ההכנות לקראת הילולת 'בעל המופתים' רבי ישעיה מקרעסטיר זי"ע

בימים אלו נשלמות ההכנות האחרונות לקליטת ההמונים שיעלו לפקוד את הציון הק' של הרה"ק רבי ישעי' מקרעסטיר זי"ע בהונגריה • צוות פעילים מכינים את השטח סביב מתחם התפילה, ונערכים למבצע הלוגיסטי הענק של הכנסת האורחים תוך שימת לב לכל פרט ופרט מהצטרכויותיהם • אהל מיוחד הוכן על ידי ארגון 'רב להושיע' צילום: JDN

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

האדמו"ר רבי ישעיה שטיינר זצ"ל המוכר יותר בשם רבי ישעיה'לה קערסטירער, נקרא על שם עירו.

הוא נולד לאביו רבי משה בשנת ה'תרי"ב בכפר זבריו שבסלובקיה, בהיות רבי ישעיה'לה כבן שלש שנים נפטר אביו, אמו המשיכה לגדלו עד לגיל 12 ואז שלחה אותו להתחנך וללמוד אצל האדמו"ר רבי צבי הירש פרידמן מליסקא זצ"ל, רבי ישעיה'לה גדל אצל רבי צבי הירש וכשבגר התמנה למשב"ק (משמש בקודש) שלו.

מלבד רבי צבי הירש היה רבי ישעיה'לה גם תלמידו של האדמו"ר רבי חיים הלברשטאם מצאנז בעל ה'דברי חיים'.

לאחר פטירתו של רבי צבי הירש, החל שמו של רבי ישעיה'לה להיות נפוץ ברבים כצדיק ובעל מופת, הוא קבע את משכנו בעיר קרסטור שבהונגריה ויהודים רבים נהרו לפתחו בבקשת ברכה וישועה.

קרא עוד:

[postim]

מסופר על יהודי שהיגר לארצות הברית והתעשר שם ממכבסה שקנה, לימים פתחו צמד איטלקים מכבסה מול המכבסה שלו והחלו מקפחים את פרנסתו, לאחר זמן החלו שני האיטלקים אף לאיים על היהודי כי יסגור את המכבסה ויתן להם מונופול על עסקי הכביסה באזור.

באחד הימים הגיע יהודי מהונגריה אל ביתו של בעל המכבסה וכאשר שמע על צרתו אמר לו כי הוא נוסע כעת חזרה להונגריה שם יושב הצדיק רבי ישעיה'לה קערסטירער שידוע כבעל מופת, ואם כן מציע הוא לו שישלח עמו קוויטל (מכתב – פתק) אל רבי ישעיה'לה שיתפלל בעדו, בעל המכבסה שמח להצעה ומיהר לכתוב על צרתו אל רבי ישעיה'לה ואל הקוויטל צירף פדיון נאה, היהודי ההונגרי שב לארצו ובעל המכבסה נותר בצרתו, המכבסה של האיטלקים היתה מפוארת ומשוכללת ומשכה לקוחות רבים מהמכבסה שלו ופרנסתו הלכה והצטמצמה.

לאחר תקופה הגיע היהודי ההונגרי שוב לארצות הברית והביא לבעל המכבסה קמע שנתן עבורו רבי ישעיה'לה כסגולה לשמירה והצלחה, היהודי הוסיף ומסר כי רבי ישעיה'לה אמר שיפתח את הקמע בזמן שיראה לו לנכון, בעל המכבסה נטל את הקמע וציפה לישועת ה'.

צמד האיטלקים שנכחו לראות כי היהודי אינו סוגר את המכבסה החליטו לנקוט בפעולה, הם שכרו בממון רב פושע כושי על מנת שישרוף את המכבסה של היהודי, עם רדת הלילה הגיע הכושי לרחוב שבו עמדה המכבסה והחל מחפש אחריה, הפושע צעד ברחוב הלוך ושוב ולא הצליח למצוא את המכבסה, למרות חיפושיו והסימנים שמסרו לו צמד האיטלקים המכבסה לא אותרה כאילו בלעה אותה האדמה, בצר לו עצר הכושי עובר אורח ושאל אותו היכן המכבסה, אותו אדם הצביע לתומו על המכבסה הגדולה והיפה של האיטלקים והפושע ללא היסוס נגש אליה שפך מלא הפך נפט והצית את המכבסה…

למחרת בבוקר גילו האיטלקים כי נפלו בבור שכרו לעצמם, המשטרה שחקרה את מקרה ההצתה תפסה את המצית שעד מהרה נשבר בחקירה וסיפר כי טעה והיה אמור לשרוף את המכבסה שממול בשליחותם של האיטלקים, האיטלקים נאסרו על אתר וליהודי היתה הרווחה.

כעבור שנים נפטר רבי ישעיה'לה ובעל המכבסה החליט שכעת זהו הזמן המתאים לפתוח את הקמע, בחרדת קודש פתח היהודי את הקמע ובו מצא כתוב את הפסוק "ואת האנשים אשר פתח הבית הכו בסנוורים, מקטון ועד גדול, וילאו למצוא הפתח". ויהי לפלא.

למרות גדלותו של רבי ישעיה'לה היה הוא ענוונתן מופלג וכל ימיו ראה עצמו כמשמשו של רבי צבי הירש מליסקא, במכתביו היה חותם את שמו בלשון 'הק' ישעי' בן מו"ה משה ז"ל שהי' משמש בקודש אצל הרב הצדיק מליסקא זי"ע'.

רבי ישעיה'לה נפטר ביום ג' באייר שנת ה'תרפ"ה ונטמן בעירו קרסטור

כאמור, רבים יפקדו את קברו ביום ההילולא, ואלפים מנצלים את ההזדמנות לשלוח שמות לתפילה ע"י ארגון החסד 'רב להושיע' הממשיך את דרכו בהשבעת תינוקות רעבים.

חייגו עכשיו לרב להושיעו וזכו בישועות גדולות למעלה מדרך הטבע:
בישראל: 1-800-20-22-33

בארה"ב: 718-6825056

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture