רבני בד"ץ 'קהילות' וצוות המשחטה החדש התכנסו לסעודת מלווה מלכה

במעמד נשאו דברים מפי רבני חברי הבד"ץ וגובשו הכללים המיוחדים להמשך בשורת השחיטה החדשה המהודרת והמדוקדקת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

במוצאי שבת קודש האחרון, פרשת נח, נערך כינוס מיוחד במינו  בראשות כל חברי בד"ץ כשרות המהדרין 'קהילות': הגאון ר' ישראל פישביין, רב חסידי גור פתח תקוה, הגאון הר'  יוסף שלום אפרתי – נאמן מרן הגרי"ש זיע"א וראש בית המדרש להלכה, הגאון הרב חיים פסח הורביץ, רב חסידי בעלז אשדוד, הגאון הרב צבי הרש ויזניצר, רב חסידי ויזניץ אשדוד, הגאון הר' פנחס ליבוש פאדווה רב חסידי בעלז קרית גת, , הרב אברהם נחמן גוטרמן, מומחה וותיק בענף השחיטה ומרבני גור, הגאון הרב  אלעזר שטרן דיין ומו"צ באשדוד, וכן רב העיר אלעד הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן שהגיע אל הערב כאורח מיוחד של בד"ץ 'קהילות', והמשתתפים הנכבדים אשר להם נקבע הכנס, ה"ה חבר השוחטים והבודקים החדש של המשחטה החדשה שתחת הכשרות המהודרת.

הצוות החדש, המונה שישים אברכים יר"ש שהוכשרו בכולל הלכה למעשה זמן רב בכל הלכות שחיטה, החלו זה לא מכבר לשמש כצוות גדול ורחב שמוביל את השחיטה החדשה במשחטה החדשה שהוקמה ותוכננה מראש כך שתיעשה בה שחיטה מהודרת, תוך הקפדה מיוחדת על כל החומרות וללא הוצאות ועלויות מיותרות.

מחזה מפעים ומרגש היה לראות סביב שולחנות ערוכים מי אלו הצדיקים והכשרים העומדים מאחורי שולחנות החג והשבת של גדולי ומרביצי התורה ורבבות עמך בית ישראל. צוות השו"ב שהגיעו עם צאת השבת לכינוס וסעודת המלווה מלכה, ביקשו לשמוע מחברי הבד"ץ עוד בנושאים המהותיים, הלכה למעשה, הקשורים לעבודתם היומיומית. כינוס חשוב זה הפך לבמה מרכזית לברור נושאים הלכתיים ומעשיים העומדים על הפרק בשחיטה, ומשכך לא נבצר גם מקומו של אף אחד מצוות המשחטה החדש.

את סעודת המלווה מלכה החגיגית שהתקיימה באולם בקריה החסידית בקריית גת, פתח והנחה בטוב טעם ודעת מנכ"ל בד"ץ 'קהילות' הרב יוסף דריימן שהודה לכל המשתתפים אשר יחד עם חברי הבד"ץ, רבני המשחטה וכל הצוות, "מייצרים מהפכה של ממש לציבור המדקדקים במצוות. ומאפשרים לחלום של שנים להתממש – שחיטה מהודרת תוך הקפדה על כל החומרות, ובד בבד בתכנון ייחודי של משחטה המאפשרת לייצר ליין עופות גדול המספק גם לציבור בני התורה עוף מהדרין במחיר השווה לכל נפש".

חבר הבד"ץ, הגאון ר' ישראל פישביין שהינו מומחה בעל שם עולמי בתחום השחיטה מימים ימימה העביר את משא הפתיחה בפני השוחטים והבודקים, תוך שהוא עומד על זכויותיהם וחובותיהם כאחד בתפקיד כבד המשקל. הגאון הרב פנחס פאדווע שליט"א רב ק"ק בעלזא בקרית גת וחבר הבד"ץ אמר, כי העבודה המסורה של מערכת הכשרות לשחיטה מהודרת, הינה ביטוי לסייעתא דשמיא הרבה המתבטאת בכל פרט ופרט, ומקורה בידיעה של כל אחד ואחד מהנוכחים כי הוא עוסק בעובדת קודש ובבקשת אמת וההקפדה על כשרות ללא שום וויתור".

הרב אברהם נחמן גוטרמן מרבני גור ומי שמכהן כרב המשחטה החדשה, פירט בכינוס המיוחד על ההשקעות המיוחדת שנבנו בתכנון המפעל החדש וסידור העבודה ע"מ שהמשגיחים היר"ש של 'קהילות' לא יפספסו במאומה מהנעשה על ציר השחיטה.

משא מיוחד ומעורר על השתלשלות השחיטה בארה"ק עד הבשורה המיוחדת של הזכות לכשרות משחטה מיוחדת מהודרת של בד"ץ 'קהילות', העביר בהתרגשות רבה חבר הבד"ץ, הגאון ר' יוסף אפרתי שליט"א, "סביר לומר שמה שיש היום לשוחט אחד לשחוט ביום, זה מה שהיה בדור עבר לברדיטשוב'ר שויחט לשחוט לשנתיים. אבל בכל זאת, הכל נעשה כאן באופן כזה שכל דבר נידון בפני עצמו ".

בתום דברי הסיום, כיבד המנחה הרב דריימן בברכת המזון את הגאון הרב יהושע בריזל שליט"א, מרבני חסידות קרלין שהצטרפה באחרונה יחד עם שאר חצרות החסידיות והקהילות להימנות כחלק אינטגרלי מבד"ץ "קהילות". סעודת המלווה מלכה נחתמה בריקוד של מצווה של כל צוות הרבנים והמפקחים העומדים מאחורי חותמת הכשרות הזוכה לעלות על שולחן מרנן ורבנן, ומתוך תקווה ותפילה לזכות הלאה לעמוד וליישם את כל מעלות הכשרות האדירות הקיימות מאחורי סמל הכשרות של בד"ץ 'קהילות'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture