עשרות גדולי התורה זעקו: "רבי תורתך אנו לומדים!" • גלריה מסכמת מהמסע לראדין

מאות אלפי תשב"ר, בחורי ישיבות ועמך בית ישראל השתתפו ביום התפילה העולמי ועסקו בתורתו של מרנא החפץ חיים הק' • מעמד מרטיט לב בברית מילה לנער שטרם הגיע למצוות, אשר ביקש להיכנס בבריתו של אאע"ה ויקרא שמו ישראל מאיר • רבני המשלחת פקדו גם את ציונו של קדוש ישראל רבינו הגר"ח מוולאזין זי"ע – אבי הישיבות, והעתירו בתפילה על מצב הישיבות בארץ הקודש • רבבות החלו ללמוד סימן ל"ז מהמשנה הברורה במסגרת לימודי הדף היומי בהלכה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מסע הרבנים של דרשו לראדין כד אלול תשעה (9)

המוני יהודים בכל רחבי העולם ציינו השבוע בהתרגשות רבה את יום ההילולא של מרנא החפץ חיים הקדוש זי"ע, בלימוד מתוך ספריו המשנה הברורה והחפץ חיים, ואמירת פרקי תהילים במסגרת יום התפילה העולמי שנערך לרגל יום ההילולא.

בין היתר נטלו חלק בתפילה כמאה אלף תלמידים במאות מוסדות חינוך בארץ ובעולם, תלמודי תורה ובתי חינוך לבנות. כמו"כ נאמרו תפילות ועסקו בתורתו של בעל ההילולא במאות ישיבות, כוללים, מקומות עבודה ועוד, ורבים רבים הצטרפו ליום התפילה העולמי מבתיהם, עת שבו ילדיהם ממוסדות החינוך, ובידיהם דפי הלימוד והתפילה שהודפסו והופצו על ידי 'דרשו' בכחצי מיליון עותקים בימים שקדמו ליום ההילולא.

שיאו של יום התפילה העולמי נרשם בשעות הצהרים המוקדמות, בבית העלמין העתיק שבפאתי העיירה ראדין. בתפילתה של משלחת הרבנים של 'דרשו', על עשרות חבריה, רבנים, משפיעים רוחניים, אבות בתי דין, ראשי ישיבות ורבני קהילות. מהיכל הישיבה אשר ייסד וכונן מרנא בעל ההילולא בעמל וביגיעה, יצאו חברי המשלחת אל הציון הקדוש, לאחר תפילת שחרית בהיכל הישיבה, אשר חיללוהו זדים והפכוהו לבית ה'תרבות' המקומי.

מסע הרבנים של דרשו לראדין כד אלול תשעה (26)

בישיבתו של מרנא החפץ חיים, האזינו חברי המשלחת לשיעור הדף היומי בהלכה מפיו של נשיא 'דרשו', לאחר תפילת שחרית ואמירת סליחות, כשהגאון רבי שמואל יעקב בורשטיין שליט"א, ראש ישיבת 'קרית מלך', משמש כשליח ציבור.

רגעים מרגשים במיוחד נרשמו בסיומה של תפילת שחרית. הקהל עצר את תפילתו, ובהיכל העתיק התקיימה ברית מילה לילד בן 11, תלמיד במוסדות 'בית אהרן וישראל' – קרלין סטולין, מהעיר פינסק שבראשות הרב משה פימה מרא דאתרא בעיר פינסק והגלילות. המוהל הגה"ח אהרן קרמר שהצטרף למשלחת 'דרשו', מל את הילד אשר ביקש להיכנס בבריתו של אברהם אבינו, ולהיקרא על שמו של בעל ההילולא, מרנא רבי ישראל מאיר הכהן מראדין, את הפסוקים הנאמרים קודם לברית הקריא הילד הנימול בעצמו, כשכל הקהל חוזר אחריו ברגש רב, ובעיניים דומעות.

ביציאה מהיכל הישיבה עמדו הכל ברחבה שלפני פתח הישיבה, והאזינו למשאו הנרגש של הגה"צ רבי חזקיהו משקובסקי שליט"א, משגיח ישיבת 'ארחות תורה'. הגר"ח עמד ודיבר מהמיית לבו, במקום אשר בו היו עומדות רגלי זקנו הגה"צ רבי חזקיהו יוסף משקובסקי זצ"ל, גאב"ד קריניק, בדיוק 82 שנים קודם לכן, עת הוצבה מיטתו של מרנא בעל ההילולא ברחבה, והיה גאב"ד קריניק סופד למורו ורבו בבכי תמרורים.

מסע הרבנים של דרשו לראדין כד אלול תשעה (34)

עין לא נותרה יבשה, איש לא נותר באדישותו כשנשאו הכל תפילתם פה אחד על הציון הקדוש, בשליחותם של רבבות יהודים מכל רחבי העולם, אשר קיבלו על עצמם ללמוד בקביעות על פי תקנת 'הדף היומי בהלכה'. לשיאה הגיעה ההתרגשות לאחר סיום אמירת פרקי התהילים והקדיש, כשחברי המשלחת זעקו כאיש אחד בלב אחד, כשלוחים העושים שליחותם, בשמם של רבבות הלומדים והמקבלים על עצמם לימוד 'הדף היומי בהלכה': "רבי, תורתך אנו לומדים".

מסע הרבנים של דרשו לראדין כד אלול תשעה (40)

בצאת חברי המשלחת מציונו של בעל ההילולא, התעכבו לצדו של קבר האחים הגדול אשר כרו יהודי העיירה והסביבה לצד בית העלמין, תחת עינם הפקוחה של הנאצים הארורים ימ"ש, אשר ירו בהם למוות, ולאחר מכן טבחו על שפת הבור בכל יהודי ראדין ודוגאלישוק הסמוכה, אבות על בנים, אימהות ועוללים רכים. חברי המשלחת עמדו לצד המצבה האילמת, וענו אמן על מילות הקדיש אשר נאמרו לעילוי נשתם של הקדושים הי"ד, מפי הגאון רבי רפאל אלקריף שליט"א.

מראדין המשיכה המשלחת לעיירה וולאזין, שם פקדו רבני המשלחת את ציונו של קדוש ישראל רבינו חיים מוולאזין, מקים עולה של תורה ומייסד עולם הישיבות. חברי המשלחת העתירו בתפילה למען עולם הישיבות, אשר הפך למשל ולשנינה על ידי שונאי הדת המבקשים לסגור את הישיבות הקדושות על מנעול ובריח, ולגדוע את קרן התורה מעם ישראל היל"ת.

מסע הרבנים של דרשו לראדין כד אלול תשעה (64)

לעת ערב הגיעה המשלחת לשדה התעופה במינסק בירת בלארוס, וממנו יצאה בדרכה חזרה לארץ הקודש, כשבפי הכל תפילה ותקווה, שמילאו את שליחותם נאמנה, ושבזכות המסע ההיסטורי, והעלייה הגדולה על ציון מרנא החפץ חיים, אשר לא היתה כמותה מאז עלה הכורת על יהדות אירופה, יזכו הרבנים, שלוחיהם וכל בית ישראל להיפקד לחיים, ולהיכתב בספרן של צדיקים גמורים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture