שר הדתות: גבאי בתי הכנסת יכולים להיות הלובי המשפיע ביותר במערכת הפוליטית

״אם תבואו מלוכדים ומאוחדים כמקשה אחת, תוכלו לשנות חוקים לטובת בתי הכנסת", אמר השר דוד אזולאי בכנס 'הגבאי במרכז' שנערך למאות גבאי בתי כנסת מכל רחבי הארץ

״אם תבואו מלוכדים ומאוחדים כמקשה אחת, תוכלו לשנות חוקים לטובת בתי הכנסת. אתם תוכלו להשפיע יותר מהלוביסטים הגדולים ביותר בכנסת. מי יכול להגיד 'לא' לעשרת אלפים גבאים??? אני אהיה השגריר הראשון שלכם״…

את הדברים החמים אמר לא אחר מאשר שר הדתות, דוד אזולאי, אשר נאם בפני מאות גבאי בתי כנסת מכל רחבי הארץ בכנס 'הגבאי במרכז' שנערך אתמול בקיבוץ לביא, על ידי ארגון 'מקדש מעט', זו השנה השישית ברציפות.

נאומו של השר אזולאי נעל את הכנס, בדברו על מעלת חשיבות הגבאי ואחריותו הציבורית בהיותו מסביר פנים לכל מתפלל, דבר שמקרב את האנשים לאבינו שבשמים.

קודם לכן הוקרנה לנוכחים ברכת הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, שבירך את העוסקים במלאכת הקודש ואת כל הגבאים.

קרא עוד:
[postim]

את פני הבאים קידמו שלטים ודגלים חגיגיים המודיעים על הכנס הגדול. בכניסה לאולם עמדו דוכנים עם כל חפצי הקודש השייכים לבית הכנסת, כדי שיוכלו הגבאים המסורים לשכלל ולפאר את בית ה'.

במהלך הכנס נאמו דוברים שונים שדנו בכל הנושאים סביב בית הכנסת, כמו ניהול נכון של העמותה, הנגשת בית הכנסת לבעלי מוגבלויות, ביטוח, איך לפאר את בית הכנסת בעלות נמוכה ועוד שלל נושאים.

מי שמרכז את הפעילות הברוכה הזו ואף איגד את הגבאים תחת מטרייה אחת בשם 'התאחדות בתי הכנסת', הוא הרב אלי בן הרוש, שמזה שנים שם לו למטרה לשים את הגבאי במרכז ולפאר ולרומם את בתי הכנסת בכל התחומים הנצרכים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו