חָזוּ חָזוּ: חיזוק בממלכת התורה 'אורות חיים ומשה' בראשות הגה"צ רבי דוד פינטו

חיזוק התורה בממלכת התורה 'אורות חיים ומשה' בראשותו של הגה"צ רבי דוד פינטו שליט"א • מאות לומדים ממלאים את היכל בית המדרש בישיבות בין הזמנים בימים אלו - "סוף הזמן זה הכנה לתחילת הזמן בהיכלי התורה" •

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גם השנה יזם הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו "כולל בין הזמנים" הנותן מענה רחב עבור בני הישיבות ואברכי הכוללים. היוזמה הברוכה הינה חלק בלתי נפרד מדאגתו הרבה של הגר"ד פינטו מאווירת הרפיון האופיינית לדאבוננו לתקופת בין הזמנים בשעה שרבים מבחורי הישיבות נותרים פרק זמן ארוך ללא מסגרת תורנית. הדבר הדיר שינה מעיני הגר"ד פינטו בפרט עקב המצב הרוחני המורכב ברחובות ובאתרי הנופש ברחבי הארץ.

לקראת סיום זמן קיץ בכולל, הגיע הגר"ד פינטו לארץ וביקש לחזק את נושא ימי בין הזמנים בקרב בני הקהילה שקיבלוהו בשירה ובהתלהבות. כאשר במסגרת ישיבת בין הזמנים ישתתפו בחורים ולצידם אברכי הכוללים אשר מגיעים מידי יום ביומו לבית המדרש המרכזי משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב. על מנת לעודד את בני התורה דאג הרב שליט"א להקצאת מלגה מכובדת לבחורי הישיבות וכן תמריצים נוספים על מנת להביא להצלחת המיזם.

הרה"ג ר' ידידיה אסרף ראש הכולל קידם בברכת ברוכים הבאים את הגר"ד פינטו ונשא דברי חיזוק קצרים. בדברים שנשא הגר"ד פינטו בפני האברכים אמר, כידוע שמי שהוא בן תורה אמיתי 'אין אצלו ענין של סוף הזמן' אלא תמיד אצלו זה התחלת הזמן, כמו הזמנים של קריאת שמע ותפילה שהם קבועים אצלו במשך כל ימות השנה, כך גם אצל לימוד התורה אין סוף הזמן אלא ממשיכים תמידין כסדרן ודווקא אצל הרבה גדולי תורה שמענו שגדלו דווקא בימי בין הזמנים וצריך לדעת שימים אלו זה נקרא לפני התחלת הזמן ולא סוף הזמן וכך נדע להעריך את התורה וזה ההכנה לתחילת הזמן.

עוד הזכיר את חשיבות לימוד המוסר שיש לקבוע בכל יום וזה בונה כל אחד ואחד. בימי בין הזמנים שהוא זמן החופש וכבר אין עליו מרות של מסגרת הישיבה או הכולל ויכול הוא לנצל את זמנו לבטלה ולטיולים ובכל זאת הוא מתגבר על יצרו וחובש את ספסלי בית המדרש זה היופי של התורה. ובזמנים הללו הבן תורה נמדד האם התורה הקדושה אכן חשובה ומרוממת בעיניו ונמצאת אצלו בסדר עדיפות ועליונה.

בסיום, ציבור המשתתפים עבר לברך ולהתברך ולהודות לרב שליט"א על כל מסירותו הגדולה לבני הקהילה להרבות קדושה וטהרה בפרט בימים אלו.

רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (1) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (2) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (3) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (4) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (5) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (6) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (7) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (8) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (9) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (10) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (11) רבי דוד חנניה פינטו אורות חיים ומשה (12)

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture