צפו: משלחת נגידים מארה"ב בראשות ראש ישיבת ליקווד הגר"י אולשין במזרח אירופה

במסגרת ביקור תמיכה במוסדות התורה ובקהילות הקודש במוסקבה ובוילנא עלו לציונם של מרנא הגאון מוילנא ורבי יצחק אלחנן ספקטור זיע"א בקובנה וביקרו בישיבות 'סלבודקא' וטלז * בערב יום הזיכרון לעקדתו של רבי אלחנן וסרמן הי"ד, על חורבות מבצר ה'פורט השביעי' בקובנה, שם נעקד, קיימה המשלחת עצרת התעוררות במהלכה החל ראש הישיבה לומר את תפילת 'אל מלא רחמים'. קולו נשנק. נכדו של ה'מכתב מאליהו', הנגיד הר"ר ראובן דסלר מקליוולנד המשיך * רשמים מביקור מרגש. צילום: אלי איטקין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משלחת נגידים וראשי קהילות מארה"ב בראשות ראש מעצמת התורה 'ליקווד', הגאון הגדול רבי ירוחם אולשין שליט"א קיימה ביקור תמיכה בכמה מדינות במזרח אירופה. מטרת הביקור; תמיכה במוסדות התורה ובקהילות הקודש ועלייה לציוניהם של מרנא הגאון זיע"א בוילנא ורבי יצחק אלחנן ספקטור זיע"א בקובנה. את הביקור יזמו; נשיא ארגון Operation Open Curtain, הר"ר ראובן דסלר וחבר הועדה המתמדת של הארגון, הר"ר יקותיאל יהודה מייער.

הביקור החל במוסדות התורה ובקהילה הקדושה במוסקבה. בעש"ק נשא הגר"י אולשין שיעור בכולל 'ברכת יצחק' שעל ידי ישיבת 'תורת חיים' שנוסד ע"י הנגיד הר"ר בערי רייכמן מקנדה. הר"ר אברהם פרוכטהנדלר  והר"ר ישראל משה ברונר. הכולל נתמך ע"י הקרן שהקים רייכמן אותה מנהל הרב שלמה נח מנדל והנגיד הרב משה אלון. בהמשך גם נועדו הרב דסלר והרב שריה לוויטאנסקי עם הנגיד מר יעקב סוסקין שנרתם לטובת ישיבת 'אהלי יעקב'. שהפכה ברבות השנים לקהילה המרכזית של בני התורה במרכז העיר. במסגרת הפרויקט החדש 'ליקווד – מוסקבה' עליו הכריזו לפני כחודשיים כבר הגיעו חמישה אברכים נוספים להגדיל תורה ולהאדירה ולחיזוק הקהילה.

בשבת התארחה המשלחת אצל המרא דאתרא ונשיא המוסדות, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא 'ועידת רבני אירופה'. בליל ש״ק דרש ראש הישיבה לפני קהל המתפללים שגדש את ביהכ״נ הגדול, על נס הצלת התורה בדורנו. לאחר הסעודה ערך הגר"י אולשין מסיבת 'עונג שבת' עם חברי המשלחת. ביום ש״ק התפלל בישיבת 'אוהלי יעקב' – בכולל ליקווד שם ערכו 'קידושא רבא' ברב עם. בסעודת השבת השתתפו מאות איש ובהם, הר"ר שלמה נאמן , נאמן ביתו של מר סוסקין ויועצו של השר זאב אלקין.

הגר"י אולשין אמר כי "הרמב"ם בהלכות עבודה זרה מגלה לנו שלאבות הקדושים הייתה ישיבה. לא בכדי הכניס הרמב"ם את הנושא הזה דווקא בהלכות עבודה זרה. לאמור; ללא תורה. ללא ישיבה. ללא כולל, יש חלילה עבודה זרה. כאן ברוסיה מיד לאחר שהקומוניסטים סגרו את בתי המדרש והגלו את רבי איסר זלמן מסלוצק ואת רבי אהרן קוטלר מקלצק כולם הפכו לאתאיסטים. כי ללא תורה אין גם אמונה פשוטה. היום, ב"ה, זוכים תלמידיו של רבי אהרן קוטלר ב'בית המדרש גבוה' ומסייעים להרמת קרן התורה כאן ברוסיה". אחה"צ מסר הגר"י אולשין שיעור מיוחד לאברכים הוותיקים והחדשים כשהוא מביע את קורת רוחו מאיכות הלומדים – 'מרגיש אני וכאילו השיעור נאמר בפני אברכי ליקווד'.

ביקור מיוחד ערכה המשלחת בקמפ 'עץ חיים' לתלמידי מוסדות החינוך של ביה"ס בהנהלת הרבנית גולדשמידט, המתקיים מידי שנה בקמפוס מרהיב בפאתי מוסקבה. הרב אולשין גם ערך סידור קידושין בחתונה של בוגרי המוסדות שהתקיימה במחנה.

בוילנא התפללו בתפילת ערבית בבית הכנסת הגדול. את פני הבאים קידם, רבה של ליטא, הרב כלב קרעלין. והרב שמשון דניאל איזקסון, רבה של וילנא. הר"ר ראובן דסלר אמר כי יפעל לגיוס המשאבים הנדרשים לבניה מחדש של מקוה הטהרה בוילנא שלא הופעל מאז השלטון הקומוניסטי. בבוקר יצאה המשלחת לציונו של מרנא הגאון זיע"א בבית העלמין בוילנא. שם נשאו תפילה לישועת הכלל והפרט.

בקובנה אחרי תפילה בבית כנסת הוותיק בעיר עלו המשתתפים לציונם של מרן רבי יצחק אלחנן ספקטור זיע"א, בעל ה"דבר אברהם" זי"ע הג"ר ברוך הורוביץ זצ"ל, רבה של אלקוסט, מראשי ישיבת סלבודקא וגיסו של הג"ר איסר זלמן מלצר זצ"ל, ועוד גאונים וצדיקים. לאחר ביקור קצר בבנין ישיבת סלבודקא הגיעה המשלחת למבצר ה'פורט השביעי' שבו עפ"י דעת מומחים נעקד עקה"ש מרן רבי אלחנן וסרמן זצ"ל הי"ד. לעת ערב יום הזיכרון לעקידתו של רבי אלחנן קיימו המשתתפים עצרת תפילה והתעוררות במהלכה החל ראש הישיבה, הגר"י אולשין לומר את תפילת 'אל מלא רחמים'. ההתרגשות שאחזה בנוכחים הייתה רבה. קולו נשנק. נכדו של ה'מכתב מאליהו', הנגיד הר"ר ראובן דסלר מקליוולנד המשיך ונשא את התפילה כשכל הנוכחים מוחים דמעה. למחרת יצאו חברי המשלחת לטלז. תחילה ביקרו בבנין הישיבה בטלז ולאחר מכן נכנסו לביקור עידוד בבית חסידת אומות העולם שהצילה יהודים רבים בתקופת השואה.

DESLER-Lita_00105 DESLER-Lita_00290 DESLER-Lita_00366 DESLER-Lita_00558 DESLER-Lita_00642 DESLER-Lita_00878 DESLER-Lita_01079 DESLER-Lita_01200 DESLER-Lita_01276 DESLER-Lita-2_00098 DESLER-Lita-2_00185 MANDEL-2016-day-2-3_00023 MANDEL-2016-day-2-3_00052 MANDEL-2016-day-2-3_00070 MANDEL-2016-day-2-3_00073

MANDEL-2016-day-2-3_00130 MANDEL-2016-day-2-3_00138 בבית הכנסת הגדול בוילנא בכניסה לאהל הגאון זיעא בוילנא במפגש עם תומך פרויקט ליקווד מוסקבה

הגרי אולשין עם רבה של ליטא בפתח בית העלמין בקובנה הגרי אולשין עם רבה של ליטא ורבה של וילנא בפתח ביהכנ הגדול בוילנא הפורט השביעי. קובנה חברי המשלחת ליד אהל הגאון בבית העלמין בוילנא

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נשמח אם תוכלו לכתוב לנו כתוביות מתחת לתמונות מי מו מה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture