נשיא מועצת החכמים איחל לנשיא הנבחר: "שתזכה להיות כמו יהושע וכלב"

בשמחת ה'שבע ברכות' לבתו של יו"ר ש"ס ר' אריה דרעי, התכנסו שוב גדולי תורה ורבנים • נשיא המדינה הנבחר, רובי ריבלין, בחר לשהות במחיצתם ביומו הממלכתי הראשון • הרבנים שבחו את ריבלין, שמצידו הודה: "להיות נשיא זה קל, להיות רב ראשי זה קשה. צריך להיות תלמיד חכם באמת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש נערכה שמחת שבע ברכות לבתו של יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי בבית חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף.

השתתפו בשמחה: נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן, הגר"מ צדקה ראש ישיבת פורת יוסף, הראשל"צ הגר"י יוסף, הראשל"צ הגר"א בקשי דורון, הגר"מ מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים, הגר"נ נוסבוים גאב"ד אהבת שלום, הגרי"ד גרוסמן רבה של מגדל העמק, הגר"א וויס גאב"ד דרכי הוראה, הגר"ח וולקין משגיח ישיבת עטרת ישראל, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל. נשיא המדינה הנבחר רובי רבלין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ח"כ משולם נהרי, ועוד.

את נשיא המדינה קיבל דרעי בדברי ברכה וציין בדבריו את העמדה הנחרצת שהייתה מאז ומתמיד לנשיא בעד עמדת היהדות המסורתית.

ר' אריה דרעי נושא דברי ברכה

נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן אמר בדבריו כי הנשיא זכה להיבחר בתוך שבעה ימים מחג השבועות וגם שזה קרה בדיוק בזמן שבו אנו קוראים בתורה על כך שנבחרו הנשיאים לתור את הארץ, אני מברך אותך. אמר הגר"ש, "שתזכה להיות כמו הנשיאים יהושע וכלב .ידוע שהיו שנים עשר נשיאים.רק שתיים היו צדיקים והעשרה הנותרים הביאו שואה על ישראל ואתה תזכה להיות כמו יהושע וכלב. ודבריך ישמעו ויתקבלו לאחד את עם ישראל המפורד, מה נהנים מהפירודים האלה, אין דבר יותר נורא מפירוד",

דברי נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שליט"א

בדבריו אמר לנשיא בבדיחותא "אומנם הראשי תיבות שלך זה ר' ר' זה יכול להיות רב ראשי, כשהנשיא משיב "להיות נשיא זה קל, להיות רב ראשי זה קשה. צריך להיות תלמיד חכם באמת",

חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף בדבריו, ציין את הקשר בין שמחת חתן וכלה לנשיא המדינה, "רבותי מה המכנה המשותף בין נשיא המדינה לבין החתן, יש מכנה משותף חשוב מאד, חז"ל אומרים שחתן ביום חופתו מוחלים לו על כל עונתיו, וחז"ל אומרים שמי שעלה לגדולה מוחלים לו על כל עונותיו, הוא נהיה צדיק, אנחנו מברכים מקרב לב את הנשיא הנבחר, במשך שנים רבות היינו איתו בידידות גדולה, ידענו את מעלותיו, עצם הדבר שאנו יודעים מי היו נגד זה הסיבה הגדולה למה היינו בעד, נברך אותו שיזכה לקדש שם שמים ולהרבות אהבת ישראל,

הנשיא ריבלין פתח בדבריו, "ברשות ראש הישיבה, הראשון לציון, חברי הטובים, ראש העיר היקר שלי, מוטלות עלי משימות רבות, כאשר אנחנו מדברים על מדינה דמוקרטית גם אלה שלא יודעים מה זה מבינים אבל כאשר אנו מדברים על מדינה יהודית מהי מדינה יהודית, הסטטוס היהודי זה מה שמקיים אותנו שלושת אלפים שנה, אלו דברים שעומדים היום למלחמה הקשה שמתרחבת מיום ליום, אני חושב קודם כל אנחנו צריכים לבא לידי הבנה שבו נכיר זה את זה שגם אם המחלוקות יישארו לנו הכרה בזולת, ואין מקום של קירוב לבבות יותר מהמקום שאני נמצא שמחת חתן",

דברי הנשיא הנבחר, רובי ריבלין

על הקשר שלו עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ציין הנשיא "כמובן הייתי בין בית בביתו של אביכם היקר והיה מקבל אותי באהבה, לא בגללי אלא שאני צאצא של הגאון מוילנא ובזכות זה זכיתי להיות שומע וגם משמיע כאשר הרב ביקש ממני".

על בחירתו לנשיא אמר ריבלין "אני עליתי לנשיא בישראל כאשר אותם אנשים בפולטיקה חשבו שאני צריך להיות נשיא עמדו על דעתם, אני יודע דבר אחד, הכל נכתב כבר מראש בשמיים וגם כאשר היו לי רגעים קשים ידעתי שאם נכתב שאני יהיה נשיא אני יהיה נשיא.

לנוכח השמועות מיהו האחראי על הסיוע בבחירתו של הנשיא, גילה ריבלין והפתיע את הסובבים, "אני מודה לכל אלה שהביעו בי אימון, אני נבחרתי ברוב מוחלט, ואני יודע מי הם אלה שהכריעו את הכף, תודה לך אריה דרעי", אמר והוסיף "אני מאד שמח להיות כאן, מודה לכם מאד, שמחתי לשבת כאן ליד גדולי התורה, אני שמח שקבלתי את הכבוד הראשון כנשיא מדינת ישראל כבוד שהרבה יותר ממה שמגיע לי, תודה רבה לכם תודה רבה לראשון לציון ממשיכו של אביו שאין ולא היה מורה בישראל כמוהו, סיים הנשיא.

לאחמ"כ נשא דברים הראשון לציון הגר"א בקשי דורון ששיבח את דרעי על פועלו בהחזרת עטרה ליושנה וחיזוק עולם התורה.

הראשל"צ הגר"י יוסף בדבריו אמר "קודם כל אני רוצה לברך את הנשיא הנבחר, אתמול איך שהוא נבחר הוא עשה קידוש ה' גדול כאשר הוא ציטט פסוקים בזה אחר זה. זה היה מאד מרגש, ספרתי לראש הישיבה הגר"ש כהן שהנשיא מתפלל בכל שבת, והתפעל", אמר הראשל"צ, והוסיף, "ברוך ה' שעלה לתפקיד זה אין לי ספק שימשיך לקדש שם השם, אתמול שהתקשרתי לברך אותו הזכרתי לו את המכתב של מרן האבא זצוק"ל שהבטיח לו לפני שבע שנים שעוד שבע שנים יהיה נשיא המדינה, הנה הברכה של האבא התקיימה ונבחר עכשיו להיות נשיא, אמר.

יצוין כי בשמחת השבע ברכות אמש השתתפו גדולי תורה רבים שלא השתתפו בשמחת החתונה כמו הגר"מ צדקה והגר"מ מאזוז ועוד, מה שנותן חיזוק רב למעמדו של דרעי בציבור הספרדי כולו, חיזוק משמעותי נוסף קיבל דרעי מהנשיא ריבלין שהזים את השמועות על נפילת כוחו של דרעי ושיבח אותו על סיועו לבחירתו.

צילום ווידאו: יעקב כהן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך מותר להתחנף למחלל שבת גמור ואינו שומר תו"מ, והצביע בעד גיוס בחורי ישראל, רבש"ע איך ???

המהרהר אחר רבו כמהרהר אחר השכינה
הוא לא יותר גרוע מפרס ומרן זצ"ל כיבדו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture