בפעם השלישית כבוד לעיר אשדוד: המועצה הדתית זכתה בחמישה כוכבי יופי

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית זכה בחמישה כוכבי יופי בתחרות מקווה נאה בישראל יפה 2016 הנערכת ע"י 'המועצה לישראל יפה', בחסות המשרד לשירותי דת, המקוואות הזוכים: מקוה רובע ג' שהורחב ושופץ לאחרונה ומקוה רובע יב' שבנייתו הסתיימה לפני כשנתיים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תחרות "מקווה נאה בישראל יפה", נערכת זו השנה הרביעית, ומנוהלת על ידי צוות היגוי בכיר מטעם נציגי המועצה לישראל יפה והמשרד לשירותי דת בראשות הגב' דבורה אייפרמן, מנהלת אגף מבני דת במשרד לשירותי דת ור' שלמה תנעמי, יו"ר חבר המועצות הדתיות. בראש צוות שיפוט התחרות השנה עמדה הגב' ד"ר מרים פרץ.

במהלך החודשים האחרונים בדקו מתנדבי המועצה לישראל יפה מקוואות ציבוריים, בערים, במועצות מקומיות ובישובים ברחבי הארץ. המתנדבים סקרו את החזות החיצונית והפנימית של המקווה, נוחות השימוש, נגישות, בטיחות המבנה, ניקיונו וטיב השירות. כמו כן, נבדק תחום איכות סביבה, כמו חיסכון אנרגטי, הפרדת אשפה וחיסכון במים.

מטרת התחרות היא, הגברת המודעות לערכי טיפוח, אסתטיקה סביבתית, שיפור התנאים הפיסיים ואיכות הסביבה – התנהלות מקיימת במקוואות במגמה ליצור בהם סביבה ידידותית לקהל הטובלות ולקהילה.

את הכינוס פתח מר אברהם כץ עוז ח"כ לשעבר ויו"ר המועצה לישראל יפה שקידם את ראשי המועצות הדתיות ופמלייתם הזוכים בתחרות הנוכחית ואמר, כי מקוה טהרה זה חלק מאיכות הסביבה והזכיר שביהדות אנו מוצאים דברים רבים שבהם הגיינה וניקיון זה חלק מההלכה עצמה כמו נטילת ידים שנוטלים בכל בוקר ולפני שניגשים לסעודה. והביע את שמחתו שנושא איכות הסביבה נכנס יותר ויותר במודעות בציבור הרחב.

הרה"ג ר' ישראל מאיר לאו רבה של תל אביב – יו"ר התחרות נשא נאום מרגש שאותו ייחד לכל מי שפועל בכל ימות השנה בנחישות רבה. המקוה טהרה הוא המרכז של החיים שלנו ובו טמון כל עתידה של עם ישראל וסיים בברכה לכל הנוטלים בהצלחת התחרות החשובה.

מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (2)

השר לעניני דת ח"כ הרב דוד אזולאי, בראשית דבריו הביע את התרגשותו על ההשתתפות המרשימה בזכייה החשובה בתחרות 'מקוה ישראל יפה' ובנאומו הנרגש שיבח את הנושאים בנטל – ראשי המועצות הדתיות והמוסרים נפשם בעבודתם הקשה המתפרסת בכל ימות השנה גם בשבתות ובמועדים, ולהם מגיע תודה והערכה רבה.

יש לנו כבר 'חזקה' בתחרות מקוה ישראל נאה. המטרה של המשרד לשירותי דת ביוזמה זו לחדד את החשיבות שבשיפור התנאים והשירות הניתנים בכלל המקוואות ברחבי הארץ".

בדבריו התיחס בנוגע לשכר וציין שמאז כניסתו לתפקיד הדבר הראשון זה הדאגה לפרנסתם ושמח לבשר להן כי הצליח להעלות 10 אחוז כתוספת בשכר וזו רק התחלה לא תם ולא נשלם,. אמשיך לבנות ולשפץ מקוואות טהרה בכל רחבי הארץ זו שמחה גדולה עבורי כשאני מסייר בערי הדרום ובישובים גם בצפון ורואה מה שלא היה פעם, מבנים חדישים, מפוארים ונגישים. והזכיר כשנכנס בקודש למרן זצוק"ל, ענה לי שסדר העדיפות, זו בנית מקוה טהרה.

ופנה לתקשורת הכללית, זו העת שיבואו לראות מה זה נקרא עבודת קודש, יום יום על פני כל ימות השנה גם בלילות שבת במסירות מיוחדת. בסיום בירך והודה לכל היוזמים בקיום הכנס החשוב הזה, נמשיך לקדש שם שמים לעשות למען עם ישראל להרבות טהרה בעם ישראל בימים אלו של רחמים וסליחות ימים שאנו נדרשים להתחזק בהם ומה יותר חשוב כמו להרבות קדושה וטהרה בעם ישראל שנה טובה ומבורכת.

מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (5)

מנכ"ל המשרד לעניני דת עו"ד עודד פלוס, שיבח והודה לכל צוות המשרד ועל האחראים על מבני הדת אשר יזמו את התחרות בדבריו, הביא סקירה על הפעילות בנושא המקוואות וציין שהכל נעשה בהכוונת כבוד השר הרב דוד אזולאי על מנת לשפר ולייעל בשירות תוך כדי שימת דגש על יופי, חן והדר שזה איכות הסביבה. עוד סיפר כי רעיון של הקמת 'מקוה ירוק' על כל תנאיו החל כשהמקוה הראשון יוקם בישוב "אביבים" בגבול הצפון.

 

בסיום, הוצגה מצגת מרשימה בה השתתפו השר לעניני דת הרב דוד אזולאי, בכירי המשרד וראשי המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ כשברקע נראו מבני מקוואות טהרה, הדוברים הזכירו את החשיבות במבנים יפים ומאובזרים ברמה גבוהה.

בשלב זה נקרא אל הבמה הרב עובדיה דהן לקבל את "אות המקוה המצטיין" בזכיה של חמישה כוכבי יופי במקוה רובע ג' ומקוה רובע יב', לאחר שעמדו בכל הכללים הנדרשים בהצלחה בתחרות "מקוה נאה בישראל יפה 2016 תשע"ו".

הרב עובדיה דהן כשכולו נרגש ביקש להעביר תודה מיוחדת לכל העמלים במסירות רבה במשך כל ימות השנה. "רק על ידי מודעות לחשיבות תחזוקת המקווה והשירות הניתן בו, נצליח לתת יותר כוח לנשים ולאפשר להן לקיים את מצוות הטהרה על פי הדגשים החשובים להן וזה הקו המנחה אותנו", אמר הרב דהן ראש המועצה.

מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (1) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (3) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (4) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (6) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (7) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (8) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (9) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (10) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (11) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (12) מועצה דתית אשדוד עם הרב לאו הרב דהן (13)

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture