המונים בהלווית הגאון רבי מאיר רווח זצ"ל סמל של תורה והלכה באשקלון

המונים ובראשם רבנים חשובים ליוו למנוחות את הגאון הגדול רבי מאיר רווח זצ"ל חבר לשכת הרה"ר. רב שכונת שמשון – שי עגנון ורב בית הכנסת "תורה ותפילה" וגיסו של האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שליט"א כשהוא בן ס"ו שנים בלבד לאחר יסורים קשים ומרים. המנוח היה מהדמויות התורניות הותיקות בעיר שהעמידו את הדת על תילה ברבנות המקומית ובשיעורי תורה והלכה במסירות מיוחדת במשך עשרות בשנים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני כשנה חלה, ולמרות חוליו וחולשתו, היה מגיע למסור את השיעורים עם מכשירים נלווים כדי למסור את השיעור הקבוע מתוך אהבתו ודבקותו לתורה. בחודשים האחרונים חלה החמרה במצבו ובימים האחרונים חלה הידרדרות נוספת עד שהשיב את נשמתו הטהורה לבוראה לאחר יסורים קשים כשהוא בן סו' שנים בלבד למגינת משפחתו תלמידיו ומוקירי זכרו.

עם הישמע הבשורה המצערת על הסתלקותו, רבים מצאן מרעיתו ותושבי העיר  התעטפו באבל וביגון וביכו את האבידה הגדולה, תוך כדי שהחלו בהכנות מהירות לקראת מסע הלוויה שהתקיימה בצהריים ויצאה מבית הכנסת "תורה ותפילה" הסמוך לביתו ששם קבע את תפילותיו ושיעוריו מידי יום ביומו.

גופו הטהור הוכנס לבית הכנסת "תורה ותפילה" למרגלות ההיכל, שהיה מלא עד אפס מקום כך גם המבואות וחדרי השיעורים הסמוכים בהמון אדם כשעל פניהם ניכר הצער הכאב והיגון.

נשאו הספדים בבית הכנסת הרבנים הגאונים: הרב יצחק אבוחצירא ראש כולל "זכרון ישראל", הרב אופיר כהן רב שכונה, הרב שמעון בן-דוד, הרב אליהו הלוי רב שכונה ודברי סיכום תלמידו ר' מיכאל סיבוני

לאחר אמירת הקדיש, יצא מסע ההלוויה לכיוון בית העלמין שם המתינו קהל רב באולם ההספדים "גבעת ציון".

את מסע ההספדים פתח והנחה ר' אליהו יפרח מנהל בית העלמין וח"ק שהכירו מקרוב ותיאר את גודל האבידה על הדמות שהיתה מאירה פנים בכל פינה בעיר, שיעורי התורה שלו דברי החיזוק באירועים שונים במסגרת ארועי הרבנות ואצל תושבי העיר ואת עריכת החופות שהיה עורך באופן מיוחד שלא ישכח לעולם.

אחריו נשאו דברים הרבנים הגאונים,  הרב יצחק אביטן מרבני העיר ורבה של באר טוביה לשעבר, בנש"ק הרב משה אבוחצירא ראש הכוללים ע"ש ה"בבא סאלי", הרב פנחס קריספין רו"מ מורשה שלמד עימו חברותא הרב יוסף סמין רב שכונה רמת אשכול מנהל מח' הכשרות הרב יעקב אביטן רב מועצה אזורית חוף אשקלון וחבר מועצת העיר. בין הקהל נראו עוד רבנים חשובים אך מפאת החום הכבד הרבנים המספידים קיצרו בדבריהם ושאר הרבנים ימשיכו את ההספדים במשך ימי השבעה.

הרבנים כולם הביעו את הכאב באבידה הגדולה לעיר, הזכירו את פעולותיו הברוכות בעיר בהרבצת התורה במשך עשרות בשנים, כשהכל נעשה מתוך הקרבה ומסירות נפש של ממש.

הרה"צ רבי משה אבוחצירא נכדו של האדמו"ר סידנא בבא סאלי זיע"א וראש כולל "ע"ש בבא סאלי" ביכה את האבידה, בהספדו תיאר בבכי ובכאב את האבידה הגדולה, בעיר אשקלון נסתלק רבי מאיר, מי ילמד תורה? מי יתפלל? מי ילמד? מי יתן את השיעורים בגמרא ובהלכה ובאגדה? מי יחייך ויאיר פנים? מי יעודד את הציבור?

מורי ורבותי כולם חייבים להתאבל על אדם כשר ובפרט שהוא תלמיד חכם, תמיד שנפגשנו עם רבי מאיר תמיד אבל תמיד, דיבר רק בדברי תורה ולא דברי חולין, הלכה וגמרא, תמיד ראשו ורובו היה בתוך התורה, תלמיד חכם אמיתי, תמיד היה חושב תורה, זה היה המוח שלו וכך היה עוד מקטנותו למד והתעלה וממש עד סוף ימיו היה דבוק לתורה. מורי ורבותי, אסור לנו להעביר את היום הזה, אנו צריכים לדעת שקרא כאן באשקלון אסון גדול, אחד תלמידי החכמים הגדולים של העיר אשקלון נסתלק לבית עולמו, עזב אותנו לבד, יש פחות כח של תורה בעיר, עכשיו יש פחות כח של הלכה, הוא עסק בתורה ובהלכה שנים רבות.

חובה על כולנו שכל אחד יקבל על עצמו עול תורה ומצוות ומעשים טובים, להתחזק בקביעת עיתים לתורה, להתחזק בתפילות שלוש פעמים ביום, להתחזק בשמירת הבית בכל גדרי הצניעות, כי עכשיו רבי מאיר כבר לא איתנו, כח התורה שלו נסתלק איתו לבית עולמו, אשרי מי שתורתו נמצאת עימו, לכן נקבל על עצמנו עול תורה ומצוות כדי לעשות רצון אבינו שבשמים.

כמה יסורים סבל, למרות העמל תורה שלו, קיבל על עצמו את היסורין הקשים שקיבל, זה לא רק לעצמו אלא על כל העיר כולה שמנע ממנה גזרות קשות ורעות, עכשיו כולנו נתחזק בתורה ובמצוות ומעשים טובים, והקב"ה ירחם עלינו על הרבנית שתחי' שעשתה רבות למענו כל התקופה ובפרט בשנה האחרונה במסירות שאי אפשר לתאר, על הבנות על כל המשפחה והקב"ה יגדור את הפירצה הזו ונזכה לגאולה השלמה במהרה.

הגאון רבי פנחס קריספין, רבי מאיר רווח קשה לומר זכר צדיק לברכה, לא זכיתי להיפגש איתך שנים רבות, אלא רק זוכרים את התקופה כשלמדנו בכולל בקרית מלאכי ואחר כך באשדוד קרוב לחמישים שנה, אמר ריש לקיש אדם כי ימות באוהל, אין התורה מתקיימת אלא במי ממית עצמו עליה, אנו זוכרים כמה רבי מאיר היה ממית עצמו לתורה, כל העצמיות שלו היתה מתבטלת לתורה, אצל רבי מאיר שעסק בתורה, זה היה חדוות חייו, הוא למד כי התענג בלימוד היה שקוע בלימוד, כפי שהזכירו שהתורה זה היה חדות ליבו ללמוד ולהפיץ בתורה ובהלכה, היה בקיא בהלכות כבר אז, זה היה המנוח ע"ה.

המנוח זכה לגדל את בנותיו בדרך התורה ולכן הוא בחיים כי זרעו בחיים, המנוח ע"ה קיבל יסורים קשים והם ממרקים כל גופו של אדם, אבל היסורים הקשים בעיקר היו שלא יכל למסור שיעור לא יכול למסור שיעור תורה זה הכי כאב לו. אנו תפילה שילמד זכות על כל המשפחה על כל העיר אשקלון.

לאחר אמירת הקדיש יצא מסע ההלוויה לחלקת שומרי שבת, שם נטמן ברגבי העפר לקול זעקת שבר ההמונים.

המוני המלווים התפזרו לביתם כשהם אבלים וכואבים על האבידה הגדולה. בכך נחתמו פרקי חייו של דמות רבנית מיוחדת, שהקים עולה של תורה והלכה במשך עשרות בשנים, ועשה רבות על מנת לקרב יהודים ולהכניסם תחת כנפי השכינה ונטע בהם אהבת תורה וחסד ואהבת תלמידי חכמים, מצוות ומעשים טובים המלווים אותו בכתר שם טוב לעולם שכולו טוב להמוני הזכויות הנזקפים אליו.

הותיר אחריו את רעיתו תבלחט"א, בנותיו ונכדו ההולכים בדרך ה'.

ת.נ.צ.ב.ה.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב משה אבוחצירא הוא המועמד לרבנות אשקלון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture