וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ עם רפואה וחיים

באגודת רפואה וחיים מסכמים חודש תשרי של פעילות שמחה רבת היקף: עשרות שמחות בית השואבה ומסיבות חג נערכו בבתי חולים ע"י 'רפואה וחיים' • שמחת בית השואבה והמסיבה המרכזית למאות ילדים המיוחדים התקיימה באולמי קונטיננטל בראשות כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

באגודת רפואה וחיים מהווה חודש תשרי אגודה אחת של אירועים ופעילויות שמחה והתרוממות הנפש, החל ממוצאי יום הקדוש, מיישמת זאת אגודת "רפואה וחיים" אומר ועושה, ומתחילה את מעגל הזכויות תיכף ומיד לאחר תפילת הנעילה במוצאי יום הקדוש. המתנדבים המסורים הלכו מחיל אל חיל, לא חסכו מכוחם וקידשו שם שמיים בבואם לכל בתי החולים בגוש דן, ויחד עם הקיטלעך ובגדי יום הקדוש עברו מחדר לחדר וחילקו שתיה ועוגות כשהם מאחלים למאושפזים ולמלווים ברכת גמר חתימה טובה ואיחולי שנה טובה בריאה.

ובזמן שמחתנו, התקיימו עשרות מסיבות החג במהלך כל ימי חול המועד כמיטב המסורת, המסיבות של רפואה וחיים כבר הפכו לשם דבר בעולם החסד ולפעילות מבוקשת ע"י כל ראשי המחלקות ומנהלי מרכזי הרפואה, מידי יום מימי חול המועד נערכו במקביל מספר מסיבות ואירועים בבתי חולים, בתי אבות, ובמחלקות לתשושי נפש. בכל יום נערכו מספר מסיבות ואירועים לפנה"צ ואחה"צ, כדי להספיק לשמח כמה שיותר חולים ומאושפזים במהלך ימי החג.

מתנדבי אגף השמחה בניצוחו של הרב יצחק רוט ובסיועם של עשרות אמנים ובעלי מנגנים שרואים לעצמם זכות וחובה לפנות מזמנם בימים עמוסים ומבוקשים אלו, מופיעים במסיבות השמחה, משמחים ומנגנים מפזזים בעוז ומרקדים את החולים והמאושפזים בעשרות מחלקות שונות וכן את פגועי הנפש במחלקות הסגורות הזוכים לקיים בהידור רב את מצוות 'ושמחת בחגך – והיית אך שמח'.

האירוע הגדול והמרכזי לילדים המיוחדים ובני משפחתם התקיים ברוב עם ובהשתתפות מאות מתנדבים ומשמחים בני משפחת רפואה וחיים, המסיבה התקיימה ביום רביעי באולמי "קונטיננטל" בהשתתפותם של בעלי מנגנים ומיטיבי נגן ובניצוחו של אבי הילדים המיוחדים הרב נפתלי ויינברגר שדאג למנת שמחה מקסימאלית ועילאית לכל חניך ומוגבל.

הילדים המיוחדים ציפו בכליון עיניים למסיבת מרוממת ומרקידה זו ובמיוחד להופעתם והשתתפותם של פעלולנים ולהטוטנים שרקדו ופיזזו באבוקות של אש שבידיהם כדי לשמח ולהאיר את הלבבות המיוחדים באבוקות אורה וגילה, המעגלים הארוכים של כסאות הגלגלים לא חדלו מלהסתובב לרגע ברחבי האולם, עשרות מתנדבים, רקדני קוזקים מקצועיים הקפיצו והרקידו משך מספר שעות את הילדים המאושרים שלא פסקו מלחייך ולקפץ לקול צלילי המוזיקה משיבת הנפש כן הופיע הליצן הרפואי משמח הלבבות הר"ר משה רוב שהעלה חיוכים על פני כל.

במטרה להגיע לכל מקום ולכל אחד המשתוקק ומצפה לקצת שמחת חג, נערך במבצע אדיר ורב היקף לארגון מסיבות לשמחת החג אצל חולים, קשישים וגלמודים השוהים במיטתם בביתם או בביה"ח ע"י הר"ר פנחס שרף מנהל "אגף השמחה – אח שמח" אשר יחד קבוצת מתנדבים עזבו את ביתם בימות החג לשעות ארוכות ובמסירות מיוחדת נדדו עם ציוד הגברה נייד על גלגלים, מחדר לחדר, ממחלקה למחלקה, מבתי חולים לבתי סוהר, וממחלקות שיקום לחדרי מיון, ודאגו להביא את צלילי החג עד לחדרם ולמיטתם של אלו המרותקים או מאושפזים במרכזי הרפואה וזקוקים לביקורי שמחה וחיזוק הנפש והגוף, קשה לתאר מה עושה ביקור חג כזה בחדר, ואיזו השפעה יש לה על כל היום ולעתים אף על כל תקופת החג. מי שהיה מבין, ומי שראה יודע כמה דליי שמחה ניתן לשאוב ממעייני הישועה.

כמו"כ נערכו מסיבות חג מרכזיות לתשושי ופגועי נפש בפרדסיה ובכפר הגדול והסגור "בני ציון" שבראש העין, כשמתנדבי האגודה מזריקים להם מנות גדושות של שמחה לפניהם המיוסרות ועיניהם החשוכות.

הרב ברוך הימל מנכ"ל האגודה מסכם כי מי שלא ראה שמחה זו שהוצתה בעיניהם המאושרות של מאות החולים לא ראה שמחה אמיתית מימיו, וכן מביע את תודתו לכל המתנדבים והמשמחים המסורים במשפחת רפואה וחיים שהקדישו את ימי החג לזולתם ודואגים להגיע ולהאיר בכל המקומות העצובים והחשוכים, וכן לאגף הפרויקטים ומילוי משאלות על עזרתם המסורה להפקת המעמדים המרגשים שנפרסו לאורך כל ימי ירח האיתנים ונערכו בעשרות מוקדים ומחלקות.

IMG_9424 (1) IMG-20161025-WA0005
IMG-20161025-WA0011 IMG-20161025-WA0012 IMG-20161025-WA0014 בחלוקת שתיה ומזונות במוצאי יום כיפור בכל בתי החולים בגוש דן (1) בחלוקת שתיה ומזונות במוצאי יום כיפור בכל בתי החולים בגוש דן (3) במחלקות סגורות בשיקום תל השומר (1) בשיקום תל השומר (2) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (1) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (2) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (3) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (4) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (5) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (6) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (8) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (10) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (11) בשמחת בית השואבה המרכזית למאות ילדים מיוחדים וחולים (13) מכניסים את שמחת החג במסדרונות בתי החולים שמחת בית השואבה בטיפול נמרץ שמחת השואבה בטיפול נמרץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture