אשדוד: עצרת במלאת שנתיים לחייל הק' בן-יצחק וענונו הי"ד שנהרג במבצע "צוק איתן"

במלאת שנתיים לפטירתו של החייל הק' בן-יצחק וענונו הי"ד קהל רב ורבנים בדברי הספד וחיזוק לזכרו הרב הראשי רבי חיים פינטו: "כשאני נזכר בדמות של בן אני מקבל צמרמורת, ואני אומר אוי ליופי הזה שמתבלה בעפר"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

 

במלאת שנתיים לחייל הק' בן-יצחק וענונו הי"ד שנהרג במבצע "צוק איתן" במהלך קרב עקוב מדם בשכונת סג'עייה בפאתי העיר עזה יחד עם כח שהיה בנגמ"ש, התקיים עצרת מספד והתעוררות לזכרו בבית הכנסת "ישמח משה -אוצרות חיים" בראשותו של הרב הראשי לאשדוד הגה"צ רבי חיים פינטו, רבנים ואישי ציבור חשובים.

בשעות אחר הצהריים בית הכנסת היה מלא מפה לפה, כשכל העת המונים נכנסו לבית הכנסת. גם קבוצה בולטת מחיילי גולני הגיעו לכבד וישבו בין הקהל. לאחר תפילת המנחה נשא את ההשכבה הרב שמואל אוחנה מראשי ישיבת 'שובה ישראל' כשהציבור עומד על רגליו.

דברי הספד והתעוררות, הרב הצבאי הראשי לצה"ל תת אלוף רפי פרץ, הרה"ג הרב מאיר אבוחצירא רב רובע ה'סיטי', הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, את המשא המרכזי נשא הרב הראשי הרה"ג רבי חיים פינטו.

הרב הצבאי הראשי לצה"ל תת אלוף רפי פרץ, בדבריו פתח נמצאים אנו כאן שנתיים אחרי צוק איתן לע"נ של בן הצדיק שיצא חלוץ לפני המחנה בנגמ"ש של גלני ולצערנו הרב נלקח מאיתנו.

הזכיר את הפעולות הברוכות של האבא אילן היקר, בן מסר נפשו על קידוש ה' קדוש, קדוש יאמר לו, הוא נמצא במקומות העליונים ביותר, על אלה שמסרו נפשם על קידוש ה' אילן אתה וביתך ה' יתן לכם כוחות להמשיך בדרך הנפלאה שלכם, ולנצח את הרוחות הלא פשוטות שנמצאות ביננו. זכה הרב הראשי הרב חיים פינטו כאשר ציבור כה גדול מגיעים לכאן להיות שותפים עם הצער והכאב שלא עובר ולא יעבור לנו, רק דבר אחד נזכור, נידבק כולנו במה שאנו מכירים במשפחת וענונו, בחסד בטוב ובנעימות ולהידבק בתלמידי חכמים, כך נזכור את בן ויהי זכרו ברוך לעד.

הרב מאיר אבוחצירא, הזכיר בשבח המשפחה ועל בן היקר אשר בו נאמר 'עקדת יצחק היום לזרעו ברחמים תזכור' ומן השמים תנוחמו, הזכיר בדבריו את מעלתם של קדושים שנהרגו על קידוש ה' ואת הקושי הגדול למצוא את הנחמה לאותם משפחות ששיכלו את יקיריהם שאין להם שום נחמה, אבל דבר אחד יכול לנחם את האדם  – זה התורה הקדושה שהיא מעודדת ומחזקת והרחיב בזה. אם אדם מבין כשמקבל מכה והכל מאת ה' יתברך, שם נמצאת הנחמה ופנה לאילן, אשרך ואשרי חלקך, שרואים אותך לומדים ממך פרק של חיזוק באמונה על אף הניסיון המר והנמהר ונזכה בקרוב לתחית המתים.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, הזכיר את נשמתו הטהורה של בן, אשר נמצאת במעלת קדושים וטהורים, הזכיר לשבח את האבא אילן חבר המועצה הדתית שבמשך שנים רבות מחובר לצדיקים מידי יום ביומו במסירות רבה והזכיר עוד מדברי פרשת השבוע.

הגה"צ ר' חיים פינטו רבה של אשדוד התקשה לדבר על האובדן והשבר הגדול של המשפחה, ואמר אני נזכר בדמות של בן ואני מקבל צמרמורת, ואני אומר אוי ליופי הזה שמתבלה בעפר, וסיפר לציבור שביום שישי האחרון לחייו שוחח עם בן בטלפון ואמר לי שנמצא כעת במרפאה היות ואיבד הרבה נוזלים, אמרתי לו אולי תישאר במרפאה, הוא לא הבטיח לי להישאר במרפאה, ולצערנו נקטף מאיתנו. לבן יצחק היה אמונת חכמים אהבת ה' ואהבת התורה שאת זה רכש מהוריו היקרים, הבן הזה לא ישכח לעולם.

בדבריו הביא מדרשים ודברי תורה בנושא אמונה ובטחון, ואמר, שמידי פעם מתפלל על קברו של בן בגלל שהוא נקרא קדוש, ושם מצאתי נחמה. דיבר על החשיבות והזהירות בכבוד תלמידי חכמים והצדיקים  והזכיר כי בן יצחק ז"ל מקטנותו היה לו כבוד והערכה לתלמידי חכמים ולתורה הק'.

בסיום חיזק את המשפחה, וקרא לציבור להתחזק בימים אלו באהבת הבריות, אהבת התורה ולומדיה, כבוד תלמידי חכמים ושמירת המצוות ובכך נזכה להינצל מגלות ישמעאל ולראות בנחמת ציון וירושלים כאשר אור ה' עלינו יזרח ומחה ד' אלוקים דמעה מעל כל פנים.

לאחר תפילת ערבית, הקהל התאסף לסעודת מצוה ואזכרה באולם שע"י בית הכנסת שבמהלכה נאמרו דברי חיזוק והתעוררות.

DSCF5230 DSCF5259 DSCF5260 DSCF5263 DSCF5264 DSCF5265 DSCF5266 DSCF5267 DSCF5268 DSCF5269 DSCF5295 DSCF5296 DSCF5305 DSCF5310 DSCF5311 DSCF5312 DSCF5314 DSCF5321 DSCF5328 DSCF5329 DSCF5341 DSCF5342 DSCF5350 DSCF5351 DSCF5420

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הא!
מי כעמך ישראל!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture