הגר"ד לאו ביקר במרכזים הרפואיים של ה'כללית'

הגר"ד לאו שליט"א בביקור במרכז הרפואי בילינסון ובשניידר מקבוצת 'כללית', במהלכו התוודע לרפואה מקצועית ולאיכות רפואית ללא פשרות • עובדי הקומפלקס הרפואי בילינסון שהתאספו כדי לברך זה את זה לקראת החג הבא עלינו לטובה, זכו לביקור של כבוד של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

את הגר"ד לאו קידם בברכה רבה של 'כללית' הרב מנחם רוזנברג שליט"א. אל הביקור הצטרפה הנהלת המגזר החרדי בהנהלה ראשית הרב אברהם קונסקי, מנהל שיווק מגזר חרדי ארצי; גב' ח. קוריץ מנהלת פרסום מגזר חרדי ארצי; והרב משה רוזנגרטן, מנהל תחום קשרי לקוחות מגזר חרדי ארצי; וכן הנהלת המגזר החרדי במחוזות – הרב מעוז פורת, מנהל אשכול חרדי מחוז דן פ"ת(ב"ב-אלעד); הרב יואל קלופפר, מנהל מגזר חרדי דתי מחוז ירושלים; הרב יוסי אוקנין, מנהל מגזר חרדי מחוז צפון; והרב אברהם ווייס, מנהל קשרי לקוחות מודיעין עלית.

הביקור נפתח בחדר הישיבות של בית החולים, במצגות אשר העבירו באופן בלתי אמצעי את המצוינות ואת האיכות ללא פשרות האופיינית לבתי החולים של כללית, כאשר הקומפלקס הרפואי בילינסון משמש דוגמא.

ד"ר ערן הלפרן, מנהל מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) בשירותי בריאות כללית, הציג את מפרט שירותי הבריאות שמציג בית החולים על מחלקותיו השונות.

לאחר שסיים ד"ר הלפרן את דבריו, הציג פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מכון ראות בבילינסון מצגת מרתקת על השתלות ריאה. מסתבר כי לשירותיו של המערך למחלות ריאה בבילינסון ביקוש רב ומספר המטופלים והמופנים אליו מכל חלקי הארץ הוא גדול. רק לפני כחצי שנה נחנך מבנה חדש למערך, כדי לענות על דרישות המטופלים הן מבחינת מקום והן מבחינת ציוד ומכשור. המבנה החדש הוקם הודות לסיוע תורמים נדיבים ועמותת ידידי מרכז רפואי רבין.

המערך בניהולו של פרופ' מרדכי קרמר, עוסק באבחון ובטיפול בחולים הסובלים ממגוון מחלות ריאה שונות. במערך מתבצעים אבחונים בציוד מתקדם, טיפולים מרפאים ומקלים על הסובלים מבעיות נשימה, מגוון בדיקות אבחוניות של תפקודי ריאה בדיקות אלרגיה ופעילות שיקומית לחולי ריאות.

במערך פועלת היחידה הארצית להשתלות ריאה, שם מתבצעות הבדיקות וההכנה לפני ההשתלה והמעקב שלאחריה. ובנושא זה הוצגה מצגת מרשימה בפני המבקרים הנכבדים. "אני גאה לנהל מכון ברמה בינלאומית הדומה ביכולותיו הטכנולוגיות למכונים מובילים בעולם", אמר פרופ' מרדכי קרמר.פרופ' קרמר הגיש לרב הראשי את ספרו המיוחד בתחום 'השתלת ריאות' שיצא זה עתה לאור.
יצוין כי במכון מטופלים כ- 19,000 איש בשנה וכ-90 ממתינים להשתלת ריאה.

הדובר הבא היה פרופ' אהרן אלון, מנהל היחידה לרדיותרפיה. הטיפול הקרינתי מהווה נדבך חשוב בטיפול האונקולוגי הן מבחינת תרומתו החשובה לריפוי והן מבחינת הקלה על תופעות לוואי ומצבי חירום הנובעים מהגידול עצמו. הטיפולים מותאמים לסוגים שונים של מחלות הסרטן, הן במבוגרים והן באוכלוסיית הילדים.

היחידה מצוידת במכשור מהמתקדמים בעולם, כאשר כל הטיפולים נשלטים על ידי מערכת בקרה ממוחשבת הדרושה לאבטחת איכות הטיפול. פרופ' אלון ידוע כמי שמפיח תקווה בחולים ועושה הכל כדי לעודד את רוחם, מעבר לטיפול המקצועי והאיכותי שהוא מעניק להם. הוא עושה הכל כדי לחזק את החולים ולהוציא אותם מכבלי הייאוש, החידלון והדיכאון, ונוסך בהם האמונה כדי שיוכלו לחזור לתפקוד מלא בחייהם בע"ה.

פרופ' פייר זינגר מנהל טיפול נמרץ כללי ופרופ' יונתן כהן סגן מנהל טיפול נמרץ כללי הציגו מצגת מעניינת במיוחד בעניין תרומת אברים. פרופ' זינגר והפרופ' כהן שמרכז את כל סוגית תרומות איברים סיפרו כיצד התהליך כולו מנוהל על פי ההלכה ובקפדנות יתירה. הרב הראשי עדכן על הוועדה המקצועית וההילכתית שמונתה על ידו בכל היבטי הענין.

המשכו של הביקור התקיים במרכז הרפואי לילדים שניידר, שם המתינו לרב ולחברי ההנהלה מתחת לגשר הידוע רבים מעובדי בית החולים, כדי לקדם את פניו בברכה.

פרופ' יוסף פרס, מנהל שניידר, בירך את העובדים לקראת החג הממשמש ובא וציין לשבח את עבודתם, יומם ולילה, במסירות נפש ממש, למען החולים. פרופ' פרס ידוע כמי שפועל להגשמות חזונו לקידום המערך האישפוזי תוך הכנסת ידע, שיטות טיפוליות וטכנולוגיות חדשניות מהמתקדמות בעולם, קידום הפעילות המחקרית כחלק בלתי נפרד מפעילותו של המרכז הרפואי שניידר, וכן חיזוק הקשר עם הקהילה תוך שיתוף היכולות המקצועיות והשירותיות הייחודיות לשניידר עם מרפאות ומרכזים רפואיים קהילתיים.

הרב מנחם רוזנברג שליט"א, רב ה'כללית' בירך את עובדי בית החולים ובראשם את חברי ההנהלה לקראת הפסח הבא עלינו לטובה ואף הגר"ד לאו נשא דברים. "אני מאחל לכל עם ישראל בריאות טובה ושלא יהיו עוד חולים, בבחינת 'והסירותי מחלה מקרבך', אולם אם חלילה יחלה אי מי, הטוב ביותר עבורו הוא לזכות לטיפול בידיים הטובים של המומחים של כללית", אמר הגר"ד לאו.

המשך הביקור התקיים במערך לניתוחי לב חזה, ובטיפול נמרץ לב, שם פגש הרב לאו את את פרופ' עובדי דגן, מנהל טיפול נמרץ לב, ואת ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב בשניידר ששמותיהם מוכרים היטב לכל אדם בישראל, לאחר שלא היה אדם שלא עקב בחרדה ובתפילה אחר מצבם של ילדי משפחת גרוס שאושפזו בבית החולים במצב קריטי ובחסדי שמים שוחררו לביתם ושבו ללימודיהם. מרגש היה לבקר במקום ולעמוד מקרוב אחר הטיפול המיוחד לו זכו הילדים ולראות כיצד בצניעות רבה ממשיכים הרופאים במלאכת הקודם יום יום, שעה שעה.

במהלך ארוחת הצהריים שהתקיימה לאחר מכן שבו ונשאו דברים פרופ' פרס והגר"ד לאו, כשאת הארוחה חתם הגר"ד לאו כשהוא מעניק הגדה של פסח הרב לאו לחברי ההנהלה. הביקור הגיע לסיומו, כיאה לימים אלה במטבח בית החולים, שם עקב הגר"ד לאו מקרוב ובהשתאות רבה אחר הליכי הכשרת בית החולים כולו והמטבח במיוחד לפסח.

יצויין כי הנהלת 'כללית' אינה חוסכת מאומה כדי להגיע לתוצאות אופטימליות ומקסימליות בכל הנוגע להלכות כשרות המטבח. הן לקראת פסח וכל בכל ימות השנה. המבקרים נדהמו לראות את המכונה החדשה לברירת אורז כדי לוודא שהחולים יקבלו אורז ברור כהלכתו לארוחותיהם במהלך ימות השנה.

בלינסון קבוצתי

בלינסון1

הרב לאו בשניידר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture