רבני המכון המדעי טכנולוגי להלכה סיירו במרכז הרפואי "שערי צדק"

רבני ומהנדסי המכון המדעי טכנולוגי להלכה נפגשו עם רב המרכז הרפואי "שערי צדק" וסיכמו על שיתוף פעולה מחודש להפעלת כל המערכות המתקדמות בהתאם להלכה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בביקור ממושך שערכו ראשי ורבני המכון המדעי טכנולוגי להלכה במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, אשר במהלכו נועדו גם לפגישה ארוכה עם רב המרכז הרפואי הרה"ג ר' משה ח. פלג שליט"א, הוחלט על שיתוף פעולה מחודש במכלול הנושאים הטכנולוגיים – הלכתיים העומדים על הפרק בכל מחלקות בית החולים, בעקבות פתיחת מחלקות חדשות בתקופה האחרונה והכנסת מכשור חדיש וציוד מתקדם ברחבי בית החולים.

לאחר הפגישה ערכו רבני המכון סיור מקיף במחלקות החדשות, בלוויית האחראי על שירותי דת וכשרות, הרב דוד סלומונס.

כידוע, המרכז הרפואי של "שערי צדק" תוכנן בשעתו, לפני קרוב ליובל שנים, בשיתוף עם המכון המדעי טכנולוגי להלכה, מן המסד ועד הטפחות, לאור ההלכה. היה זה בעת שבית החולים שכן עדיין במבנה ישן דו קומתי ברחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית של ירושלים, שם שוכנים כיום אולפני רשות השידור. כשהחלו בתכנון ובניית המרכז הרפואי החדש שבשיפולי הר הרצל, בקומפלקס ענק של מבנים רבי קומות, על כל המכשור המודרני המתקדם, התעורר הצורך לתכנן הכל בהתאם להלכה. לשם כך פנתה הנהלת בית החולים למכון המדעי טכנולוגי להלכה בבקשה ליטול על עצמו את המלאכה הסבוכה והמורכבת, ללוות ולהיות מעורב בכל שלבי תכנון המבנה וכל מערכות התשתיות, כמו מעליות, מיזוג אויר, חימום דלתות אוטומטיות, סידורי הפרדה לבעיית טומאת כהנים, ציוד מטבחים, ועוד ועוד, ולמצוא את הדרך להפעלת כל המערכות בהתאם להלכה, יחד עם מתן תשובות הולמות והצעות פתרון מתאימות לעוד שורה ארוכה של מאות שאלות הלכתיות המתעוררות בבית החולים בנושאי הפעלת ציוד רפואי חדיש בשבת בעיות כשרות ופסח, וכהנה וכהנה.

הפניה למכון נעשתה בשעתו על דעתו ובהסכמתו המלאה של הרב הפוסק של בית החולים באותם ימים, הגאון הנודע והמפורסם רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל, בעל ה"מנחת יצחק", שכיהן כגאב"ד העדה החרדית ונחשב לאחד מגדולי פוסקי הדור, אשר לצורך העניין צירף אליו את עמוד ההוראה מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, על מנת להחליט ולהכריע יחדיו בכל השאלות החמורות והסבוכות הכרוכות בתכנון המרכז הרפואי החדש.

שני הפוסקים המפורסמים הללו, שעל פיהם ישק כל דבר בבית החולים, סמכו את ידיהם בחום על הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, ראש המכון, כי הוא יהיה הסמכות הקובעת לכל השאלות ההלכתיות בנושאי הטכנולוגיה ולכל הפתרונות שיוצעו, בהתייעצות ובעצה אחת עמם.

שיתוף הפעולה ההדוק בין בית החולים "שערי צדק" לבין המכון המדעי טכנולוגי להלכה, שנמשך למעלה מעשור שנים, היה לברכה לשני הצדדים. פיתוחי המכון והמצאותיו – שקיבלו את אישורם של שני גדולי הפוסקים -מוטמעים בכל מחלקות בית החולים ובכל מערכותיו. פרויקט כביר זה היה בשעתו לספינת הדגל של פעילות המכון, להוכיח קבל עם ועדה כי ניתן להפעיל מערכות מודרניות, במקרה זה מרכז רפואי ומתקדם, לאור כל דרישות ההלכה. הרבה מן התובנות שהמכון רכש בנושאי טכנולוגיה והלכה, כמו גם הרבה מן הפתרונות והישומים שהוא משתמש בהם, בתחומים שונים, באו לעולם בעקבות פרויקט זה של תכנון המרכז הרפואי "שערי צדק".

עתה, עם התרחבות נוספת של המרכז הרפואי ופתיחת המחלקות החדשות נוצר, כאמור, צורך להדק שוב את הקשר עם המכון, לרענן את הנהלים, ולמצוא את הדרכים הניאותות להתאמת כל הציוד המתקדם לשימוש בהתאם להלכה.

במהלך הפגישה עם רב בית החולים, נידונו בין היתר הנושאים הבוערים הבאים: מעליות חדישות לשימוש בשבת, מערכות מתקדמות לקריאת חולה-אחות, שקעים מיוחדים ליד מיטות המאושפזים לשימוש במכשור רפואי בשבת, מיחמי גלישה ומיני ברים למים קרים וחמים, וכן מספר רעיונות חדשניים לאפשר ביקורי כהנים במחלקות בית החולים, והוחלט לזרז את הטיפול בהם לתועלת הרבים.

המכון הטכנולוגי להלכה - שערי צדק 2

המכון הטכנולוגי להלכה - שערי צדק 1

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture