גאב"ד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו

התעוררות עצומה ותפילות על ציון הגה"ק ציס"ע כ"ק האדמו"ר רבי יוסף אהרן מבוטשעטשע זי"ע בעל ה'יד יוסף' - בבוטשעטשע שבמולדובא‍‍, בראשות נכדו כ"ק הגה"צ גאב"ד יבנאל שליט"א •

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום שלישי ר"ח סיון יומא דהילולא של האדמו"ר הגאון הקדוש ציס"ע רבינו יוסף אהרן זי"ע מבוטשעטש בעל ה'יד יוסף' עה"ת ופרקי אבות, הגיעו מרחבי העולם קהל של חסידים ואנשי מעשה יחד עם צאצאי בעל ההילולא בראשות כ"ק הגה"צ רבי סיני מאיר פרנקל שליט"א גאב"ד יבנאל להשתטח על ציון קדשו השוכן באוהל שבבית החיים בעיירה בוטשעטשע שבמחוז מולדובא – רומניה, במלאות 103 שנים להסתלקותו.

הקהל הקדוש, נשא תפילה בהשתפכות נפש ובהתעוררות רבה, נוכח ציונו של הגה"ק בעל ההילולא זי"ע, קדוש עליון אשר בחיי – חיותו היה זקן האדמורי"ם ברומניה, והיה נקרא 'דער קליינער בעש"ט', והמוני בית ישראל מכל מקומות מושבותיהם נושעו ע"י בדבר ישועה ורחמים, ולא חדל מלהמליץ טוב על ישראל ולעורר בעבורם רחמי שמים ולהעתיר בעדם לגאולה ולישועה. והיה מפורסם שכל מי שנוגע 'אין דעם קלאמקע פון טיר' של בעל ההילולא מיד נושע.

גאבד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו (1)

גאבד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו (2)

גאבד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו (3)

במעמד שנמשך שעות ארוכות באוירה עילאית ומרוממת המשיך הקהל הרב בניגוני דביקות כיסופין ושמחה של מצוה, כשבפי כולם הבקשה שתהא השעה הזאת שעת רחמים ועת רצון וזכותו של האי צדיק וקדוש תעמוד לכלל ולפרט להיוושע בתשועת עולמים.

כאמור, לאחר תפילת הרבים שנמשכה שעה ארוכה בהתעוררות עצומה בראשות הגה"צ גאב"ד יבנאל שליט"א, נסעו המתפללים לעיר בוטושאן שנמצא כמחצית השעה נסיעה מהציון הקדוש, ושם נערכה התוועדות וסעודת הילולא ע"י כ"ק גאב"ד יבנאל שליט"א, בהשתתפות הציבור הקדוש וצאצאי בעל ההילולא זי"ע וכמה מיהודי המקום, במשך הסעודה נשא גאב"ד יבנאל שליט"א דברי תורה מהספה"ק 'יד יוסף' , בדברי קדשו חזר והזכיר את דברי צוואתו הקדושה של זקנו הגה"ק בעל ההילולא זי"ע (כפי שהודפס בסה"ק 'יד יוסף' עה"ת), שבו הוא מצווה את בניו וצאצאיו אחריו לנהוג בזהירות יתירה בעניינים שבין אדם לחבירו, ולנהוג לפנים משורת הדין בענייני ממון וכדו', לאחר מכן הביא מעשיות מזקנו בעל ההילולא זי"ע בגודל דביקותו בהשי"ת, כפי שסופרו ע"י אביו כ"ק אדמו"ר מבוטשואן זי"ע.

גאבד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו (4)

רגע מיוחד היה כאשר הרה"ח רבי מנחם מענדל מארילוס שליט"א מאנטוורפן סיפר את נס הצלתו המיוחד שקרה לו לפני 17 שנים כשבא להשתטח בציון הק' בבוטשעטשע, ובנס הפסיד את המטוס שטס בחזרה לאנטוורפן, דבר שעלה לו ביוקר אבל הציל את חייו כאשר שמעו כולם שאותו מטוס התרסק בדרך לבריסל.

גאבד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו (5)

למחרת בבוקר יום ד' ב' סיון, התפללו תפילת שחרית בבית הכנסת היחידי שנשאר בעיר בוטושאן, ולאחר התפילה ערך כ"ק גאב"ד יבנאל שליט"א את שולחנו הטהור וסעודת הילולא לרגל יומא דהילולא של הגה"ק רבי יהודה אריה לייביש זי"ע מבוטושאן, נכדו חביבו של הרה"ק בעל ה'יד יוסף' זי"ע. במשך הסעודה נאמרו דברים מתורתו של בעל ההילולא, וסופרו מעשיות מגדולתו וקדושתו.

גאבד יבניאל בנסיעת בזק לתפילה במולדובא • במלאות 103 שנים להסתלקות זקינו (6)

לאחר מכן עלו כל הציבור הק' להשתטח על ציונו הק' בעיר בוטושאן, , ונשאו תפילה בהשתפכות נפש ובהתעוררות רבה נוכח הציון הק' של הגה"ק זי"ע אשר בחיי חיותו היה מפורסם כקדוש עליון, ואע"פ שעלה לגנזי מרומים בגיל צעיר, כיהן כבר אז כמשך עשור שנים כאדמו"ר ומנהיג לחסידים ואנשי מעשה וכאב"ד העיר בוטושאן שבזמן ההיא היתה עיר שחיו בה עשרות אלפי יהודים חסידים ואנשי מעשה, וכפי שאמר עליו הרה"צ רבי יצחק מאיר מארילוס זצוק"ל, שאם היה בדורו של הבעש"ט גם היה חידוש גדול, וכפי שידוע שהרה"ק מריבניץ זי"ע גדל בנעוריו בביתו של בעל ההילולא זי"ע והחזיק עצמו לתלמידו.

לרגל הנסיעה יצא לאור ע"י נכד בעל ההילולא זי"ע הרב שמואל פרנקל מאנטוורפן, קונטרס מיוחד שכולל את הספר 'ארונו של יוסף' שנכתב ע"י הגה"צ רבי בערל דרימער זצוק"ל חתן בעל ההילולא זי"ע, ובו דברי הספד והתעוררות על חותנו בעל ההילולא זי"ע, וקטעים מהספר 'יד יוסף' על פרשת במדבר ונשא ופרקי אבות. וכן דברי תורה מהרה"ק רבי יהודה ארי לייביש זי"ע מבוטושאן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהודי צדיק, יהי רצון שתפילותיו של האי גברא רבה הרב סיני מאיר פרנקל שליט"א יתקבלו לרחמים ולרצון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture