צפו • רבבת תלמידי רשת החינוך 'בני יוסף' הרעידה את 'הארנה'

מעמד רב רושם היום בארנה: למעלה מרבבת תלמידי מערכת החינוך של ש"ס בכינוס מיוחד בראשות חברי מועצת חכמי התורה שליט"א • "אנחנו אומרים למרן הרב עובדיה זצ"ל – כל אלה בניך, הכל בזכותך!" • תיעוד מקיף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כולם נקבצו באו לך: למעלה מעשרת אלפי ילדי תשב"ר מרשת החינוך 'בני יוסף' – מעיין החינוך התורני, הגיעו הבוקר למעמד היסטורי ומרגש באצטדיון 'הארנה' בירושלים. לראשונה, במפגן כוח ועוצמה שטרם נראה בחינוך הספרדי, התכנסו אלפי התלמידים מכל רחבי הארץ, יחד עם מוריהם ומחנכיהם, תחת קורת גג אחת כדי לשמוע את דברי קדשם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א ולהתברך מפיהם.

"האור לא נמצא על הבמה, האור האמיתי נמצא אצלכם, בצד שלכם", אמר נשיא מועצת החכמים מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן בשיאו של האירוע, "כל ילד הלומד תורה חביב אצל הקב"ה יותר מלימודם של תלמידי חכמים גדולים".

כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (41)

האירוע הייחודי שעמד בסימן של תנופה והתחדשות לרשת החינוך 'בני יוסף', החל כבר בשעות הבוקר, כאשר אוטובוסים רבים מכל רחבי הארץ מגיעים בזה אחר זה אל מתחם הארנה ופורקים את תכולתם – תלמידי ת"ת נרגשים, חלקם בבגדי שבת חגיגיים, המגיעים אל האולם עם שלטים ועליהם שם הת"ת שלהם ומתיישבים בסדר מופתי במקום שהוסדר להם.

בתחילת הכנס עלתה מצגת מרגשת, ובה דמותו הקדושה של מרן הגר״ע יוסף זיע״א המספר בקולו כיצד התייגע בשנות עלומיו בלימוד התורה וכיצד התנזר מכל המפריעים. ״רק מי שמוסר עת עצמו יוכל לגדול בתורה״, אמר מרן במעין מסר מרטיט לאלפי התלמידים.  לאחר מכן התקיימה הצגה חינוכית של האומן עופר הלוי וצוותו בנושא 'יענקל'ה קמצן קדוש'.  מקהלה מיוחדת של ילדי הרשת בניצוחו של הרב אופן הנעימה את האירוע לכל אורכו, בשירים מקוריים שהולחנו לכבוד האירוע, בפרט בשיר ״מ״ט לתת״.

אחד משיאי האירוע נרשם, כאשר רבבת התלמידים הצטרפו יחד לשירה מרטיטה בשיר המפורסם 'ריבון העולמים ידעתי כי הנני בידך'. היה זה מחזה מרגש ומצמרר לשמוע את שירת הילדים הזכה והטהורה בוקעת מכל היציעים, במעין זמרת מלאכים העולה עד כיסא הכבוד.

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א, ראש מוסדות מגדל אור, פתח את העצרת בפרק תהילים, והוסיף, "מרן בשמים נמצא עמנו כאן ואומר יחד איתנו את פרקי התהילים". לאחר מכן התקיים מעמד מרגש של קבלת עול מלכות שמים, כאשר המקובל הגאון רבי דוד בצרי שליט"א אמר יחד עם הילדים את פסוקי 'שמע ישראל' ו'ה' הוא האלוקים'.

כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (21)

הגאון הגדול רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ויו"ר הנהלת רשת 'בני יוסף', הדגיש בנאומו את החשיבות העצומה של המשכיות החינוך הטהור לדורות הבאים. הוא פנה את אלפי התלמידים ושאל: "האם אתם רוצים לגדול כמו הרב עובדיה?" – "כן" עלתה השאגה האדירה מכל פינות האולם הגדול. "אין תחליף לחינוך היהודי,", המשיך הגר"ד, "היום רואים כיצד החינוך החילוני פשט את הרגל, רואים עם אלו פגעים חינוכיים הם מתמודדים, דברים שלא קיימים בכלל ברשת שלנו" הגר"ד יוסף שיבח מנהלי הרשת ובראשם המנכ"ל הרב חיים ביטון וסגנו הרב ישי יזדי, שמחוללים מהפכה חינוכית חסרת תקדם ומעמידים את הרשת על תילה ועל תפארתה.

כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (25)

הגאון רבי ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' אמר בנאומו, כי "מי שזוכר לפני 50 שנה, מבין עשרת אלפי איש קשה היה למצוא בחור ישיבה אחד. היום ברוך ה' רואים את המאות, האלפים והרבבות של לומדי התורה בכל מקום, ואתם הגדיים ממשיכים את הדרך. יהי רצון שתמשיכו להזריח את אור התורה בכל מקום בדרכו של מרן זיע"א שמסר את נפשו על החינוך".

יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי התקבל בתשואות רמות ע"י התלמידים והמשתתפים. בנאומו אמר הרב דרעי: "אין לי ספק שמרן, האבא הגדול שלנו, נמצא אתנו כאן ורואה את הכל. הלא, מי ילד את כל אלה? מרן היה תמיד זועק ואומר – 'פעם הייתה לנו רק ישיבה אחת, פורת יוסף, והנה תראו מה יצא ממנה'. אכן, כשרואים את כל הכיתות הגבוהות של הרשת ממלאות את האולם הגדול, זה הנחת שלו. אנחנו אומרים למרן – כל זה שלך. אתה שכיתת את רגליך עבור הקמת מוסדות החינוך – כל זה בזכותך".

כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (34)

הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה הפליג בנאומו על מעלת הילדים שהם הערבים להמשכיות התורה. הוא הזכיר את מרנן ורבנן מייסדי רשת החינוך, הלא הם הגר"י צדקה זצ"ל, הגרב"צ שאול זצ"ל והמרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אשר ראו את החשיבות הגדולה בייסוד מוסדות חינוך טהורים וראויים. "אז היה מדובר בכמות קטנה של תלמידים, אבל היום, ישנם עוד מיליון ילדים שרוצים ללמוד תורה, צריך להכין תשתית ראויה בשבילם", אמר הגר"ש בעדני.

כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (38)בחרדת קודש נעמדו התלמידים לשמוע את דבריו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הגאון רבי שלום הכהן שליט"א. "אין העולם מתקיים אלא על הבל פיהם של תשב"ר, "אמר מרן, "תדעו שהתורה של הילדים והנערים שווה בשמיים יותר מתלמודם של אביי ורבא. אשרי ההורים המחנכים את בניהם כמו שהקב"ה רוצה. אתם צריכים לזכור שהילדים הם הפיקדון שהופקד בידיכם, צריך לשמור עליו".

מנחה הכנס, הרב אפרים אורשלימי, העלה על נס את כל הפועלים ללא ליאות להצלחת רשת 'בני יוסף' בראשם המנכ"ל הרב חיים ביטון, סגנו הרב  ישי יזדי, וכן צוות המרפ"ד המסור. לקראת סיום הכנס, נערך חידון ארצי על תכנית הלימודים המיוחדת "מ"ט לתת" שנלמדה בתקופת ספירת העומר בכל מוסדות הרשת. מבין 50 התלמידים שעלו לגמר, 10 זכו במקום ראשון וקיבלו כפרס ראשון – סט ש"ס בבלי. 10 תלמידים זכו במקום השני וקיבלו סט מקראות גדולות, ו-30 תלמידים זכו במקום שלישי קיבלו סט 'אור החיים' 5 חלקים.

באווירה מרוממת ומרגשת ננעל הכנס, כאשר רבבת התלמידים חזרו לבתיהם מתוך שאיפות לגדול ולצמוח בדרך ישראל סבא.

כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (1) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (2) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (3) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (4) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (5) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (6) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (7) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (8) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (9) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (10) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (11) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (12) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (13) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (14) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (15) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (16) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (17) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (18) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (19) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (20) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (21) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (22) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (23) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (24) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (25) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (26) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (27) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (28) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (29) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (30) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (31) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (32) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (33) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (34) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (35) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (36) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (37) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (38) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (39) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (40) כינוס בני יוסף ארנה ירושלים תשעו (41)

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדיר ביותר יש כבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture