במהלך הגאלה השנתית גויסו תוך 20 דקות קרוב למיליון שקלים

הגבירים אמרו 'כן' למוסדות ע"ש בבא סאלי זיע"א בנתיבות ובמהלך הגאלה השנתית גויסו תוך 20 דקות קרוב למיליון שקלים לטובת החזקת ממלכת התורה בדרום שבנשיאות האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא שליט"א. צילום: שלומי אלבז

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

אמש התקיים הדינר השנתי לטובת החזקת מוסדות התורה שע"ש בבא סאלי זיע"א. הגאלה השנתית שיועדה מראש למספר מצומצם של נגידים מהארץ, התקיימה באולם הנמצא במתחם מוסדות הבבא סאלי בנתיבות כאשר מוזמני הערב לקחו על עצמם התחייבות מוקדמת להחזקת תלמידים במוסדות. את האירוע הנחה בטוב טעם ודעת יו"ר המוסדות הרב יהודה אביחצירא שליט"א, שבירך את התורמים שהקדישו ערב שלם מזמנם ובאו לקחת חלק בערב החשוב למען ממלכת התורה בדרום. הרב שליט"א הדגיש את המחויבות שיש לכל אחד מעם ישראל לפעול למען ביסוסם והצלחתם של המוסדות הקדושים ואף הודה לנוכחים על כך שמידי שנה הם זוכים להשתתף בדינר ובכך הם שותפים מלאים לאלפי שעות של לימוד תורה של תשב"ר.

כ"כ הודה הר"י אביחצירא לשני אחיו, הרה"ג משה אביחצירא שליט"א והרה"ג יצחק אביחצירא שליט"א על כל העשייה שלהם למען המוסדות ועל כך שנטלו על עצמם את עול הנהגת הכוללים בעיר המונים למעלה מ – 130 אברכי כ"י, ולמנכ"ל המוסדות הרב גואל ועקנין על המסירות שלו ועל כך שעושה לילות כימים למען פיתוחם ושגשוגם.

עם תחילת האירוע צפו המשתתפים במצגת ייחודית שחשפה בפני הנוכחים את פעילות המוסדות ואת הצמיחה הגדולה במספר התלמידים המתדפקים על דלתות המוסדות כדי להיכנס ולהתחנך בהם. במצגת ניתן היה לראות את התפלגות המוסדות ואת מספר התלמידים הלומדים בכל מוסד. החלק המרגש היה ברגע שהנוכחים נחשפו לפתיחתה מחדש של 'ישיבת בבא סאלי' ואת המראות מהמכינה לישיבה לבני עליה שהוקמה השנה ושהלימודים בה החלו בר"ח אלול.

כ"ק  האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא שליט"א סיפר במהלך משאו המרכזי את השתלשלות הקמת המוסדות ואת אחת השיחות המשמעותיות שהיו לו עם מו"ר אביו הקוה"ט בבא סאלי זצוק"ל שהורה לו להקים מוסדות של תורה. האדמו"ר סיפר כי אביו זצוק"ל אמר לו שהוא נותן לו את ברכתו כדי להצליח ולהקים את המוסדות וכי הוא יכול להבטיח בשמו שכל מי שיקח חלק ויהיה שותף בישיבת בבא סאלי ובהחזקת המוסדות הוא יפעל עבורו בשמים ויעמוד לימין כל אחד מהתומכים.

תלמיד כתה ה' משה מליחי ריגש את התורמים כאשר עלה לברך בשם כלל תלמידי המוסדות ועם סיום דבריו החלו הנוכחים לעבור ולהתברך אצל כ"ק האדמו"ר שהרעיף עליהם מברכותיו לקראת השנה החדשה תוך שהם מתחייבים לקחת על עצמם להחזיק את תלמידי המוסדות.

הפתעה גדולה היתה במהלך הערב, כאשר אחד ממקורביו של האדמו"ר שלא היה בדינר בגלל נסיעת עסקים לחו"ל שמע שגורמים שונים בעיר ניסו להפריע לארגון הדינר, ואף פנו לחלק מהמוזמנים וביקשו מהם שלא לקחת חלק באירוע, הוא יצר קשר עם הנהלת המוסדות ואמר להם כי הוא לוקח על עצמו לעשות מצ'ינג וכל סכום שיגויס במהלך הערב הוא יכפיל אותו לזכותו של בבא סאלי ולכבודו של בנו וממשיך דרכו, האדמו"ר שליט"א.

בהנהלת המוסדות אמרו כי היה ניכר שסידנא בבא סאלי זצוק"ל עומד בישיבה של מעלה ודואג למוסדות הקרויים על שמו ובדיוק על זה נאמר כל כלי יוצר עלייך לא יצלח.

לאחר האירוע המרומם הלכו המשתתפים לאמירת הסליחות על ציונו של בבא סאלי זצוק"ל כשלפני התיבה עובר נכדו, הרה"ג רבי יצחק אביחצירא שליט"א, שמידי לילה הוא מוסר שיעור בציון להמונים המגיעים לציון ומיד לאחר השיעור מתקיימת אמירת הסליחות ברוב עם.

DSC_0187 DSC_0195 DSC_0203 DSC_0209 DSC_0229 DSC_9950 DSC_9953 DSC_9961 DSC_9991 DSC_0003 DSC_0039 DSC_0071 DSC_0076 DSC_0091 DSC_0105 DSC_0143 DSC_0166 DSC_0184

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture