במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף: הוכתר רב המושב יערה בגליל המערבי

קהל רב מהתושבים הנרגשים השתתף במעמד הכתרת הרב שלמה דנינו לרב הישוב יערה במעמד הראשל"צ הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מעמד ההכתרה לרב מושב יערה בגליל המערבי במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף (6)

התושבים בישוב יערה בגליל המערבי לבשו חג לרגל היבחרו של הרב המקומי הרה"ג ר' שלמה אפרים דנינו לרב הישוב לאחר שבשנים האחרונות לא כיהן רב לישוב. לכבוד מעמד ההכתרה טרח והגיע הראש"ל הגר"י יוסף שהרב הנבחר נמנה מבין תלמידיו הותיקים בישיבת "חזון עובדיה".

הרב שלמה דנינו עזב את אזור המרכז והצפין כבר לפני 10 שנים וקבע את סדר לימודו בכולל להוראה של עמותת "ברכת מרגלית" וארגון "איילת השחר" בראשות הרב שלמה רענן וח"כ ר' יצחק וקנין הפועלים רבות בקרב התושבים באזור, ומאז מרביץ תורה והלכה במושב ובישובים הסמוכים.

את המעמד בבית הכנסת המרכזי במושב יערה פתחו נציגי רבני המושבים הרב יורם בן סעדון והרב קשאני עופר אשר העלו על נס את פעילותו המבורכת של הרב הנבחר אשר מזה כעשור פועל מטעם ארגון "איילת השחר" ביישובי האזור מתוך הארת פנים ובדרכי נועם.

ראש הכולל הרב גרשון וינטרוב דיבר בשבח מעלותיו המיוחדות של הרב דנינו במסירת שיעורי תורה בסברא ישרה ורמז את שמו בפסוק "בנאות דשא ינחני" דש"א ר"ת דנינו שלמה אפרים על 'מי' מנוחות ינהלני "מי" ר"ת מושב יערה.

מעמד ההכתרה לרב מושב יערה בגליל המערבי במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף (23)

התרגשות ושמחה רבה אחזה בקהל עת נכנס הראש"ל הגאון הרב יצחק יוסף תוך כדי שהקהל נעמד על רגליו ופצח בשירת ימים על ימי מלך תוסיף במשך דקות ארוכות.

המנחה מר מרדכי בן סימון הי"ו קיבל בהתרגשות לראשונה את פני הראשון לציון הגר"י יוסף כאשר הוא מציין את המעמד ההיסטורי של הכתרת רב המושב שהינו תלמידו.

בשלב זה הוזמן הרב יעקב בוסקילה אשר כיהן כרב הישוב וסיים את תפקידו, בדבריו אמר, שזכות היא לנו כאן במושב ובאזור כולו על בואו של מורינו הראש"ל הגר"י יוסף אשר במשך שנים אנו זוכים ללמוד בקביעות מתוך ספריו הנודעים בעולם כולו 'ילקוט יוסף', הרב בוסקילה דיבר בשבחו של הרב הנבחר אשר מכירו קרוב לעשור והזכיר את מעלותיו במידות ובהארת פנים לתושבים ועל כך יש לברך שאכן ראוי הרב דנינו לתפקיד ולמלא את מקומו.

בסיום דבריו קיבל מידי הראש"ל 'תעודת הוקרה' על כל שנות כהונתו כרב הישוב משנת תש"ל כשעליה חתומים מורינו הראש"ל, הרבנים וראשי הישוב.

מעמד ההכתרה לרב מושב יערה בגליל המערבי במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף (11)

ח"כ ר' יצחק וקנין חבר המושב ונשיא רשת הכוללים "ברכת מרגלית" נשא דברי ברכה קצרים ועמד על פעלו והשקעתו של הרב הנבחר בהרחבת גבולות הקדושה והטהרה באזור ובקירוב רחוקים בדרך ישרה וצנועה, על גדלותו בתורה, מידותיו הטרומיות ויחסו הסבלני את כושר שכנועו בענייני שלום בית ובין אדם לחברו, את מעלתו במסירת שיעורים בהירים בהלכה ושיחותיו המוסריות השובות לב שומעיהם. אני סמוך ובטוח שעל ידי בחירתו של הרב דנינו, התורה ביערה ובאיזור כולו תקבל חיזוק משמעותי, אמר.

עוד נשאו דברי ברכה, יו"ר המועצה האיזורית מר שמעון גואטה והרב משה שאלתיאל שליט"א רב קהילת "חזון עובדיה". לאחר מכן דיבר הרה"ג ר' יצחק דניאל ראש בית ההוראה בלשכת הראש"ל ורב קהילת 'חזון עובדיה' בי-ם ואשר כיהן בעבר ר"מ בישיבת 'חזון עובדיה' והזכיר כי רב הולך הוא בדרכי נועם אף שיש לפעמים שצריך לנקוט בלעמוד בפרץ וכזה הוא הרב הנבחר.

בשלב זה נגשו למעמד ההכתרה, כאשר הראש"ל הגר"י יוסף הלבישו בבגד חדש ובטלית חדשה כדי שיכוין בברכת שהחיינו על תפקידו החשוב כמרא דאתרא.

מעמד ההכתרה לרב מושב יערה בגליל המערבי במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף (18)

הס הושלך בקהל בעת שהשמיע הרה"ג ר' שלמה דנינו הרב הנבחר את נאום ה"כתר", כשכולו נרגש הודה לקב"ה על כל הטוב שהגיע עד הלום, להוריו המסורים, למרנן ורבנן בישיבת 'חזון עובדיה' בה גדל ובמיוחד לראשון לציון הגר"י יוסף אשר ממנו קנה דרך ההלכה, עצה ותושיה, לח"כ ר' יצחק וקנין, לארגון "איילת השחר" ולכל התומכים ולשומעי לקחו במשך השנים. ציין לשבח את התושבים אשר הם מוכתרים באחדות ובאחווה ותפילתו שחפץ ה' בידו יצלח להנהיגם כראוי.

בדבריו הביא באורך את דברי הגמ' בסנהדרין 'כשבאים לדון צריך שיהיה ברור קודם שיפסוק' וע"פ ביאור של מרן זצוק"ל לדעת ולחקור היטב להגיע אל המסקנה בהלכה גם עם התפתחות הטכנולוגיה כיום להגיע לסברה ישרה הלכה למעשה מתוך הבנה ברורה במסגרת ההלכתית.

בסיום דבריו פנה לתושבים, כי כפי שנהג בעבר כך גם בעתיד, ישמח לענות לכל פניה ולכל שאלה המתעוררת ולהרחיב את גבולות התורה. בסיום הודה לחברי הוועדים ולראש המועצה מר שמעון גואטה ויו"ר המועצה הדתית מר ניסים רובין על בחירתם ותפילה שיזכו לשתף פעולה יחד להרבות כבוד שמים.

מעמד ההכתרה לרב מושב יערה בגליל המערבי במעמד הראשון לציון הרב יצחק יוסף (28)

הראש"ל הגר"י יוסף הרב הראשי לישראל נשא את המשא המרכזי תוך כדי שהדגיש את מעלתו ויחודיותו של הרב הנבחר שלא משה ידו מתוך ידו, את לימודם בחברותא ביחד בישיבה, כשזכה לכוין לסברה ישרה. ואכן אין ספק שידיו רב לו בפעולות ברוכות למען התושבים באזור בביצור וחיזוק חומת הדת. בסיום בירך את ח"כ ר' יצחק וקנין שפעל רבות לכבוד המעמד החשוב וידוע שזכה לקירבתו של האבא מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל. כן בירך את הרבנים והמסייעים.

לאחר מכן ראש המועצה הדתית מר ניסים רובין התכבד לקרוא את 'כתב ההכתרה' בחתימתם של מרנן ורבנן ובראשם הראש"ל הגר"י יוסף, חברי הוועדים, ראשי המועצה, רבני האיזור והרבנים שהשתתפו במעמד.

יצויין עוד כי במעמד נכחו עוד הרבנים: הרב מאיר סייג רב השכונות במעלות, הרב שמעון אלמליח רבה של עתלית ויו"ר רבני ההתיישבות, הרב שמעון וקנין הרב האיזורי מבואות חרמון, הרב אליהו גראציאני רב הייישוב לפידות, הרב אברהם מור יוסף רב היישוב אבן מנחם, הרב אריה סירוקה מ"איילת השחר", הרב ד"ר דורון דנינו, הרב יואל יוסף, ואישי ציבור.

הציבור התפזר לביתו בשעת ערב מאוחרת מתוך תחושה של סיפוק והנאה מיוחדת בהכתרה חשובה שודאי תביא לחיזוק והתעלות בכל האזור כולו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture