חכם שלום לשר ליברמן: "אין בטחון גדול יותר משהתורה תימשך"

מנהיגי המדינה ואישי ציבור הגיעו היום לניחום אבלים אצל נשיא מועצת החכמים מרן חכם שלום כהן שליט״א, בינהם נשיא המדינה, יו״ר הכנסת, השרים ליברמן, כחלון, אלקין, ושר הבטחון לשעבר בוגי יעלון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיגי המדינה ואישי ציבור הגיעו היום לניחום אבלים אצל נשיא מועצת החכמים מרן חכם שלום כהן שליט״א, בינהם נשיא המדינה, יו״ר הכנסת, השרים ליברמן, כחלון, אלקין, ושר הבטחון לשעבר בוגי יעלון.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר למרן, כי ״כנצר למשפחה ירושלמית ותיקה אני מרגיש את האבדן של בני ירושלים ותיקים כמותכם. אני מוקיר אתכם ואת פעלכם״. נשיא המועצת אמר לנשיא, ״במדבר היו 12 נשיאים. מהם יצאו מרגלים. אתה נשיא אחד, בוודאי תפעל לטובת העם..״ סגן השר יצחק כהן שנכח במקום אמר על ריבלין, ״כי רוח אחרת היתה עמו״.

גם יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע לנחם. מרן אמר לו: ״אתה יו״ר של כולם, את צריך לדאוג לטובת הכלל״. אדלשטיין: ״תמיד פעלתי למען עם ישראל, עוד לפני שנכנסתי לכנסת״. חכם שלום: ״ימין ושמאל תפרוצי. לא ימין ולא שמאל. אתה תלך בדרך שלך ותצליח״.

שר הבטחון ליברמן הגיע בלוויית מקורבו משה ליאון. חכם שלום שיבח את השר העומד למען בטחון ישראל וכן נושא לימוד התורה של בני הישיבות. ״נפלה בחלקך זכות גדולה להיות אחראי על הבטחון. תדע שהביטחון האמיתי זה לומדי התורה״, אמר מרן. השר ליברמן אמר, כי הוא פועל למען הצורה וזקוק גם לסיעתא דישמיא. מרן ברכו בחום.

שר האוצר כחלון התקבל אף הוא בחביבות רבה אצל מרן, ששמע על פעולותיו למען עולם התורה וכן על מהלך ביטוח האברכים שמקדם סגן השר יצחק כהן. ״זכינו בשר אוצר טוב, מוקיר רבנן, אוהב תורה ולומדיה״, אמר סגן השר. חכם שלום אמר, ״שמענו שהענקת תקציב לאברכים. אין מעשה גדול מזה.

השר כחלון סיפר: ״אבא שלי היה אדם מאד עני. התפרנס בדחקות ממשכורת של 4000 שח בחודש. כשהוא נפטר פתחנו את החשבונות שלו ונדהמנו. ראינו תרומה של 24 שקלים לישיבה זו, 40 שקל למתיבתא פלונית. זה היה בשבילו סכומים גדולים. אימי ספרה שהוא כל הזמן שהתרומות הללו הם אלו שמחזיקים את המשפחה. ״עכשיו״, המשיך השר כחלון, ״לאבי היו 4000 ש״ח. לי יש 40 מילארד, כל האוצר אצלי, אז אתן רק 24 שח? אתן 80 מיליון״. מרן חכם שלום אמר לשר, ״הדברים האלו שאתה עושה למען התורה, זה האוצר שלך למעלה, בשמים״.

גם השר אלקין זכה לשבחים גדולים ממרן על כך שהיה השר היחידי מהליכוד שהצביע נגד המתווה של הכותל הרפורמי. ״תדע שאני לא שונא את הרפורמים. הם יהודים כמו כולם והקב״ה אוהב כל נשמה יהודית אבל הם מסכנים, מעוותים את התורה״. השר אלקין סיפר, כי תקפו אותו לא מעט על התנגדותו למתווה, ״אני רגיל שתוקפים אותי. גדלתי ברוסיה וגם שם הגויים לא אהבו אותי. אבל אני הולך בדרכי״. מרן חיזקו שימשיך בדרך זו.

שר הבטחון לשעבר בוגי יעלון, נכנס אף הוא לנחם את מרן, ששאלו ״שמך יעלון, אתה צריך להועיל לנו. מדוע פרשת?״. יעלון השיב, ״לא אני החלטתי להפסיק את תפקידי. החליטו בשבילי. אמשיך להועיל בדרכים שלי״. השר יעלון סיפר למרן, כי הוא כל השנים נמצא בקשר הדוק עם השר אריה דרעי בכל הנוגע לתלמידי ישיבות ולימוד תורה. ״מרן הגר״ע יוסף זצוק״ל היה קורא לי מידי פעם לשמוע את דעתי בענייני בטחון ותמיד ראיתי בכך זכות״.

מרן אמר לשר יעלון: ״אין בטחון גדול יותר מאשר שהתורה תימשך. זה מה שמחזיק אותנו כעם. השר יעלון: ״את הדברים האלו אני אומר תמיד, למרות שלפעמים זה באופנה לתקוף את תלמידי הישיבה. אבל את הדרך הנכונה אני מכיר כפי שהרמב״ם אמר״. יעלון סיפר למרן על חמיו שנפטר לאחרונה, והיה גבאי של שני בתי כנסת בחיפה. "אלו אנשים שאבותיהם עלו ממרוקו והתמסרו למען קדושת הארץ״.
212A8758

212A8761

212A8773

212A8785

212A8800

212A8848

212A8860

212A8863

212A8881

212A8914

212A8924

212A8998

212A9008

212A9013

212A9105

212A9146

212A9289

212A9292

212A9297

212A9301

212A9314

212A9315

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture