המונים בהלויית הרב משה בורשטיין ז"ל – עסקן תורני ושליח נאמן לשולחיו

למרות השעה המאוחרת לקראת חצות לילה רבים מתושבי העיר אשדוד השתתפו בהלוויתו של איש החסד וממקימי עולה של תורה בעיר הרב נמשה בורשטיין ז"ל חבר מועצת העיר לשעבר ששימש כנציג ופעיל נאמן לציבור במשך שנים רבות שנפטר בפתע פתאום והוא בן ע"ב שנים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

 

בתפילת מעריב במוצ"ש עלה במיוחד 3 קומות כדי להתפלל בביתו של הגה"צ ר' יהושע ויספיש בקרית פונובז' בדרכו כבר לא חש בטוב ומיד נסע לבית החולים קפלן יחד עם חתנו ושם תוך זמן קצר השיב את נשמתו לאחר אירוע לבבי.

עוד במשך השבוע האחרון סיפרו מכריו ששוחחו איתו כשהוא עצמו מתעניין בנושאים שונים של החזקת תורה ולא חשבו לרגע שזה בעצם השיחה האחרונה איתו.

למנוח ר' משה ז"ל זכויות רבות מאז הגיעו לאשדוד לפני למעלה מ-40 שנה דאג לצביונה של העיר אשדוד כהמשך למורשתו של הרב מפונוביז' הגרי"ש כהנמן שהקים את הקריה ואת מוסדותיה.

את קרית אברמסקי הממוקמת מיד בכניסה של העיר ברובע ג' שמאז הקמתה, היא קריה חרדית השומרת על קדושה וטהרה, אומרים התושבים הותיקים זהו זכות יצרים השמורה לר' משה, הוא בשעתו כשהקימו את הקריה, היתה נקראת 'אשטרום', הוא פעל ללא ליאות אצל כל החוגים והעדות שירכשו דירות בקריה וכך תוך זמן קצר הקריה היסבה את שמה על שמו של הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל ומאז ועד היום שומרת על צביונה החרדי בכל המובנים.

בתחילת שנות ה-70 התמסר בכל מאודו לעמוד לצידו של הגאון רבי אברהם אלטמן, מי שהקים ויסד את הישיבה לתפארה "עטרת צבי" שהוציאה במשך עשרות השנים גידולים מבורכים של רבנים וראשי קהילות בארץ ובחו"ל.

ר' משה היה המנהל האנדרמסטיבי של הישיבה עוד בימיה הראשונים ברובע א' ליד הים, ואף לקח חלק בתפקיד ההוראה לתלמידים בהתחלה ופעל ללא ליאות להצלחת הישיבה והמתיבתא, כך שרבים זוכרים לו לטובה את הארת הפנים המיוחדת שהיתה לו כלפי התלמידים שהיו מגיעים מבתיהם מכל ישובי הארץ.

 כדבר המובן מאליו לאחר הצלחותיו ועשיתו המבורכת בעיר באותם שנים, אגודת ישראל מינתה אותו כנציג אגודת ישראל במועצת עיריית אשדוד עוד שנים רבות קודם הקמתה של תנועת 'דגל התורה', בשנים מאוחרות יותר היה נציג במפגלת 'קול הלב'. כחבר במועצת העיר ניצל את כוחו לעמוד על המשמר בכל נושא של שמירת השבת וכבודם של בתי הכנסת, לא פעם השמיע את קולו בחוזקה מתוך כאב במליאת מועצת העיריה מתוך דאגה לציבור שומרי התורה והמצוות. גם בנושאים כלליים של שמירת זכויות התושבים כמו בהסרת אנטנות סוללריות מעל בנין מרכזי כשהוא פונה במכתב חריף לראש העיר ד"ר לסרי ודורש ממנו להוריד מיידית את האנטנות המסוכנות מעל המרכז המסחרי אחרת יפתח כנגדו וכנגד עיריית אשדוד במאבק ציבורי.

פטירתו הפתאומית גרמה להלם גדול בין תושבי העיר שהכירוהו, היה דוגמא של שליח ציבור נאמן שלימדו התורה היה בראש מעייניו ולמרות עסקנותו הרבה לא היה מוותר על לימוד התורה דבר יום ביומו.

לקראת חצות לילה התקיים מסע ההלוייה בבית העלמין אשדוד כשיו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן דאג לכל ההכנות מיד לאחר הסתלקותו. לפני ההלוויה הספידוהו תמרורים הגר"י שיינין רב העיר אשדוד, הגרי"ב שרייבר גאב"ד אשדוד ורב קהילת 'בני פנחס', הגר"א אלטמן ר"י 'עטרת צבי', הגר"ח קלמנוביץ רב שכונה רובע ו' חבר לשכת הרה"ר ורב מחקת עירובין הארצית, הגרש"ד גרוס הכהן רבם של חסידי גור בעיר וחבר הבד"ץ רבני הקריות, הגר"י נוביק רו"כ 'בית שמואל', ובניו, הרה"ג ישעיה פרץ רו"כ בקרית ספר, הרה"ג ר' שלום גרשון רו"כ 'יששכר באוהלך' , ר' יוסף, ר' דוד, חתנו הרה"ג ר' אפרים פיונטק  מחשובי הלומדים בישיבת מיר ברכפלד שמירר בבכי על האבידה הגדולה ועל החיסרון הגדול של דמות המלאה תורה וחסד בדרגות גבוהות עד מאוד, בדבריו ביקש מחילה בשם כל המשפחה והמשתתפים.

משם יצא מסע ההלוייה לחלקת חרדים שומרי שבת באשדוד.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: את רעיתו שתחי' בנים וחתנים, נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו.

הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (1) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (2) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (3) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (4) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (5) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (6) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (7) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (8) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (9) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (10) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (11) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (12) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (13) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (14) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (15) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (16) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (17) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (18) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (19) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (20) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (21) הלוייתהרב משה בורשטיין זל אשדוד (22)

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture