב במענה לשאלה כיצד הוא עצמו נוהג לקיים את מנהג ה"קמחא דפסחא" המבואר ברמ"א, וע"ז השיב מרן שליט"א בכתב ידו במילים פשוטות וברורות: "לקופת העיר", כשהוא חותם את שמו ליתר חיזוק.

לאחר שנים רבות בהם התפרסמה כבר דעתו הנחרצת של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, כמו גם דעתם של כל גדולי הדור שליט"א, שצדקה נותנים לקופת העיר, מחמת הישרות והנאמנות, ומחמת שאר ההידורים הרבים המצויים ב"קופת העיר", נתפרסם גם כעת מכתב ברור בפשטותו, בו נשאל מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א לאחר שהיו פרסומים שונים בשם מרן שליט"א בנוגע ל"קמחא דפסחא", למי מרן שליט"א נוהג בעצמו להעביר את המעות לעניים.

בתשובתו חותך מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בקיצור אמרים כדרכו בקודש, ופוסק באופן ברור, "לקופת העיר", קמחא דפסחא נותנים לקופת העיר. בדבריו פוסק מרן שליט"א, כי המעוניין לקיים את ההלכה של "קמחא דפסחא", צריך לתרום ל"קופת העיר".

37,500 ארגזים
כאמור, קופת העיר מפעילה מערך מקיף ויסודי לקיום מנהג "קמחא דפסחא", מערך מתוכנן וקפדני המטפל ודואג לאלפי משפחות מכל שכונה ועיר בארץ הקודש שיהיה להם אוכל לחג.

באמצעות רבני כל שכונה ועיר בארץ, ובסיוע הקופות המקומיות שבכל שכונה ועיר, מצליחים בפרוייקט "קמחא דפסחא" שע"י "קופת העיר", לסייע בידי אלפי משפחות להגיע כראוי אל חג הפסח, ולדאוג שיהיה לכל משפחה אוכל לחג.

במסגרת פרוייקט "קמחא דפסחא", מתכננים ב"קופת העיר" לחלק 7500 ערכות ארגזים, כאשר כל ערכה מכילה חמישה ארגזי ענק בהם נמצאים כל מוצרי היסוד החיוניים לימי החג בשווי של כ-1500 ש"ח, ומחלקים משפחות הנצרכות לזה מכל רחבי הארץ. בסך הכל מתכוננים לחלוקה 37,500 ארגזי ענק בשווי כולל של 11,250,000 ש"ח.

המוצרים לערכות הארגזים נתרמים או נרכשים במרוכז בהנחות מופלגות ע"י קופת העיר, כאשר כל מלאכת האריזה והחלוקה נעשית במרכז אריזה ענק בבאר שבע ע"י מתנדבים למלאכת הקודש.

על פי הנחייתם והוראתם של פוסקי הדור שליט"א, ניתן לתרום לקמחא דפסחא הענק של "קופת העיר", גם מכספי מעשר, מאחר שאין קצבה מסויימת שחייבים להשתתף בזה.

ניתן להשתתף במגבית "קמחא דפסחא" כפי הנהגת מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, במוקד הטלפוני 1800-39-47-47, בבתי הרבנים המקבלים, במוקד הקופה שבבית מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א או בסניפי "קופת העיר" שברחבי הערים שיהיו פתוחים אי"ה גם בימי ערב פסח.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture