תיעוד • יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ערך היום ביקור מיוחד בנתיבות

בביקור מיוחד שערך היום יו"ר ש"ס אריה דרעי בנתיבות הרעיף ה'באבא ברוך' מילים חמות על השר • הגאון רבי יוסף חיים אברג'ל שליט"א: "אבא לפני פטירתו ביקש ללחוץ את ידי הרב דרעי. אין ספק שבוודאי ברכתו של אבא מלווה את רבי אריה" • רשמי ביקור שצילם יעקב כהן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

״אני רוצה שתדעו שרבי אריה עושה רבות למען רבני ישראל. רבי אריה הוא כולו לבן, כולו טהור. את הדברים אמר היום האדמו״ר הבאבא ברוך שליט״א בציונו של אביו הבאבא סאלי זי״ע במעמד חברי סיעת ש״ס בכנסת וראש העיר נתיבות יחיאל זוהר.

מוקדם יותר פתח יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי בסיורו המיוחד בעיר נתיבות, במוסדות החינוך של רשת ׳בני יוסף׳ ובעירייה. אל השר התלוו סגנו הרב משולם נהרי, מנכ״ל ׳בני יוסף׳ הרב חיים ביטון ומנכ״ל אל המעיין הרב משה אילוז, וח״מ אשדוד הרב אבי אמסלם אשר טרח ועמל על הכנת הביקור. את פני השר ופמלייתו קיבלו ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר וסגנו הרב יעקב מעלימי.

את הביקור פתח השר במוסדותיו של הגה״צ רבי יורם אברג׳ל זצוק״ל, בנשיאות בניו, הגאון רבי יוסף חיים אברג׳ל שליט״א והגאון רבי ישראל אברג׳ל שליט״א. השר הרב דרעי סייר בכיתות הלימוד בחן את התלמידים והתרשם מידיעותיהם. בישיבה מיוחדת לכבודו של השר בהשתתפות הרבנים וראש העיר אמר הגרי"ח אברג׳ל:

"הודו לה'. הרגשתי בלב היום שזה יום חג. אני נרגש לקדם בברכה את בואו של השר הרב דרעי.  אני זוכר מה שאבא אמר לי על אריה עוד לפני 25 שנה.

הרב אברג׳ל גילה על מאורע מיוחד מיום פטירת אביו זצוק״ל: "אני רוצה לגלות לכם סוד, ביום שאבא 'עלה והתעלה', כולם ראו שם את השכינה ממש. באותו יום ירד גשם, אמרתי לאבא 'יורד גשם', הוא אמר לי 'השמיים בוכים' ואז אבא אמר לי, איפה רבי אריה? אני רוצה ללחוץ את ידו של רבי אריה, אני רוצה לברך אותו'. אין ספק שבוודאי ברכתו של אבא מלווה את רבי אריה", סיים הרב אברג'ל.

הרב אריה דרעי העלה בדבריו על נס את דמותו הגדולה של הגר״י אברג׳ל זצוק״ל. ״אני זוכר במשמרת הקודמת שלי, לפני 30 שנה, שרבי יורם זצ״ל היה מגיע במסירות כל יום ראשון למשרד, בהתחלה זה היה עם הגר״י מאיר זצ״ל, למסור שיעורים ברמה גבוהה מאד והיתה ריתחא דאורייתא. היו מגיעים ממשרדים אחרים כדי לשמוע אותם. ואז כשהטילו עליו גדולי ישראל את העול להנהיג את הציבור, מי חלם ופילל שנשמע כאלו מספרים של תלמידים והכל במסירות נפש אדירה. אני כל כך שמח שהמפעלים הללו ממשיכים ומתרחבים על ידי בניו, כי זה מה שעדה בכל חייו, הפיץ תורה בכל הארץ.

״אבא היה חסיד גדול של השלום, תמיד עשה הכל מתוך אחדות ומאור פנים. מעולם לא ראיתי אותו כועס. ה׳ יעזור שתמשיכו את מורשתו ביתר שאת״.

משם פנה השר הרב דרעי לסיור במוסדותיו של המקובל הגאון רבי יעקב איפרגן שליט״א. השר התקבל על ידי עשרות תלמידי הת״ת בקבלת פנים מיוחדת. השר סייר בכיתות הלימוד ושיבח את הצוות המקצועי במקום. הגר״י איפרגן שיבח את פעולותיו הברוכות של השר דרעי ואמר "ששמעו מגיע לכל מקום, גם בחו"ל".

כמו כן סייר השר דרעי במוסדות החינוך ״נווה חייה״ לבנות בראשות הרב חיים בוקובזה, שם התרגש מהמחווה של חנוכת חדר לימוד לע״נ הוריו של השר. לאחר מכן סייר במוסדות "נציבי אור" של הרב יעקב הרוש, אותו שיבח השר על מסירות נפשו למען התלמידים והתלמידות.

את הסיור חתם השר דרעי בביקור במוסדותיו של האדמו״ר רבי ברוך אבוחצירא שליט״א, בניהולו של הרב גואל ועקנין. השר סייר בבית הספר לבנות אברכים הזוכה לשם ולתהילה בזכות החינוך המיוחד וההשקעה המקצועית בתלמידות. לאחר מכן נכנס השר למעונו של האדמו״ר יחד עם ראש העיר יחיאל זוהר, לקבל את ברכתו ועצתו בכל ענייני העיר. האדמו״ר ברך את השר וראש העיר שימשיכו לפעול למען מוסדות התורה בנתיבות. ראש העיר וראשי המוסדות סיכמו לשתף פעולה מתוך אחדות מלאה.

השר דרעי חתם את ביקורו בתפילה מיוחדת על ציונו של הבאבא סאלי זיע״א. בתפילה השתתפו סגן שר האוצר ח״כ יצחק כהן, סגן שר הפנים משולם נהרי, ח״כ יואב בן צור וח״כ מיכאל מלכיאלי.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ר' אריה שליחם של גדולי ישראל חזק ואמץ ה' איתך

כל הכבוד ר' אריה על מאמצך להרבות תורה, ב"ה רואים פירות, יהי רצון שכל הציבור הספרדי יתאחד, זה הרי היה שאיפת מרן זצ"ל, אנא תעבוד על זה, אתה הבן אדם היחיד שיכול לעשות את זה, אנא למען כבוד השם ולמען כבוד מרן.

חזק וברוך על הכתבה!
חזק וברוך רבי אריה, יודעים שאין עליך, אשריך עלה והצלח ואל תסתכל על הרוחות הרעות שמנסות לגדוע אותך בכל דרך – לא יצליחו חזק ואמץ אל תירא ה' אתך וכמובן גם אנחנו

תודה על הכתבה!

גם אתם יחצני"ם של אריה דרעי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture