לאור המצב הכלכלי: מנהלי מוסדות ויז'ניץ התכנסו

ותשועה ברוב יועץ: יום עיון ומפגש מקצועי נערך לעשרות מנהלי מוסדות ויז'ניץ ברחבי הארץ • יום העיון נערך לרגל הבמצב הקשה בו נמצאים מוסדות התורה ברחבי הארץ לאחר הנפת חרב הקיצוצים האכזרי בידי ממשלת ישראל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק4

בשנים האחרונות תקעה חסידות ויז'ניץ יתד ופינה בערים רבות ברחבי הארץ ובמרביתם כבר נפתחו בס"ד מוסדות חינוך לבנים ולבנות כשמנהלים מוכשרים מונו לעמוד בראש המוסדות. מטבע הדברים ישנם התמודדויות רבות ושונות במסגרת ניהול מוסדות המקיפים מגוון תחומים, כמובן שההתמקצעות והלמידה מנסיונם של עסקנים ותיקים הינו דבר מבורך ומועיל, אי לכך נתכנסו לפונדק אחד עשרות המנהלים והדרג הניהולי מכל ריכוזי בית ויזניץ בערים: בני ברק, ירושלים, אשדוד, אלעד, מודיעין עילית, בית שמש, ביתר עילית, עפולה, חיפה. המייצגים עשרות אלפי תלמידים ומאות עובדי חינוך והוראה יחד עם המזכלי"ם והצוות הבכיר של כל עיר ועיר בהיכל הכינוסים המפואר של מוסדות "צמח צדיק" ויז'ניץ אלעד שאירחה את הפורום המכובד והמגובש, הכינוס עמד בסימן ותשועה ברוב יועץ.

המנהלים ניצלו רגע של הפוגה במלחמת היום יום ובמרוץ השוטף מול הגזירות והבנקים והתקציבים   כדי להתייעל ללמוד להחכים ולדעת איך להתנהל במכלול תחומים למען המשך פריחתם של מוסדות החינוך ולרווחתם של אלפי עובדי החינוך וההוראה המסורים לעבודת הקודש.

את המושב הראשון פתח וניהל המארח מנכ"ל המוסדות באלעד ויו"ר אגודת ישראל הרב חיים מאיר כץ שיזם את המפגש, הרב כץ קידם את המתכנסים בברכת איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק. והעלה לדיון את סוגית ביטוחי המנהלים וקרן פנסיה ובמהלך המושב הזמין לדוכן הנואמים שורה של אנשי מקצוע בתחומי הביטוחים הפנסיונים כאשר בדברי סיכום כובד הרב יצחק אייזיק ויז'ניצר, יו"ר קהל חסידי ויז'ניץ – המרכז העולמי ומנהל סוכנות ויז'ניצר ביטוחים. סוכם על הקמת וועדת חברים מטעם מנהלי המוסדות שימשיכו את סבב הבדיקות והמו"מ בנושא מול החברות הגדולות במשק.

הדיונים היו מקצועיים ובעלי השלכות רוחב ועומק לעתידה הכלכלי של קופות המוסדות המתמודדים כיום עם שלל אתגרים הן בנושאי תקצוב והרשויות והן בתשלומים לספקים ולגופים כלכליים.

המושב השני עסק בתחום תקשורת מועילה ומיטבית, את המושב ניהל הרב שלמה רוזנשטיין, מראשי צוות ההיגוי של איגוד מוסדות ויז'ניץ ומערכת הבטאון "קשר איתן" וחבר מועצת העיר ירושלים. בפאנל השתתפו, חבר ועדת ההיגוי של האיגוד ובעלי פרסום "מימד", הרב יעקב שטרן שיחי' , והר"ר צבי רודיך והר"ר גבריאל יוסף פולק, מצוות משרדי איגוד מוסדות ויז'ניץ. הרב רוזנשטיין הרחיב בדברי טעם קולעים מנסיונו העשיר כאשר במקום התפתח סיעור מוחות בין כל הנוכחים.

מנהלי המוסדות העלו על נס את פועלו של מנכ"ל האיגוד הרב ישעי' יעקב ורטהיימר שיחי' המסייע רבות ונצורות למנהלי המוסדות ובתוכם את הוצאת הבטאון בעלויות נכבדות כדי להביא את דבר הממלכה ומוסדותיה לכלל ריכוזי אנ"ש בארץ ובעולם.

לאחר ארוחת צהרים חגיגית, החל המושב השלישי שעסק בתחומי השכ"ל ותקציבי משרדי הממשלה. את המושב ניהל הרב יצחק זיידה, מנכ"ל מוסדות החינוך ויז'ניץ בקרית ויז'ניץ בני ברק. במהלך הדיון התייחסו המנהלים וצוותיהם לדרכי ההתמודדות עם דרישות וביקורות משרדי הממשלה, כמו"כ עלתה הצעה לארגן את כל עלויות הרכש בתחומים שונים ככח קניה משמעותי מאוחד ומאורגן, וכן על האתגרים הגדולים שעדיין לא נדונו, וידונו בהם במפגשים ובפורומים הבאים.

המשתתפים הודו להנהלת מוסדות ויזניץ באלעד על היוזמה – הארגון – והאירוח למופת של המפגש המקצועי שיניב פירות ותוצאות מבורכות לתפארת בעז"ה.

מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק1 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק2 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק3 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק5 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק6 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק8 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק9 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק10 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק11 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק12 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק13 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק15 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק16 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק17 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק18 מפגש מנהלי מוסדות ויזניץ בארהק19

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture