תיעוד: חנוכת הבית לבניין החדש של ת"ת בעלזא בלונדון

ביום בו התקיים מעמד הנחת אבן הפינה לבנין ישיבת בעלזא בירושלים על ידי כ"ק מרן אדמו"ר מהר"א זי"ע, קיימו בעיר לונדון מעמד חנוכת הבית לבניין החדש של הת"ת המקומי. האדמו"ר שיגר מכתב ברכה למעמד: "שיהיה המקום פינת יקרת לתורה ויראת שמים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתאריך ב' אלול, נחנך הבנין החדש הגדול והמפואר של התלמוד תורה מחזיקי הדת דחסידי בעלזא בעיר לונדון. יום זה נבחר כי כי ביום זה התקיים מעמד הנחת אבן הפינה לבנין ישיבתינו הק' בירושלים עיה"ק ת"ו על ידי כ"ק מרן אדמו"ר מהר"א זי"ע, אשר ממנה יתד ופינה לכל המוסדות הקדושים דחסידי בעלזא אשר נבנו מיום זה ואילך בכל תפוצות ישראל.

גם עתה, כאשר כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א כתב במכתב קדשו שנשלח במיוחד לרגל המאורע: "להיכנס לבנין הת"ת ביום טוב, ולחלק לכל התלמידים לעקיך", נבחר היום הזה כהמשך ישיר לאותו יום גדול ונעלה של קימום חצר הקודש בעלזא והרמת קרן התורה והחסידות.

כאשר הגיע הרגע המיוחל לבשו תלמידי התלמוד תורה – צאן קדשים בגדי שבת ונכנסו לבנין בשעה טובה ומוצלחת, יחד עם המלמדים והמחנכים שיחיו בכיתותיהם החדשות והמרווחות, ולאחר מכן עלו לבית התפילה "בית מרדכי" שבקומה העליונה של התלמוד תורה, שם התקיים מעמד חנוכת הבנין בשירה וזמרה, וכיבוד קל הוגש לכל התלמידים, כהוראת הקודש.

לאחר אמירת פרקי תהלים דיבר המנהל הרוחני של התלמוד תורה הרב ר' אברהם יצחק הכהן זילביגער שליט"א בפני התלמידים על גודל ההתרגשות של היום הזה אשר לא ימוש מעל לוח לבנו לעולם. סוף כל סוף, לאחר הרבה שנים של טלטולים ומבנים ארעיים, זוכים אנו להיכנס לבנין של קבע, בית גדול ומרווח שנבנה בעמל רב וביגיעה עצומה אך ורק לטובתם ולרווחתם של תלמידי החיידר – צאן קדשים. אחריו דיבר המנהל הרוחני של הכיתות הראשונות הרב ר' גבריאל אבלס שליט"א, על ההתחדשות שיש לכולנו להתעלות יחד ביתר שאת וביתר עוז בלימוד התורה בהתלהבות, בתפילה בקול ובכוונה, והעיקר באחדות כל התלמידים יחד.

לאחר חלוקת מגדנות ומיני מתיקה הלכו ילדי צאן קדשים הביתה, ותלמידי הכיתות הגבוהות עלו לבית התפילה, שם המתינו להם דייני ורבני קהילתינו הק', עסקנים ואישי ציבור, תורמים וידידים, וגם לרבות חברי וועד ההנהלה. הדומ"ץ דקהילתינו הק' הרב הגאון רבי יוסף דוב באב"ד שליט"א אמר לפני הנאספים את דברי כ"ק מרן אדמו"ר מהר"ש מבעלזא זי"ע, שהבטיח נאמנה ש"בעלזא תהיה פינת יקרת לתורה ויראת שמים עד ביאת המשיח", ואמר על הפסוק "אבן מקיר תזעק" שכל אבן תעיד על הנותנה שהוא נתן את האבן הזה. והוסיף הדיין שליט"א שכן הוא ברוחניות, כיון שאמרו חז"ל "קורות ביתו מעידין עליו", לכן גם כאן כל אבן תעיד על כל ילד שהוא קידש אותו בתורתו ותפילתו, ועלינו להבין את גודל האחריות להתנהג בבנין החדש כראוי וכיאות לילד של "בעלזער חיידר".

המנהל הרוחני שליט"א המשקיע את כל כוחו ואונו להצלחת התלמידים כל השנים, דיבר לפניהם על הקבלות הטובות שיקבל על עצמו כל אחד ואחד, להתחזק בכל הענינים לרגל הכניסה לבנין החדש, ובפרט עתה הזמן גרמא בחודש אלול, שהוא הכנה טובה וראויה לחנך בנין חדש לתורה ולתפילה ולתיקון המידות. המנהל שליט"א הזכיר לפניהם את המעמד הגדול שזכינו כאשר ישב כאן בבית התפילה כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בעת מסע הקודש, בהגיעו במיוחד לעירנו לעמוד בראש שמחתנו בחנוכת הבית שהתקיימה בחודש אייר העעל"ט. כ"ק מרן שליט"א נהנה מאוד לראות את פני התלמידים המתנהגים בדרך התורה והחסידות, ואף בחן אותם במשנה ובגמרא והאציל מברכותיו הק', ורושם הקדושה ספוג בקירות הבית ויישאר אתנו לנצח. כן הודה נרגשות בשם כל המלמדים והתלמידים לחברי הנהלת התלמוד תורה, ובראשם למנכ"ל המוסדות העסקן הדגול הרה"ח ר' אהרן קליין שליט"א, אשר לא חסכו כל מאמץ שיהא הבנין נאה ומתוקן ומקובל על צד היותר טוב, לשם ולתפארת, בפאר והדר שאין בדומה לו בכל העולם.

אחריו התכבד הרב החסיד המפואר העסקן המרומם הרב ר' יודא בוימגארטען שליט"א יו"ר הנהלת המוסדות, להקריא את ברכת כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א במכתב קדשו למעמד: "ותזכו לסיעתא דשמיא מרובה, שהכל יתנהל על צד היותר טוב ובשעה טובה ומוצלחת, ושיהיה המקום פינת יקרת לתורה ויראת שמים וחסידות באש קודש של בעלזא ולתפארת כל ישראל, ושנשמע תמיד בשורות טובות". אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה יופי!!! יוסף עליכם ככם אלף פעמים אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture