יוזמה חשובה מבית המועצה הדתית אשדוד – שיעורים למתנדבי החברא קדישא עם הרב רוז'ה

ביוזמת המועצה הדתית אשדוד נערכים שיעורי הלכה ושו"ת למתנדבי חברה קדישא בבית העלמין אחת לחודש באופן מקצועי • הרב עובדיה דהן ראש המועצה הדתית: "כבוד המת זהו ערך עליון ואנו עושים הכל על מנת לתת את הכבוד האחרון הראוי

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביוזמתה של המועצה הדתית ארגן הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה שיעורים קבועים אחת לחודש, בו יפגשו כל מתנדבי חברה קדישא הותיקים ואלו שהצטרפו לאחרונה בבית הכנסת נר מרדכי ברובע ב'.

את שיעור הפתיחה מסר הרה"ג ר' יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית ומומחה בעל שם עולמי בתחום זיהוי חללים, רב החברא קדישא גוש דן ורב ארגון זק"א כשבדבריו נתן מבוא ודרך למתנדבים בכל נושא כבוד המת עד לפרטים הקטנים ביותר ואיך וכיצד לנהוג ולשמור על קדושת האדם בשעת הפטירה, תוך כדי שהביא מנהגים ופסקי הלכה מגדולי פוסקי ההלכה ומהספר 'מעבר יבוק' ועוד.

שיעורי ההלכה וההוראה למתנדבים מתקיימים במשך כשעה בכל פעם בפרקטיקה כיצד לנהוג בשטח, כשבסיום המתנדבים יוכלו לערוך דו שיח של שאלות שעלו על הפרק במקרים שונים של כבוד המת ובמקרים מסויימים בשאלות סבוכות יגיעו לרב רוז'ה שיענה באופן מקצועי ופרטני לכל מקרה ומקרה לגופו.

בשיעור הראשון השתתף גם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן העומד מאחורי יוזמה מבורכת ונעלה זו לצידם של המתנדבים, המשמשים כמסייעים לצוות בית העלמין בכל עניני הטהרה והקבורה. בדבריו נשא דברי תורה וברכה תוך כדי שהדגיש שעבודה עם הנפטרים מצריכה הרבה יראת שמים ואכן רואים זאת על המתנדבים שלקחו על עצמם אחריות גדולה זו, ובודאי שכרם גדול מאוד וזה מה שנקרא כהגדרת חז"ל "חסד ואמת" כפי שמצינו בפטירתו של יעקב אבינו.

בסיום, הרב עובדיה דהן חילק לכל המתנדבים את סט הספרים "גשר החיים" ב"ח, אשר כולל בתוכו את כל ההלכות החשובים בענייני אבילות ושמחות כולל הלכות בענייני ביקור חולים, קבורה ואבלות, בהלכה ובמחשבה. חיבור זה הוא החיבור המקיף הראשון העוסק בהלכות ומנהגי הטיפול במת, טהרה וקבורה, אבלות ומנהגיה במשך השבעה, השלושים והשנה הראשונה לפטירה. הספר משמש בסיס לחיבורים רבים שהתפרסמו אחריו ועסקו בנושאים אלו ובספר זה יתקימו השיעורים הקבועים למתנדבים בסדרת שיעורים אלו.

לאחר השיעור הראשון, המתנדבים הודו לרב רוז'ה על השיעורים הברורים והנפלאים ועל ההכוונה והתשובות על כל שאלה ודיון שהועלה בין המשתתפים, כן הודו ליו"ר המועה"ד הרב עובדיה דהן שיזם וארגן את השיעורים שהוסיפו ידע חשוב, הם מצד ההלכה והן מצד ההנהגה בשטח ע"פ כל כללי ודקדוקי ההלכה כמובא בספרי ההלכה מקדמת דנא.

שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (1) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (2) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (3) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (4) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (5) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (6) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (7) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (8) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (9) שיעורי הרב רוז'ה במועצה הדתית אשדוד (10)

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture