הַשְׁלֵם זֶה הַבִּנְיָן • יציקת אבן הפינה לבניית בית המדרש בקרית בעלזא הר יונה

מעמד מיוחד נערך במעון קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א בקרית יערים טלז סטון - מעמד הנחת אבן הפינה לבנין בית המדרש 'בית יחזקאל', בקרית בעלזא הר יונה - צילום: א.מ.ש.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התרגשות ושמחה בקרב ציבור חסידי בעלזא בכלל ודייריה העתידיים של קרית בעלזא – הר יונה בפרט, עם ההתקדמות המשמעותית למען בניינה של העיר על תילה, כשהיישוב החדש שעתידו המזהיר נודע בפי כל – קורם עור וגידים בקצב מואץ.

בשבוע שעבר התקיימה במעון קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א בקרית יערים טלז, מעמד צנוע – מעמד הנחת אבן הפינה לבנין בית המדרש 'בית יחזקאל', בקרית בעלזא הר יונה.

במעמד המרגש השתתפו רבה הראשי של נצרת עלית הרב הגאון רבי ישעיהו הרצל שליט"א, ראש העיר נצרת עלית, מר רונן פלוט, סגנו ומ"מ מר אלכס גדלקין וסגנו אלכס גופמן. ח"כ הרב ישראל אייכלר, לצד היזמים הבונים את 'הר יונה' – עיר העתיד של הציבור החרדי, ובתוכה את קרית בעלזא הר יונה, מוה"ר מנחם מנדל רייך מנכ"ל ובעלים של חברת 'עמירון' – החברה הבונה את קרית בעלזא, ואביו הרה"ג ר' בן ציון רייך נאמן ביתו של כ"ק מרן אדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז קליוזנבורג זצוק"ל, הנגיד הנכבד הרה"ח ר' יצחק בן ציון הכהן וואלף ובנו מוה"ר יחזקאל הכהן וואלף, אשר מנדבת ליבם אף מוקם היכל בית המדרש שיקרא בשם 'בית יחזקאל'. אתם עמם הסבו ראשי ומנהלי 'מרכז מוסדות בעלזא' באר"י, העמלים רבות, גדולות ונצורות למען קידום היישוב החדש על כל המשתמע מכך.

עם תחילת המעמד, יצק כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א את אבן הפינה על טס כסף ועליו אבן מצבה אותה יירו מאוחר יותר במקום תחילת בנין ביהמ"ד, כשלאחר מכן כובדו כל הנוכחים והמשתתפים לצקת טיט על האבן, כשבליבות כולם מפעמת התקווה והתפילה כי עוד אבנך ונבנית, ועוד בעלזער ווינקעל פון תורה און יראת שמים נוצק לשם ולתפארת.

במהלך שולחן הלחיים שנערך לאחר היציקה, התעניין מרן אדמו"ר שליט"א בכל פרט ופרט בהתנהלות הנוכחית כמו גם בתכניות העתידיות, ראש העיר מר רונן פלוט העניק סקירה קצרה על עתידה של הר יונה המתעתדת לאכלס עוד אלפי משפחות חרדיות בשטחים שתוכננו וייועדו במיוחד עבור הציבור החרדי בלבד.

ראש העיר הביע בדבריו את תקוותו הגדולה להצטרפותם של עוד קהילות כבר בקרוב, בעקבותם של חסידי בעלזא אשר היו החלוצים בבחינת 'ואת יהודה שלח לפניו להורות גושנה', למען הפרחת היישוב היהודי והחסידי בערי הגליל והצפון, זאת בעיר מותאמת ומתוכננת כראוי וכיאות, עם שטחי ציבור למכביר, שטחי תעסוקה ומסחר, עם אוויר ואווירה הדומים לירושלים עיה"ק.

העסקנים מציינים שראש העיר הינו נאה דורש ונאה מקיים –  המפלס התחתון / שלב א' / של הבנין שכבר נבנה עד עכשיו הוא במימון של משרד השיכון בפעילות נמרצת של ראש העיר.

ראש העיר אף התחייב בהתאם להחלטת הממשלה כי הקרקעות במקום לא ישווקו במסגרת 'מחיר למשתכן' – דבר שיאפשר ליישוב החרדי להתרחב בהתאם לאופיו ובלי חשש לזליגת המכרזים לקהלים אחרים.

כן התעניין האדמו"ר שליט"א בפרוטרוט אצל היזם ר' מנדל רייך בעלי 'עמירון' – החברה הבונה את קרית בעלזא בהר יונה, לצד עוד אלפי יחידות דיור לציבור החרדי בצפון ובמרכז – אודות הצפי לאכלוס הדירות שבנייתם מסתיימת זה עתה. היזם הביע תקוותו כי לקראת ירח האיתנים הבעל"ט יאוכלסו כ-120 הדירות הראשונות בשלב א', זאת לאחר סיום עבודות הפיתוח של משרד השיכון המעכבות את מסירת הדירות המוכנות זה עתה.

כמו"כ סקר בפני מרן אדמו"ר שליט"א את התכנית לעתיד, עם עוד כ-80 דירות שבנייתם תושלם במהלך החורף הבעל"ט, עם עוד כ-200 דירות בשלב ב' – שם החלו בהליכי שיווק ותכנון בשבועות האחרונים עם התעניינות מוגברת בקרב ציבור אנ"ש חסידי בעלזא.

כן בישר רבי איטשע וואלף על התקדמות כתיבת ספר התורה המהודר והמפואר, שנכתב על ידו ועל פי בקשתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ויוכנס בפאר והדר בעז"ה לביהמ"ד הגדול, כשכבר בקרוב תסתיים כתיבתו.

המרא דאתרא הגר"י הרצל, הביע את סיפוקו מהקמת היישוב החסידי המיוחד, שעתיד מזהיר נכון לו, לצד עוד קהילות רבות ומגוונות, חלקם מתגוררים כבר במקום ומנהלים חיי תורה וקהילה פורחים, וחלקם נמצאים בשלבי בניה.

הרב ישראל אייכלר, פירט את התכנית הממשלתית לעתידה של הר יונה, שמיועדת כולה עבור הציבור החרדי ויכולה לאכלס למעלה מ-18,000 יחידות דיור מרווחות בעלי התאמה לציבור החרדי על כל המשתמע מכך, כשהוא מביע את התחייבותו לפעול ולהפעיל למען המשך היישוב החרדי במקום, עדי יהפוך לפנינה זוהרת בכתרה של היהדות החרדית בצפון בפרט ובארץ הקודש בכלל.

מנהלי מרכז מוסדות בעלזא שטחו בפני מרן אדמו"ר שליט"א, את קצב ההתקדמות בעבודות הנמרצות לקראת הקמת שאר מוסדות התורה והחינוך דחסידי בעלזא במקום למען מאות הדיירים והמשפחות. בשירי הודאה ושמחה הסתיימה המעמד המרגשת והצנועה, כשהאדמו"ר שליט"א מאציל מברכותיו על המשתתפים כי יזכו להוציא מן הכוח אל הפועל את שאיפת לבבם למען היישוב החרדי במקום, כדי לסייע למשפחות הצעירות בפתרון דיור ההולם והמוזל ביותר בארץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניתן להירשם להגרלת מחיר למשתכן 78 דירות צמוד לקריית בעלזא הר יונה. ההרשמה נסגרת בתאריך 09/07/2017.

בתמונות נצפה ההויז בחור לשעבר העסקן התותח זאבי פרקש – אין כמוהו ולא היה כמוהו

הר יונה פנינת התורה של הצפון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture