הרב אירנשטיין חיפש – ומצה

'מצות אירנשטיין' הטעימות, הפריכות והמהודרות ביותר, מבוקשות על ידי גדולי ישראל, על ידי משפחות המעוניינות להדר, על ידי תלמידי חכמים המחמירים ומדקדקים בהלכה, וגם על ידי מגוון עצום של יהודים המחפשים מצות טעימות ופריכות להדר בהן את הפסח.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מאפית מצות היא אחד המקומות הפעילים ביותר. זריזין מקדימים למצות, ומנסים ליצור מצות יד מהודרות במשך זמן כמה שיותר קצר. אין זמן לנשום, אין טעם לדבר. לשם מצת מצווה, וכוונה.
העבודה מחולקת בכל מאפייה למספר תפקידים. יש למשל את ה'פאנעמר', ה'פינר', ה'וולגער', ה'גומר', ה'רעדלער', ה'שיבר'.
במאפיית אירנשטיין, יש תפקיד אחד נוסף. ה'זוכער' ('מחפש'). זהו תפקיד מורכב מאין כמוהו, המתפרש על פני השנה כולה. ה'זוכער' של מצות אירנשטיין הוא כמובן, הרב אירנשטיין, שמחפש כל העת איך ליצור מצות טעימות יותר, פריכות יותר, וכמובן – מהודרות יותר.

הרב אירנשטיין, מה חיפשת במפעלי קרקרים?
הכל התחיל בשנת תשס"ה. הרב אירנשטיין, שעמד אז בראש מאפיית אירנשטיין הצעירה, החליט לפצח את הסוד – למה מצות יוצאות פחות פריכות ופחות טעימות מקרקרים, למשל. יכולות להיות לכך סיבות רבות, שאת רובן לא ניתן להעתיק לייצור מצות, אך כ'מחפש' מקצועי הוא העדיף לבחון את כל האפשרויות.
חיפש הרב אירנשטיין אחר מפעלי קרקרים, והלך לראות את תהליך הייצור, ולהפתעתו – גילה שלב חדש ולא ידוע מספיק. לאחר הייצור והאפייה, מונחים הקרקרים על גבי מסוע מיוחד, עם פילטרים ומבערים מיוחדים, המייבשים אותם באופן אחיד. הקרקר, לפני הייבוש, איננו הקרקר שאנו רגילים לאכול, הוא הרבה פחות פריך וגם הרבה פחות טעים.
באותה שנה בנה הרב אירנשטיין מסוע דומה עבור 'מצות אירנשטיין', עליו הונחו המצות לאחר האפייה, בטרם שלב האריזה. לאחר מכן הועברו המצות למבחני טעימה, וכולם הצביעו עליהן כעל הטעימות והפריכות יותר, גם ביחס למצות שלא עברו את התהליך, וגם ביחס למצות מייצור אחר. על מנת לוודא שההבדל אמיתי, ניסה הרב אירנשטיין לשקול את המצה לפני תהליך הייבוש ולאחריו – ולהפתעתו, המשקל לאחר הייבוש היה נמוך בכ-13%, זהו משקל המים שהתאדו בתהליך. הפסד כספי אולי, אך רווח עצום של פריכות.
מאז, כבר עשור ש'מצות אירנשטיין' מפורסמות בזכות הפריכות והטעם שלהן. לא רק זה, הלקוחות טוענים בתוקף, שמי שסבל בעבר קשיי עיכול ממצות אחרות, נהנה ממצות אירנשטיין בכל משך החג ללא כאבי בטן כלל.

הרב אירנשטיין, מה חיפשת בעובדי המאפייה?
מידי שנה, בסוף הקיץ, מתחיל הרב אירנשטיין לחפש עובדים עבור המאפייה. בתשרי, בימים הנוראים המסוגלים לתפילה, מקדיש שעות ארוכות בתפילה שלא להיכשל בעובדים שאינם מהוגנים ח"ו. מזמן הוחלט ב'מצות אירנשטיין' שעל עובדים לא מתפשרים. יכולים להיות עשרות משגיחי כשרות במאפייה כל העת, אך אם עובד מחליט להעלים עין, לעגל פינות או אפילו להקל ראש – מי ידע על כך?
זו הסיבה שהרב אירנשטיין מחפש עובדים יר"ש, כאלה – שכל אחד מאנ"ש יוכל לסמוך עליהם, ולהרגיש מסוגל לאכול בביתם בפסח. אותם עובדים יר"ש מאנ"ש אחראיים על המצות המהודרות של אירנשטיין. אין ספק שההקפדה הזו בבחירת העובדים מצדיקה את עצמה. גדולי ישראל שבאו לאפות ב'חבורה' במאפייה, יצאו מגדריהם בראותם את צוות העובדים. בכל שנה, גם בתשע"ו.

הרב אירנשטיין, מה חיפשת במאפייה בה' ניסן?
'מצות אירנשטיין' הטעימות, הפריכות והמהודרות ביותר, מבוקשות על ידי גדולי ישראל, על ידי משפחות המעוניינות להדר, על ידי תלמידי חכמים המחמירים ומדקדקים בהלכה, וגם על ידי מגוון עצום של יהודים המחפשים מצות טעימות ופריכות להדר בהן את הפסח.
לא פלא הוא, שבשנה שעברה, כבר בה' ניסן נסגרו כל מוקדי ההזמנות והמכירות של 'מצות אירנשטיין'. גם המצות שהוכנו מתאריך זה היו מוזמנות עבור לקוחות וותיקים, שאליהם הצטרפו אלפי לקוחות חדשים, אשר שמעו על המצות המופלאות.
'מצות אירנשטיין', כאחת המאפיות הגדולות, מייצרת מידי שנה עשרות טונות של מצות, והביקוש עולה על ההיצע. אלפי לקוחות הגיעו בשנה שעברה לקנות מצות, אך לא נענו. כל המצות נגמרו. הרב אירנשטיין, ה'זוכער' של 'מצות אירנשטיין', חיפש אחר מצות במאפייה, ואפילו מצא מעט בבית… מהמצות שהכין עבור משפחתו לפסח. לאחד הלקוחות הקבועים, שהתקשה מאוד לתאר לעצמו פסח עם מצות אחרות, הביא כמות חלקית מהמצות שלקח לביתו. אלפים אחרים הבטיחו לעצמם, שהשנה יזמינו את המצות מוקדם יותר.
הזדרזו להזמין! המוקדים הטלפוניים כבר נפתחים! 08-8529015

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בתור לקוח ותיק של מצות אירנשטיין אני יכול להגיד שטעמתי מכל החברות מצות כמעט והמצות של אירנשטיין הכי פריכות ודקות!
מניסיון!!!

באמת שאין כמו המצות שלהם!!
פותר את כל הבעיות שקוראים כשאוכלים מצות אחרות!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture