מועצת החכמים התכנסה בנתיבות: "חטא העגל התרחש רק לאחר פטירת מנהיג ישראל"

המערכה על העיר הוכרעה: מועצת חכמי התורה התכנסה בנתיבות - אלפים גדשו את האולם • הגר"ש בעדני על הפורשים: "מפורשות הבטיחו לי שלא יפנו לקהל חרדי, ועכשיו הם מכחשים, כי כך דרכו של יצר הרע" • הגר"ר אלבז: "אין מישהו אחר שיוכל לדאוג לעולם התורה הספרדי רק תנועת ש"ס" • הגר"ד יוסף: "אבא אסר עלי שנה האחרונה להשתתף בכינוס שבו השתתף גם אחד מרבני החרד"ל, שעכשיו חבר למתפלגים שלנו להרוס את עולם התורה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כינוס היסטורי של חברי מועצת חכמי התורה בנתיבות. צילום יעקב כהן (10)

המהפכה שורפת את נתיבות: אם עוד היה למישהו ספק, מה עומד לקרות בנתיבות העיר שכל כך הירבו לדוש בה, הבוקר נפלה ההכרעה, שהפתיעה גם את האופטימיים שבמארגני כינוס בני התורה של תנועת ש"ס המקומית בעיר: יותר מאלף אברכים מתושבי העיר, קטעו את שיגרת לימודם ומילאו את האולם הגדול של בית הכנסת 'בית בוכריס' המקומי. "נערכנו לכמה מאות פעילים, הציבור הגדול שהגיע הפתיע אותנו בכמותו ואיכותו", אומר ר' אבי אמסלם ממארגני האירוע. מה שמפתיע עוד יותר מהכל, היא המהירות: פחות משלוש שעות חלפו מאז שהודבקו המודעות ועד שלא נותר מקום אחד פנוי – אפילו בעמידה – באולם.

מסתבר שגם בעיר למודת ההילולות והאירועים, אפשר להפתיע. הופעה כזו של מועצת חכמי התורה בהרכב מלא, עוד לא הייתה כאן. שום מאורע לא הכין את התושבים לרגע הזה של כניסת מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה בראשות מרן הגאון רבי שלום כהן שליט"א, הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, ולראשונה גם הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א שנכנסו מלווים ברבני העיר, הרה"ג דנון דנין, הרה"ג יוסף חיים בצרי, הרה"ג נתנאל שריקי, הרה"ג משה אבוחצירה, שאליהם נלווים גם עסקני התנועה בראשות היו"ר הרב אריה דרעי שמתקבל כאן באהדה שאין לפקפק בה.

ראשון הדוברים, הגר"ש בעדני, סיפר את מה ששמע מהגרא"מ שך זצוק"ל לפני שנים, כי על מי שאינו מסייע לרשימות התורניות, עליו נאמרו לשונות המארה שבפסוק על אשר "לא בא לעזרת ה' בגיבורים". "בתקופה האחרונה, כשרק נזכרים בממשלת השמד של השנתיים האחרונות, שרדפה את הישיבות ואת התורה, יש לנו לזכור כי מי שבאמת אשם בכך, זה אלו שלא פעלו. אלו התעצלו וגרוע מכך, אלו שהתפלגו והרסו לעולם התורה". בקצרה הזכיר הרב את הניסיונות שעשה למען השלום, לנסות להפיס את כל אותם מתפלגים, שלמרבה הצער הצליחו לתעתע גם בתלמידי חכמים נחשבים, וכל אלו כיחשו בהבטחות מפורשות שנתנו לו והכל למען הכבוד ויוקרת הכיסא. "מפורשות הבטיחו לי שלא יפנו לקהל חרדי, ועכשיו הם מכחשים, כי כך דרכו של יצר הרע".

כינוס היסטורי של חברי מועצת חכמי התורה בנתיבות. צילום יעקב כהן (15)

ברגש קודש נשמעו דבריו הנלהבים של הגאון ראובן אלבז, שזו הופעתו הפומבית הראשונה עם חברי המועצת. "התורה הקדושה נמצאת בסכנה!", שאג, "לא מדברים על פוליטיקה, מדברים עכשיו על עיקרי הדת. אנשים עושים חשבונות של ימין ושמאל, בזמן שעיקרי הדת נרמסים. אין מישהו אחר שיוכל לדאוג לעולם התורה הספרדי רק תנועת ש"ס".

הגר"ד יוסף יצא מגדרו בנאום חריף, על אותם 'רבנים' דתיים לאומיים שרדפו את עולם התורה, עד שהצליחו לסגור מוסדות, ועכשיו מגיעים באיצטלה חדשה ומנסים לפעול ועוד מצליחים להפיל ברשתם בני תורה. "אבא אסר עלי שנה האחרונה להשתתף בכינוס שבו השתתף גם אחד מרבני החרד"ל, שעכשיו חבר למתפלגים שלנו להרוס את עולם התורה", חשף.

המרא דאתרא הגר"ד דנין, רב הקהילה בנתיבות, קם על רגליו ואמר כי לאור דברי הרבנים, החובה מוטלת על כל אברך ואברך, לבטל משעות לימודו ולעשות למען הקמת עולם התורה.

יו"ר התנועה, הרב דרעי, המשיך את דבריו ופתח בדברים רמוזים על מאמציו בשנים האחרונות לעשות למען השלום בנתיבות. "אני מבקש סליחה מקהילת נתיבות, שהמחלוקת מנעה ממני לסייע לה. עכשיו, יש רגע של בירור, ומן השמים הורו לנו כיצד יש לנו לדאוג".

לקול שירה סוחפת נעמד מרן הגר"ש כהן לשאת את דבריו הנלהבים: "חטא העגל התרחש רק לאחר פטירת מנהיג ישראל, כאשר הערב רב הצליח להסית את כולם ולנסות להנהיג את הגדולים", דרש, "יש היום אנשים שבשל אינטרסים צרים של קנאה וכבוד, מנצלים את הסתלקות מרן זצוק"ל ומסיתים תלמידי חכמים לפגוע בעולם התורה. בעת הזאת חייבים אנו לציית לרוב מניין של יותר מ-1000 מנהיגי ישראל שהורו מה לעשות וכיצד לקדש שם שמים".

צילום וידאו: יח"צ, אברמי צמח-חדשות 24
צילום סטילס: יעקב כהן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture