לונדון: אסיפה מטעם ארגון "מקוה תקוה" בהנהלת הרב עמנואל ראב"ד

קהל רב ובראשם רבנים ועסקנים השתתפו באסיפה בשכ' סטמפורד היל בלונדון מטעם ארגון "מקוה תקוה" בהנהלת הרב עמנואל ראב"ד שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגון "מקוה תקוה" פועל בארץ ובנכר יותר מארבעים שנה. מעיקר פעולותיו הוא חלוקת חומר חינוכי לעם שבשדות המכיל דברי הסברה יפים על מצוה הקדושה של מקוה. הוא מנוהל ע"י הרב הישיש עמנואל ראב"ד שליט"א, שזכה להיות מזכירו האישי של הגאב"ד פוניבז' זצ"ל. הרב הנ"ל הוציא לאור כבר שבעים מאמרים בנושא זה בכמה שפות מלא תוכן עמוק ומקורי. הנסיון הוכיח שלרבים שימשה מצוה זו כקרש קפיצה לקראת קבלת עול מלכות שמים שלימה וחזרה בתשובה. דרכו של הרב הוא גם לעורר אנשים על מצות הטבילה בעת הצורך ובערבי שבתות וימים טובים או לפי מנהג החסידים בכל יום,

הרב אומר: "גברים שטובלים חושבים וחיים אחרת. חיי הקהילה מקבלים אופי רצוני, וזה מונע התבוללות בגדול. כי במקוה מתקשר באופן אינסטינקטיבי לבורא עולם, שהרי הוא נמצא במקום חוסר חמצן  כפסע בינו לבין המות, ושם בתוך המים מתכופף ומבקש ממנו על בעיותיו היומיומים, ומקבל עליו בהתאם גם למלא את דרישותיו שלו ממנו".

הרב גם נודע "כאיש מוזיאון של המקוה" בהיותו מתעסק לציין מקוואות עתיקים בארץ במצדה ובעיר העתיקה. נודד בעשרות מקומות בעולם, ברוב עיירי וישובי ישראל ובהרבה מדינות באמריקה ובסט. אמריקה ובאירופה וגם באסטרוליה ועוד.

לפי עדות רבנים, טביעת אצבעותיו ניכרית על פני הדור. והרבה מהארגונים המתעסקים כעת במקוואות הוא פרי ישר מתוצאות תעמולותיו ופעולותיו המרובים זה המון שנים.

הרב טוען: "הבעיה הבוערת כיום איננה בחוסר מקואות, אלא בהעדר מודעות! אלפים הגרים בבתים מפוארים עם בריכת שחיה אלימפיות יכולים לבנות מקוואות אם נצליח לשכנע את חשיבותם. ועד אז מכל מקום בארץ אפשר להגיע למקוה ב5-20 דקות נסיעה. ואם אין מקוה כאן יש שם. צריכים להשקיע בפירסום וחינוך למקוה עבור כל יהודי !"

הרב מציע: "כל מקוה בארץ ישמש כמרכז להפצת חינוך למקוה. וזאת על ידי הקדשה של לפחות עשר אחוז מתקציב בניית ותפעול המקוה. כל מקוה ישמש כשגרירות להביא מסר המקוה לכל יהודי אותו העיר. ולזה נצרכים "חיל רגלי" ז.א. מתנדבים מקומיים שיתגייסו לפעולה".

"חובה על כל רב קהילתי להיות איכפתי על מצב ההתנכרות למקוה". הרב חיתם גדולי דור על כרוז מיוחד באב תשע"ג וכסליו תשע"ה בענין טהרת וקדושת ישראל, וזה הלשון: "מלבד בניית והפעלת המקוואות ראוי לכל רב עיר ורבני קהילת העיר, לפחות פעם בשנה לחשב ולידע את אחוזי שומרי טהרת וקדושת ישראל בעירם, כדי שהנושא יהיה  תדיר במחשבתם לקרב ולחנך את כל עמנו לטהרה וקדושה".

במסיבה שהקיימה פה בלונדון השתתפו בה הרבנים: הרה"ג דיין גוקאווצקי שליט"א רב המכשיר של מקואות המקומיים, הרה"ג רב רפאל גודלבסקי שליט"א רב בק"ק עדזשויר, הרה"ג הישיש בנש"ק רב לייביל סטעמפל ראש כולל בעלי בתים. הרב גוקאווצקי אמר: "לאחרונה יש ביקוש מבין המתבוללים לעצור חיי ההפקרות והתדרדרות הנפש על ידי טבילה במקוה ושמירת חוקי הטהרה". הרב סטמפל אמר: "אתה צודק במאה אחוז בדבר חוק הקדשת העשר אחוזים".

השמיע דברים הרב דוד יעקב שטיינפעלד שליט"א, אברך צעיר מלא מרץ מחסידי באבוב, מגיד שיעור בקהילת יוניטיד סינוגוגה המקומית. ומבין השאר ציטט דברי הקנה (המיוחס להתנא האלקי ר' נחוניא בן הקנה): "תופסי התורה וראשיה שאינם נוטלים פעולה לקרב הנידחים מיהדות, הם העומדים בראש בעיכוב הגאולה". וגם הביא דברי ס' סדר היום (מתלמידי תלמידי האריז"ל), "כל יחיד מחיוב להתבונן מה ביכלתו לתרום עבור התקדמות והכשרה לביאת משיח צדקנו".

הרב ראב"ד הכריז: כתוב בפרשתנו "ביום החודש הראשון באחד לחודש הוקם המשכן" הוקם אותיות מקוה. כאשר יש מקוה יש משכן ושכינה ומכלל הן אתה שומע לאו".

הרב שטיינפעלד והעסקן הרב מנשה שארף נרתמים כעת לעורר הבלי בתים והרבנים בקהילה הלונדוני לבצע "מס המקוה" להלכה ולמעשה. אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים ומי מטהר אתכם…

מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (1) מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (2) מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (3) מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (4) מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (5) מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (6) מקוה תקוה לונדון אדר תשע''ז (7)

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture