כולל ש"ס אידן: מעמד סיום הש"ס בראשות שר התורה

עשרות 'ש"ס אידן' סיימו את הש"ס בפעם הרביעית בראשות מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור | נשיא הכולל הגאון רבי אברהם הלוי אייזען, אב"ד פוזנא: "אברכי הכולל הוכיחו שכל אחד יכול בס"ד. צריך רק רצון חזק ועקשנות רבה. לא בשמים היא" | עשרות רבנים, ראשי ישיבות וגדולי תורה כיבדו את המעמד בנוכחותם ובירכו בחום את המסיימים ובני משפחותיהם.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ברגשי שמחה לכבודה של תורה בימים בהם ריבואות של אברכי כוללים ובחורי ישיבות התחילו את זמן החורף בשמחה ובהתלהבות של התחלה, באולם שע"י מלון 'ויזניץ – ציפורי קלאס' בבני ברק נערכה שמחה גדולה לגומרה של תורה. עשרות אברכים תלמידי חכמים הסבו סביב השולחן המרכזי, כשמולם ישובים על בימת הכבוד גדולי תורה, רבנים דיינים וראשי ישיבות מפורסמים. כל הנוכחים ידעו כי מעמד דומה ייערך גם בעוד כשנה, לאחר שתלמידי החכמים המופלגים יסיימו את הש"ס בפעם החמישית.

את המעמד הנשגב הנחה הרב גבריאל לוי, שריגש את הנוכחים בדבריו אודות גודל המעמד העילאי, בו חוגגים יחדיו כמה מניינים של יהודים יראי חטא, אשר שמו לעצמם מטרה אחת ויחידה הניצבת לנגד עיניהם יומם ולילה – לדעת את הש"ס כולו בעיון ובע"פ.

ראשון הנואמים ראש הכולל הגאון רבי משה אייזיק סאמעט, שהביא את דבר האברכים ודיבר בשמם. הרב סאמעט הביא בשם הגר"א האמור שהרוצים ללמוד ש"ס יש להם יצה"ר גדול בטרדות הפרנסה, והקב"ה מזמין להם כל צרכם שיוכלו לדעת את הש"ס. ראש הכולל הרחיב את הדיבור בשבחם של תמכין דאורייתא ומסר את הכרת תודתם והוקרתם של הש"ס אידן – אברכי הכולל, לנשיא ומייסד הכולל הגאון אב"ד פוזנא אשר הגה את הרעיון לפני כעשור ומאז הוא מנווט בחכמה רבה את סדר הלימוד המיוחד כשלצד ניהול קהילת פוזנא ההולכת ומתרחבת בצעדי ענק בפלטבוש שבניו יורק, הוא נטל על עצמו גם את העול הכבד של הנשיאה בעול הכספי הגדול של כולל ש"ס אידן.

הגאון רבי יצחק אקער ראש ישיבת גרודנא ב"ב נשא דברים אודות החשיבות הרבה של לימוד הש"ס כולו בחדא מחתא, והזכות הגדולה להשתתף בשמחתם של עשרות יהודים תלמידי חכמים, גאוני הדור העתיד, הבקיאים בש"ס על בוריו, והמסיימים אותו מידי שנה ושנה כאיש אחד בלב אחד.

הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש ישיבת אורחות תורה, שיבח בכל פה את תלמידי החכמים המופלגים, אברכי הכולל אשר שמו יצא לתהילה ואשר כל גדולי ישראל משבחים את פעילותו, את מייסדיו ואת לומדיו. הוא הביע את התרגשותו העמוקה לנוכח המראה המלבב של עשרות אברכים המסיימים כל אחד ואחד את כל הש"ס מידי שנה ושנה לאחר שעמלו על כל דף מדפיו והתייגעו בכל סוגיה מסוגיותיו.

הקהל האזין ברוב קשב לדבריו הנרגשים של ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, אשר לא חסך בדברי שבח לאברכים המסולאים בפז, אשר מייגעים את כל עצמותיהם וגידיהם על לימוד התורה הקדושה. הוא בירך בחום את האברכים ובני משפחותיהם, ושיבח בכל פה את נשיא הכולל הגאון אב"ד פוזנא שליט"א, על אשר הגה את חזון הקמת הכולל ומאז הוא צועד עימו לכל אשר יפנה.

במעמד המרגש השתתפו בנוסף הגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין ראש ישיבת קריית מלך. הגאון רבי איתמר גרבוז ראש ישיבת אורחות תורה, הגאון רבי חיים פרץ ברמן ראש ישיבת פונביז, הגאון הגדול רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי ברוך וייסבקר ראש ישיבת בית מתתיהו . הגאון רבי חיים שלמה ליבוביץ ראש ישיבת פונוביז.הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט חבר בד"ץ שארית ישראל, כמו גם רבנים עשרות רבנים נוספים.

התרגשות אחזה בקהל עת כובד הגה"צ הישיש רבי יעקב אדלשטיין שליט"א לסיים את הש"ס. הגה"צ הוסיף דברי שבח וברכה ללומדים ולבני משפחותיהם, כמו גם לנשיא הכולל. מיד לאחר מכן עלה אל הדוכן הגאון רבי אליעזר כהנמן נשיא ישיבת פונוביז, שאמר את ההדרן ואת הקדיש שלאחריו.

מאות הנוכחים עמדו על רגליהם עת הופיע כבוד מרן שר התורה הגאון האדיר רבי חיים קנייבסקי שליט"א, שהטריח את עצמו להשתתף במעמד להתרגשותם הרבה של מסיימי הש"ס ובני משפחותיהם. למרן הגר"ח קנייבסקי היכרות קודמת עם אברכי הכולל שנבחנו אצלו לפני כשנה על הש"ס כולו. באותו המעמד אף ביקש הגר"ח דף ועט, ובכתב ידו ציין בהתרגשות כי דיבר עם אברכי כולל ש"ס אידן בכמה וכמה סוגיות בש"ס, ושמח לראות את ידיעותיהם הרחבות בש"ס כולו.

נשיא הכולל הגאון רבי אברהם הלוי אייזען שליט"א, אב"ד פוזנא, מציין כי עשרות האברכים בכולל שבנשיאותו הוכיחו בגופם כי התורה לא בשמים היא: "כל אחד יכול. צריך רק רצון חזק ועקשנות רבה. כשהאדם עושה את מקסימום המאמץ מצידו, הוא מקבל באיתערותא דלעילא עזר וסעד ממרורמים ומצליח לדעת את הש"ס כולו בסיעתא דשמיא".

צפו בגלריה שתיעד צלם מערכת די וואך

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture