במעמד רבנים וראשי ישיבות: עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצ"ל בבית שמש

בדרכו נלך: מאות בעצרת מרכזית לזכרו של מרן פאר הדור הגר"ע יוסף זצ"ל בהיכל בית המדרש 'ממזרח שמש' בבית שמש • צילום: יעקב לדרמן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"בכל העולם מתכנסים היום לשמו ולזכרו של מרן רבנו ועטרת ראשנו הגר"ע יוסף זצ"ל, לכבוד יום ההילולא השלישי להסתלקותו, אך אנו כאן בבית שמש מרגישים גם בבחינת 'אבל יחיד' שכן מרן זצ"ל היה קשור ביותר למהפכה התורנית שעברה בית שמש, להקמת קהילות הקודש בעירנו, ובמיוחד כאן לבית המדרש 'ממזרח שמש' שמרן זצ"ל הניח לו את אבן הפינה, ומרן זצ"ל בשנתו האחרונה גם חנך את בית המדרש והאציל כאן ברכה לדורות", כך פתח בשבוע שעבר (חמישי) ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול את עצרת ההילולא הרבתי שנערכה בבית שמש בליל ההילולא של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (1)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (2)

העצרת נערכה באולם של בית המדרש 'ממזרח שמש' בקריה החרדית, והיא לוותה גם בהגרלה שנערכה בין מאות תורמים למען ביסוס כולל האברכים והעשייה התורנית שנעשית בבית המדרש 'ממזרח שמש' מסביב לשעון.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (3)

בדברי הפתיחה לעצרת, גם סיפר ראש העיר הרב משה אבוטבול כי הקמת השכונות החדשות ברמת בית שמש לוו בקשיים רבים, למעלה מ-7000 התנגדויות הוגשו אז, ובשל כך הלך אל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל וסיפר לו על הקשיים המרובים, אך מרן זצ"ל סטר לו כדרכו על לחיו, ואמר כי אל לא ליפול ברוחו אלא להמשיך בבניית השכונות. "כיום שאנו רואים את השכונות החדשות על אלפי משפחותיהם, וכשרואים את גם את שכונת ג-2 שמתרוממת והולכת וזכתה גם לקבל את השם 'קרית חזון עובדיה', אנו מקבלים פירוש חדש על דברי חכמינו – 'סתירת זקנים בנין'".
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (4)

את המשא הראשון נשא הרה"ג רבי אמיר קריספל שליט"א מזכירו האישי של מרן זצ"ל שחשף סיפורים מתוך הקודש פנימה על התמדתו המופלאה של מרן זצ"ל, ועל כך שלמרות כל עשייתו וכל מפעליו, הדבר שהכי היה קשור אליו היה התורה הקדושה, ביום ובלילה, ובכל שניה ראינו אותו עם הספרים הקדושים, זו הייתה מהותו וזו גם הייתה דרישתו מבני ישיבות להגות בתורה ולנצל כל רגע, באומרו ש"רק כך ניתן לגדול בתורה".

הרה"ג רבי ינון רביב שליט"א רב קהילת 'אוהל יוסף פנמה' ברמב"ש, הדגיש במשאו כי הוא רואה קשר ישיר בין עצרת הזכרון לבין המגבית למען כולל האברכים, שכן זו הייתה המהות של מרן זצ"ל, ואם רוצים להמשיך את דרכו צריך לדעת שזה רק בעשייה למען התורה ולמען הלומדים. "האברכים צריכים לדעת כי מרן זצ"ל התחיל את דרכו בהרבצת תורה בשיעור קטן ב'עין יעקב' שמסר בשכונת הבוכרים, הוא לא הלך בגדולות, לא אמר לא מתאים לי למסור לקומץ ישישים שיעור פשוט, שכן הוא ידע כי הוא צריך ללמוד וללמד, להשפיע גם על אחרים, וכך הוא גדל להיות גדול מרביצי התורה בדור האחרון, אבל עם זאת הוא המשיך באותה ענוות חן, וזהו המסר שכל אברך ואברך צריך לקחת ממעמד זה, להשפיע ולהרביץ תורה והלכה", אמר הגר"י רביב.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (5)

ראש מתיבתא 'עוז והדר' הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א אמר בתוך משאו כי מורשתו של מרן הגר"ע זצ"ל חיה וקיימת, כולם זוכרים את לווייתו הגדולה שגרמה לקידוש שם שמים בעולם, אבל זה לא נגמר שם, כשרואים בכל העולם את השיעורים שיש מדי יום בספריו, את כל אלפי בתי המדרשות שמנוהגים לפי הלכותיו והליכותיו יודעים כי מרן זצ"ל ממשיך להיות עמוד האש ההולך לפני המחנה ומורשתו חיה וקיימת.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (6)

בתוך דבריו סיפר הגרמ"מ פומרנץ סיפור ששמע מאחד מחשובי הרבנים בצפון הארץ, שפעם נקרא לבוא לבית מרן בירושלים עבור שליחות ציבורית. אותו רב מיהר להגיע לירושלים, נכנס לביתו של מרן, אבל מרן היה עסוק בתלמודו ואפילו לא הבחין באורח. אותו רב ניסה מפה ומשם אבל לא הצליח להוציא את הרב משקידתו. אחד מבני הבית שניסה לבוא לעזרתו הפנה את תשומת לבו של מרן לרב האורח, אך עדיין זה לא עזר, עד כי אותו אחד הרים את קולו, ומרן הבחין באורח, מסר לו את השליחות ותוך רגע מרן שוב היה בתוך ספריו. אך אותו רב מספר כי שניה אחרי שיוצא מבית מרן, הוא שם לב שמרן יוצא אחריו, הנהג והמכונית כבר המתינו בחוץ, אבל מרן לא הבחין בהם והתחיל ללכת תוך שהוא שקוע בלימודיו, עד כי אחד הגבאים היה צריך לתפוס בידו ולהראות לו את המכונית. "כמובן שלא כולם יכולים להגיע לדרגה שכזו בהתמדה, אבל לפחות שנדע כי בדור שלנו התהלכו גדולי עולם שכאלו", חתם הגרמ"מ פומרנץ את משאו.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (7)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (8)

הרה"ג רבי שלמה גבאי שליט"א ראש כולל במושב הודיה שבדרום, סיפר בתוך משאו על ימיו הראשונים של מרן זצ"ל בהרבצת תורה, בשיעורים שהיה מוסר בירושלים, שהיו גדלים והלכים עם השנים, עד כי הקהילו קהלים רבים, ומכך זה גם בניה ישיבות ומסודות חינוך, וכך הקים מחדש את עולם התורה הספרדי. "מרן זצ"ל נשא את כל עולם התורה על כתפיו, מסירותו הייתה לאות ומופת, גם ששמעו היה הולך בכל המדינות הוא יכל להגיע לעיר רחוקה בצפון בכדי למסור שיעור לקומץ אברכים, הוא עודד בכל מקום ובכל עיר, עד כי כיום כל הארץ מלאה תורה בזכותו", אמר.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (9)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (10)

הרה"ג רבי פנחס בלויא שליט"א מג"ש 'דף היומי' בביהמ"ד וראש כולל 'קנין יוסף', שיבח בדבריו את העשייה התורנית בבית המדרש, עד כי תוך מספר שנים בית המדרש 'ממזרח שמש' הפך לתל תלפיות המאחד את כל התושבים, עד כי קשה לחשוב איך הייתה נראית בית שמש ללא ממזרח שמש.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (11)

חבר מועצת העיר (ש"ס) הרב יגאל חדד סיפר בדבריו כבן למשפחה טבריינית על ביקורו של מרן הגר"ע זצ"ל בטבריה לפני למעלה מ-50 שנה, עת הגיעה במיוחד לעיר בכדי לכנס את הרבנים הספרדיים בעיר, ומאותו כינוס החלה הפריחה התורנית בטבריה, עד כי כיום היא עיר מלאה חכמים וסופרים, ישיבות ובתי מדרשות.

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (12)

את העצרת חתם ראש העיר הרב משה אבוטבול בהכרזה כי לרגל יום ההילולא של מרן זצ"ל, הוא מקים נדבך נוסף בבית המדרש עם פתיחתו של חדר מיוחד עבור ציבור האברכים, חדר שבו יעמדו לרשותם שבעה מחשבים עם מאגרי 'אוצר החכמה' שמאגדים רבבות ספרים תורניים. המחשבים כמובן סגורים וחתומים באישור ועדת הרבנים, ואחד האברכים ינהל את המקום הזה שיהיה פתוח לאברכים מכל השכונות שירצו לכתוב חבורות וחידושי תורה ויוכלו לצלול בים התורה.
במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (13)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (14)
עם תום העצרת בה השתתפו רבנים נוספים ואישי ציבור ובהם יו"ר המועצה הדתית הרב יהודה מדיזדה, נערכו הגרלות בין התורמים למען אחזקת הכולל שבבית המדרש, מתנות יקרות ערך מתנת רשת 'אור החיים', מממלכת התורה 'עוז והדר', ואנשי חסד נוספים שתרמו את הפרסים לאוהבי התורה ומכבדיה.

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (15)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (16)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (17)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (18)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (19)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (20)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (21)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (22)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (23)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (24)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (25)

במעמד רבנים וראשי ישיבות עצרת מרכזית לזכרו של מרן זצל בבית שמש (26)

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture