בראשות גדולי ישראל: מעמד יובל החמישים לתלמוד תורה "סנהדרין" – מנחת יצחק ירושלים

מרנן ורבנן, אישי ציבור וראשי החינוך העצמאי, נטלו חלק במעמד פתיחת יובל החמישים לת"ת סנהדרין וסיום שנה"ל תשע"ז, שנערך בתחילת השבוע ברוב פאר והדר, באולם הכינוסים של הת"ת, כשהם מביעים הערכה עצומה לעבודת הקודש הנעשית בין כתליו, ומחזקים את ידי העוסקים במלאכת הקודש - מרנן ורבנן במעמד: תלמוד תורה "סנהדרין" מוסד חינוך וותיק ומשגשג שעושה מלאכת קודש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים גדשו את האולם הגדול במהלך הערב, מהם תלמידי כיתות ח' והמכינה לישיבה המסיימים את חוק לימודיהם בת"ת, הורי ארבע מאות התלמידים הלומדים כעת בת"ת, שבאו בהמוניהם למאורע החגיגי ובוגרים רבים שהתקבצו ובאו מקרוב ומרחוק אל הת"ת הזכור להם לטובה ושעל זיכרונותיו מתרפקים הם עד היום.

את המשא המרכזי במעמד המיוחד נשא מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, שהתרגש למראה נערי החמד נסוכי החן מסיימי כיתות ח' והמכינה לישיבה, שפניהם מועדות לטובות שבישיבות בירושלים. "תלמוד תורה סנהדרין, הוא מוסד קדוש, שהוציא מבין כתליו אלפי  תלמידים המפארים את עולם התורה" אמר הגר"י לנערים, "אשריכם שזכיתם ללמוד בין קירות אלו הספוגים בתורה זה עשרות שנים". במשא הקודש הפליג הגר"י לדבר על השאיפות לתורה ועל עמל התורה, וסיפר על אודות עמל התורה המופלא של אבין מרן הגר"ע זצוק"ל, שכבר בגיל חמש עשרה סיים את הש"ס כולו עם רש"י ותוספות. הגר"י בדבריו פנה גם אל צוות ההוראה בת"ת ואל המנהל הרב פודולסקי שליט"א "אתם עוסקים במלאכת קודש של הפצת תורה ויראת שמים, אשריכם ואשרי חלקכם, חזקו ואימצו!" הגר"י הפליג לתאר את פועליו הברוכים של הת"ת דווקא במבנה המוכר והוותיק שברחוב מנחת יצחק בעיר, זאת על רקע שמועות כי בעיריית י-ם יש מי שמנסה להצר את צעדי הת"ת. "כל כלי יוצר עלייך לא יצלח" ציטט  מרן הגר"י בהקשר לכך את דברי הפסוק בספר ישעיה, וכיוון בדבריו למי שמנסה להצר את צעדי הת"ת שזממו לא יעלה בידו. בסיום הדרשה חיזק הראשון לציון את אישי הציבור העומדים לימין הת"ת, והורה להם לפעול על מנת לחזק את המוסד החשוב ולעזור לו ככל יכולתם.

תלמוד תורה סנהדרין הממוקם זה עשרות שנים במעלה רחוב "מנחת יצחק", הינו מהוותיקים שבמוסדות החינוך בעיר ירושלים, שהפך סמל ודוגמה לאימפריית חינוך ארוכת שנים, ומבין כתליו יצאו אלפי בוגרים אל עולם הישיבות הקדושות בעיר. גם כיום מצוי הת"ת, שמונה כיום קרוב לארבע מאות תלמידים בפריחה, ועקב הרישום המוגבר נפתחות כיתות חדשות לקראת שנה"ל הבעל"ט.

יו"ר החינוך העצמאי הר"ר אברהם יוסף לייזרזון שליט"א הפליג לספר בדבריו במעמד על שנים ארוכות של עשייה חינוכית פורה בין כתלי הת"ת במבנה הוותיק, מתוך היכרות רבת שנים עם המוסד והעומדים בראשו. "אני מאחל לתלמוד תורה סנהדרין, למנהל היקר ולצוות ההוראה המסור, שנזכה לחגוג כאן, במבנה הזה, את היובל השני לתלמוד תורה.." סיים הרב לייזרזון את דבריו לקול תשואות הקהל הרב שגדש את האולם הגדול.

מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין שליט"א ריגש את הציבור כשסיפר על עצמו כילד בתלמוד תורה סנהדרין. "כאן במבנה הזה, כאן למדתי וכאן גדלתי, כאן עוצבה דרך חיי, ולמקום הזה אני חב את חיי הרוחניים. החינוך העצמאי בארה"ק מונה היום למעלה ממאתיים ושישים מוסדות חינוך, אולם פינה חמה שמורה לי בלב דווקא לתלמוד תורה סנהדרין, כי כאן, במקום הזה, אנכי גדלתי". הרב סורוצקין פנה אל מסיימי כיתות ח' והמכינה לישיבה, "קחו עמכם צידה לדרך את האהבה העצומה שמורעפת עליכם מעם המחנכים שליט"א, את האהבה העצומה לתורה שינקתם כאן בין קירות קדושים אלו, קחו עמכם את הדברים בדרככם לעולם הישיבות, קחו את היסודות לבניין החיים שהניחו לכם כאן המחנכים החשובים, ובנו את עולמם כבני תורה בישיבות הקדושות". "הנהלת החינוך העצמאי ורבניו מחזקים את הצוות הנפלא בתלמוד תורה" סיים הרב סורוצקין את דבריו, "ובאתי לכאן היום בכדי להביע את נאמנותינו למקום, ולהבטיח נאמנה כי אנו בחינוך העצמאי נעמוד כחומה בצורה בכדי לשמור את התלמוד תורה הקדוש ואת פעילותו המסורה".

מנהל הת"ת הרב פודולסקי שליט"א התייחס בדבריו לארבעים וחמישה הבחורים מסיימי כיתות ח' שפני כולם מועדות אל הישיבות הקדושות, אל הטובות שבהן. "מסיימי תלמוד תורה סנהדרין מפארים את המזרח של הישיבות הקדושות בירושלים, ושם הבוגרים שלנו יצא לשם ולתהילה בעולם הישיבות. אין ספק כי הצלחתו של הת"ת מבוססת על יובל שנים של תורה ושל הרבצת תורה כאן במקום הזה, וכעת פנינו מועדות לעוד יובל שנים מלאות בעשייה חינוכית לשם שמים".

סגן ראש העיר ירושלים הרב צבי כהן שליט"א הביע בפני ציבור את נאמנותו לתלמוד תורה והבטיח לציבור ההורים כי יעמוד לימין הת"ת בכל מצב וכי יהדוף כל ניסיון לפגוע בהמשך קיומו במקום הנוכחי שלו. "אין ספק כי הצלחת הת"ת שאינה מוטלת בספק, כשפירות ההילולים שלו צומחים לתפארת, תלוייה במקום הזה, ועליו נשמור מכל משמר".

תעודות גמר מהודרות חולקו לתלמידים המסיימים, והמעמד המיוחד הסתיים בהתרוממות הרוח ב"זיץ" מיוחד ומרגש, בו שרו המסיימים והבוגרים יחדיו שירי נשמה בהשתפכות הנפש, משך שעה ארוכה מתוך התרגשות עצומה.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה אירוע מדהים! תלמוד תורה סנהדרין הפיק אירוע בסדר גודל, היה מרגש מאוד. אני בוגר הת"ת וחסיד מושבע של הצוות החינכי המדהים שם.
עלו והצליחו!

ילדיי לומדים בתלמוד תורה, הייתה לי חתונה באותו יום תכננתי להגיע לחמש דקות ולא יכולתי להתנתק ונשארתי עד הסוף. חסרים תלמודי תורה כאלו, מבינים, רגישים, ובעלי מקצוע.

ואת ההצלחה הגדולה הזאת יש מי שרוצה להרוס! גורמים אינטרסנטיים מנסים לגרש את תלמוד תורה סנהדרין מהמתחם. אני משוכנע שמפגן הכוח הזה של אירוע היובל, הבהיר חד משמעית לכולם, בתמיכה העצומה שזכה מגדולי ישראל ומנציגי הציבור, שאין מקום למחשבות מהסוג הזה!!

תלמוד תורה שחוגג יובל, זה אומר ש-50 שנה הוא פועל גדולות ונצורות, ורק מי שהיה באירוע יכול להבין באיזו פינת יקרת מדובר.
ראינו מאות תלמידים מחונכים להפליא, הורים נכבדים משופרא דשופרא גאים ביוצאי חלציהם, צוות חינוכי מדהים מהשורה הראשונה, ועשרות בוגרים רציניים, בחורי חמד מחשובי הלומדים בישיבות המובילות בירושלים.
מצמרר לחשוב שהמוסד הותיק והקדוש הזה עומד בסכנת סגירה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture