מתנדבי "סעד ומרפא" פעלו מסביב לשעון במלחמה בדרום

עשרות מתנדבים ביקרו בבתי חולים בדרום ובמרכז שם חילקו מזון עבור הפצועים ובני משפחותיהם • כן חילקו מזון עודדו ותמכו בחיילים שלחמו בחזית • במקביל נערך מחנה קיץ למאות חולים בעלי צרכים מיוחדים במושב יסודות • עולם חסד יבנה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פעילות חסד עניפה ומרגשת נעשתה מסביב לשעון מאז פרוץ מבצע "צוק איתן", בשבועות ובימים בהם כל עם ישראל ברחבי ארצנו הקדושה עברו את האזעקות, המתחים ומצב החירום, שהתאפיין במתחים נלווים כמו נפילת רקטות, שמיעת קולות היירוטים ושמועות קשות על אבדן חיי יהודים הי"ד או פציעתם, הגיעו עשרות מתנדבי ארגון "סעד ומרפא" – ביקור ועזרת חולים שע"י קהל מחזיקי הדת, לבתי החולים בדרום ובמרכז, שם אושפזו פצועי המלחמה, להאיר ולעודד את הנאנקים מייסורים ולבני משפחותיהם, וכמהים ומייחלים לאורה ושמחה ולימים טובים יותר, הקימו דוכני אוכל גדולים וחילקו מאות סנדויצ'ים עם כיבוד ושתייה חמה.

הארגון שבראשו עומד הר"ר חיים מרדכי פריד והמסייע רבות להקלת סבלם של החולים, הגיעו ביחד עם האברכים המתנדבים והפיחו שמחה וששון בפני המאושפזים, במשך שעה ארוכה חילקו להם מיני מגדים וממתקים, כן שהו על ידם ועל יד בני משפחותיהם והתעניינו בשלומם, המתנדבים החדירו בליבם אמונה ובטחון, והפיחו רוח של תקווה שכשם שהקב"ה עשה לעם היהודי נסים בימים ההם, כך יפעול עבורם חסדים וישועות בזמן הזה. כן דאגו לאירוח משפחות מהדרום ותכניות לילדיהם, בטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים בדרום ובדאגה לחולים שנפצעו ולבני משפחותיהם.

כן הסתובבו עשרות המתנדבים בבסיסים וליד מעברי הגבול בדרום ועודדו את החיילים הרבים שלחמו בקו האש ובחזית בעזה, סידרו להם ארוחות חמות ומדושנות, חילקו כמויות גדולות של מוצרים בסיסיים וחיוניים. כל הפעילות הברוכה נעשית במקביל לפעילות השוטפת בכל הארץ ולקיומן של מחנות הקיץ לילדים החולים ובני משפחותיהם.

במושב יסודות נערכה מחנה קיץ ע"י הארגון, ההיערכות להפעלת המחנה, נעשתה על הצד הטוב ביותר, הן מבחינה מקצועית, והן מבחינה לוגיסטית, כאשר עשרות מתנדבי הארגון הפרוסים ברחבי הארץ, השתלבו בעשייה הברוכה, כל אחד מהם תרם את חלקו. למן הכשרת מקום מיוחד מותאם, תוך הבאת מתקנים לפעילות נדרשת, אם בהתעמלות, וכל שאר הצרכים. כך גם, ארגון המאכלים בתכלית הטעם הטוב והבריא ובשפע רב.

מאות רבות של ילדים, נשמות זכות שהחיוך בדרך כלל מהם והלאה, הגיעו אל המושב יסודות וחיוך מרוח על פניהם, שמחים ועליזים לקראת מחנה הקיץ. לא פחות מכך שמחו הוריהם, על המנוחה שניתנה להם במתנה – מתנת הארגון.

עשרות מתנדבות מקצועיות ומנוסות התלוו אל הילדים, תמכו בהם, והפעילום בניסיונם המבורך. יצויין, כי הארגון נתן והעניק לילדים שבאו לנפוש עמם, חמימות ואהבה, אם פעילות מגוונת, שנעשו עבור הילדים החולים.

כאשר הילדים שבו לבתיהם, קשה היתה הפרידה עליהם, מכל המטפלות המסורות, ומאווירה השמחה המיוחדת שחוו. מכתבים רבים, וטלפונים למאות התקבלו במשרדי הארגון, מצד הורי הילדים, מצד קרובי משפחתם, ומצד המוסדות בהם מתחנכים ושוהים הילדים במשך השנה, הצד השווה שבכולם, תודות מעומק הלב, ופיהם מלא שבח על הפעילות הכבירה, שאותותיה נכרים על פני הילדים, בחזרם שמחים יותר, רגועים יותר, ומלאי בטחון עצמי חזק יותר. בתפילה ותקווה להחלמתם המהירה ושלא יזדקקו לקיומם של מחנות נופש אלו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture