בני ברק: "מעמד החינוך הגדול" בראשות גדולי ישראל שליט"א

מאות מחנכים במעמד החינוך הגדול שהתקיים בבני ברק בראשות מרנן ורבנן שליט"א • הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה: "בתוך הלימוד עם הילדים יש לשלב מהמקורות הק' הנלמדים בכיתה את נושא המידות, לשים דגש, לעורר ולהחדיר בליבם את מעלת המידות הטובות" • הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה: " וכמו שיש שבועת הרופא לטפל בחולה באשר הוא, היה גם צריך לתקן שבועת המחנך שלא ידחה אף נשמה המופקדת בידיו" • הגאון הגדול רבי חיים מאיר הלוי וואזנר שליט"א, גאב"ד זכרון מאיר: " על המחנך לדעת שא"א להעמיד תלמיד רק במצב שרואה את הכעס, אלא תמיד להשאיר את הדלת הפתוחה לקירוב ולחיזוק" • שו"ת מיוחד בנושאים אלו הובאו בשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א למעמד • צילום: שוקי לרר-JDN

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בני ברק מעמד החינוך הגדול בראשות גדולי ישראל שליטא (22)

שהמחזקת אין פירושה שהיא נוגדת את היד הדוחה, אלא מסייעת בידה בדרך של חיזוק, וכן הדגיש שעל המחנך לדעת שא"א להעמיד תלמיד רק במצב שרואה את הכעס, אלא תמיד להשאיר את הדלת הפתוחה לקירוב ולחיזוק.

בהתרגשות רבה נשמעו דבריו של הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה, שהטריח את עצמו להדריך את העושים במלאכת הקודש. במשאו הזכיר ראש הישיבה כי סוגית 'המידות' הינה סוגיא קשה ביותר וצריך לחנך לכך בזהירות, שכאשר האדם גדל ובונה את ביתו יוכל לנהל אותו ללא זעזועים. במשאו עמד על הדרכים המעשיות כיצד תוך כדי הלימוד עם הילדים לשלב מהמקורות הק' הנלמדים בכיתה את נושא המידות, לשים דגש, לעורר ולהחדיר בליבם את מעלת המידות הטובות, ואף הציע להוציא אל הפועל פרוייקט בנושא מידות הנלמדים ממקורותינו, ובפרט להילחם בגאווה שהיא מהמידות הרעות ובתוצאותיה הקשות.

משא הדרכה מיוחד בעבודת החינוך נשא מרן הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה, שהטריח עצמו לכבוד המעמד, ובדבריו הרחיב על קושי השעה שאנו שרויים בה בדור חושך ואפילה, ועל כן ראוי להוקיר את עיריית בני ברק על הסיוע והנכונות לעמוד לימין ציבור המחנכים, כפי שאכן רואים הרבה סיוע למלמדים בתחום החינוך שלהם מה שלא היה בעבר, והסביר את הדבר מכיוון שיראת השמיים של הדור אינה חזקה כפי שהיתה, על כן נזקקים המחנכים לכל ההדרכות והסיוע, וכמו שיש שבועת הרופא לטפל בחולה באשר הוא, היה צריך לתקן שבועת המחנך שלא ידחה אף נשמה המופקדת בידיו.
הרב חנוך זייברט הי"ו, ראש עיריית בני ברק, שנאלץ ברגע האחרון להעדר מהאירוע, מסיבה בלתי צפויה מראש, שיגר דברי ברכה למשתתפים ואמר כי הסימן אם אנו פועלים ועושים בכיוון הנכון הוא כאשר מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א סומכים את ידיהם על מעשינו ומחזקים את ידינו, וברוך ד' שזכינו לסייע ולתמוך במערכת החינוך בעיר, העומדת כחומה בצורה מול פיתויי הרחוב, שכן כאשר מערכת החינוך מקצועית ויעילה, והתלמידים זוכים ליחס אוהב ומבין, אינם נצרכים לרעות בשדות זרים מחוץ לכותלי בתי החינוך, חלילה.

הגאון רבי משה ברוורמן שליט"א, ראש ישיבת מאה שערים, נשא משא מרתק על הדרכים המעשיות להקנות מידות טובות בצעירי הצאן ופרס שורה של כלים מעשיים בדרכי החינוך.

הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ ראש העיר, שהגיע למעמד באופן מיוחד מיד עם שובו מחו"ל, בשליחות גדולי ישראל שליט"א, נשא דברי ברכה והדגיש את החשיבות בה רואה הנהלת העירייה את העשייה המבורכת למען ילדי תשב"ר והזכות לראות בדבר ד' הנשמע ברמה.

המנחה הרב אברהם גומבו הודה בשם קהל הנוכחים העוסקים במלאכת הקודש של הרבצת תורה ויראה לצעירי הצאן הטווים חוליות זהב בשרשרת הדורות, כשהוא מביע תודה והוקרה מיוחדת לעיריית בני ברק והעומד בראשה הרב חנוך זייברט הי"ו, המשקיע גדולות ונצורות לסייע לכל הקשור לענייני החינוך בעיר. כן הודה להרב אליהו דדון, סגן ראש העיר, העומד בראשות אגף החינוך.

תודה מיוחדת הביע בשם המשתתפים ליוזמי הכינוס ומפעילי מערך ההדרכה וההכשרה, להרב יהונתן ספרא הי"ו, מנהל אגף החינוך של העירייה; להרב יוסף גרליץ הי"ו, יועץ ראש העיר לענייני חינוך ורווחה; להרב ראובן קורלנסקי הי"ו, להרב שמעון קשש הי"ו, מנהל מחלקת ילדים ונוער 360 בעיריית בני ברק, שכנסי החינוך והסדנאות מופעלות במסגרת התכנית, וכן להרב יצחק שטיין, מנהל ארגון "מאירים"– הארגון האחראי על ביצוע והפקת המעמד והסדנאות המתקיימים לאחר מכן לעוסקים במלאכת החינוך, שהשקיעו את מיטב כוחותיהם למען מעמד החינוך הגדול המתקיים במסגרת "פורום המנהלים החינוכיים" של כלל תלמודי התורה בעיר.

בסיום המעמד הוכרז על הקמת מערך מפגשים וסדנאות הדרכה למחנכים ע"י "פורום המנהלים החינוכיים" ו"התכנית 360 לילדים ונוער" בעיריית בני ברק ובביצוע ארגון "מאירים", מתוך מטרה לאפשר לכלל העוסקים במלאכת החינוך להצטרף לתכניות ולקבל הכשרה חינוכית מקצועית, כקריאת מרנן ורבנן שליט"א.
בשעה מאוחרת ננעל הכינוס בדברי כינוס ובתחושה מרוממת על הזכייה לשמוע מעיני העדה את הדרך אשר ילכו בה והמעשה אשר יעשון, כשציבור המחנכים נושאים עימם מטען של הדרכה והוראה להמשיך את מסורת הדורות ולהמשיך במלאכת הקודש ביתר שאת לגדל עדרים, עדרים של תלמידים ההולכים בדרך ד' ונושאים חותם של מידות נעלות וטובות בטהרה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני נהנה לראות שגם לכינוס זה יש שייכות לשות' הרה"ג יצחק משה שטיין והרה"ג אברהם גומבו

מענין איזה אנשים הוזמנו לכינוס זה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture