לפני מי אתם מטהרים: קביעת מזוזות למקוה טהרה שנחנך באשדוד במעמד רבנים ונכבדי ציבור

צפו בגלריית תמונות מקביעת המזוזות למקוה טהרה מהודר ומפואר שנחנך באשדוד ע"י המועצה הדתית במעמד רבנים ונכבדי ציבור והשר לשירותי דת ר' דוד אזולאי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נחנך מקוה מפואר רובע ג מועצההדתית (7)

במעמד נרגש ומיוחד התקיים חנוכת מקוה טהרה ברובע ג' בהשתתפות רבני העיר, רבנים, השר לשירותי דת ר' דוד אזולאי, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ואישי ציבור ובראשם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן אשר קצר ברכות רבות על פעולותיו הברוכות בחיזוק וביצור הדת והרחבת גבולות הקדושה והטהרה בעיר.

המעמד החל קודם לכן בסיור של רבנים, פוסקי הלכה ואדמורי"ם במקוה החדש, שם קיבלו סקירה רחבה על כל ההידורים שנעשו במהלך הבניה. לאחר תפילת מנחה, התכבד השר לשירותי דת ר' דוד אזולאי בגזירת הסרט בכניסה הראשית, וכך נכנסו האורחים לסיור מקיף בין החדרים במקוה תוך כדי שהביעו את התפעלותם מהיופי וההדר הניכרים מכל פינה. בקביעת המזוזות כובדו הגר"י אברג'ל בעל ה'ברכת יצחק' וראש כולל 'תורה וחסד' והגר"י שיינין רב העיר.

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן קידם בברכת ברוכים הבאים את האורחים למעמד הנכבד של עוד הוספת קדושה וטהרה בעירנו מתוך רגשי גיל ושמחה שזכינו שוב בהקמת 'מקוה טהרה' מהודר ומפואר בעירנו לרווחת תושבי עירנו ובדבריו הודה נרגשות לכל המסייעים בהקמת ובנית המקוה.

השר לשירותי דת ר' דוד אזולאי הביע את שמחתו מהמעמד ואמר, אני שמח שהגעתי לכאן לראות את הפאר ואת היופי של המקוה הזה על מנת לקרב רחוקים, אני רוצה לברך את ידידי הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שמרבה קדושה וטהרה בעיר, חזק ואמץ, תמשיכו בדרך זו להאהיב את התורה והמצוות על כולם וכולי תקוה שנזכה להמשיך עוד כהנה וכהנה בהקמת מקוואות טהרה ברחבי הארץ.

נחנך מקוה מפואר רובע ג מועצההדתית (1)

אחריו נשא דברי ברכה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שציין כי עבורנו הוא יום חג לעירנו בהוספת נדבך טהור נוסף של מקוה טהרה, מדובר במקוה מהודר ויפה בתכלית ומקוה זה מתווסף לעוד ארבעה! מקוואות שנבנו בשנים האחרונות שגם הם נחנכו ברוב פאר והדר. בסיום בירך בחביבות רבה את הרב דהן יו"ר המועצה הדתית ששירותי הדת ניכרים בכל פינה בעיר, ואין כמו שירותי הדת שהם בעצם המגנים על העיר ושומרים עליה. בין לבין, יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן העניק מזכרת ברכה מפוארת תבליט של ירושלים בחיתוך זהב לכבוד השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ולראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על העזרה הרבה בחיזוק וביצור הדת על לשעבר ועל העתיד.

דברי ברכה קצרים השמיע הגר"י שיינין רב העיר על חשיבות והזכות הגדולה בבנית מקוה טהרה ובירך את כל העוסקים והמסייעים. הגר"ח קלמנוביץ רב שכונה וחבר לשכת הרבנות בפתח דבריו שיבח מעומק ליבו את הרב עובדיה דהן על מסירותו הרבה בכל הפעולות במחלקות שבמועצה הדתית ובפרט בהקמת המקוה המפואר שאנו חונכים היום. הרב קלמנוביץ התכבד להקריא את מכתבו של הראשון לציון הגר"י יוסף שפתח במילים, "שמח ליבי ויגל כבודי בשמועה טובה תדשן עצם, על הרחבת גבולות הטהרה והקדושה ע"י הקמת מקווה טהרה ברובע ג' בעיר אשדוד ת"ו". בסיום מכתבו מברך את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית ואת כל העוסקים במלאכת הקודש יחד עם משרד הדתות שימשיכו בפעוליתיהם הכבירות לחיזוק התורה והקדושה בישראל.

המעמד נחתם בקריאת מכתבו הנרגש של המרא דאתרא הרה"ג רבי חיים פינטו שאותו נתכבד לקרוא ר' דוד בן-מנחם סגן יו"ר המועה"ד שבתחילה קידם בברכה את שר הדתות ר' דוד אזולאי ובירך בחביבות את יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן. הרב הזכיר ש"מכובדנו שר הדתות טוב עשה שבא לבקר בעירנו ולעמוד מקרוב על צרכיה שהעיר אשדוד מלאה בבתי כנסת מקוואות ומוסדות תורה מתפתחת וגדלה בפרט בשנים האחרונות ב"ה", וסיים בברכה שיזכו עוד להרחיב את גבולות הקדושה בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture