בפוניבז' ציינו 47 שנים להסתלקות מרן הרב מפוניבז' זיע"א

הערב ציינו בישיבת פוניבז' את מעמד 'כ' אלול' יום הזיכרון הארבעים ושבעה למרן רבן של ישראל מקים עולה של תורה בארץ הקודש גאון ישראל הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן הרב מפוניבז' זיע"א • צילום: שוקי לרר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במעמד הגדול בישיבת פוניבז' לזכר מרן הרב מפוניבז זצ"ל, פתח בדברים נכדו ממשיך דרכו נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, בדבריו אמר: כל מי שהכיר את הסבא ידע וראה שלא היה שום כבוד עצמו רק כל היום חיפש את כבודו של הקב"ה, הרב היה 'עבד' מושלם של הקב"ה ולכן זכה לכזו הצלחה גדולה, ובזכות זה עד היום יש גם לנו הצלחה גדולה.

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין אמר בדבריו: כל מה שאנו מתכנסים הערב זה רק לכבודו של הרב זצ"ל וכולנו תלמידים שלו, וכולנו מחוייבים בכבודו. והאמת שזה גם להוסיף לו זכויות כמו שכתוב בספרים שכל מי שפעל בעוה"ז ואחרים ממשיכים בזכותו ומהשפעתו כל דבר ודבר מוסיף לו זכויות בעוה"ב שאין לזה סוף.

ויש דברים שראוי להתחזק בהם כמו סדר מוסר שכידוע זה בגדר 'פיקוח נפש רוחני' וזה משפיע על כל היום. ויש עוד דבר שחובה להתחזק בזה, זה שמירת הלשון, שאמנם זה דבר קשה אבל זה חובה לכל יהודי. ובטוח שכל זה ישפיע לזכותו של הרב זצ"ל.

מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי אמר במשאו: בר"ה אומרים אם כבנים רחמינו כרחם אב על בנים ואם כעבדים עיננו לך תלויות כולנו רוצים להיות בדרגה של בנים שהאבא תמיד עושה מה שהבן רוצה מה שאין כן עבד ואפי בעבד הקב"ה נוהג במידת חסד עצומה ולפעמים הוא אפילו מסתכל על העתיד.. אנחנו ביום הזיכרון של הרב ואצל הרב לא היה תלמידים כולם היו אצלו בנים ושהרב היה נוסע לחול היה אחד מהמוסדות 'בתי אבות' שם ישנו ילדים יתומים וידוע שלפני שהיה טס לטובת הישיבה לחו"ל היה נכנס לחדרם ומנשק אותם אחד אחד, זה היה מיוחד אצל הרב שקיים ושננתם לבנך אצל התלמידים.

הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (1) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (2) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (3) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (4) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (5) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (6) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (7) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (8) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (9) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (10) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (11) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (12) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (13) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (14) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (15) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (16) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (17) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (18) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (19) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (20) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (21) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (22) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (23) הילולת הרב מפוניבז' זצ''ל אלול ע''ו (24)

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture