'אור וחיות נפשנו' בחגיגה המרכזית במוסקבה לכבוד חג הגאולה

ראש השנה לחסידות: המונים גדשו את אולם הענק 'איירפוסקי' שבמוסקבה, את המשא המרכזי נשא רבה הראשי של רוסיה • 5 אירועי פדיון הבן למקורבים • נתרם בית חב"ד חדש במוסקבה • שמחה גדולה של אחדות ואהבת ישראל • צפו בגלריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המונים רבים, מכל גווני הקשת היהודית במוסקבה, השתתפו בחגיגה הגדולה והמרכזית שנערכה במוסקבה לכבוד "חג הגאולה – י"ט כסלו", לציון 205 שנה לצאתו לחרות של הוד כ"ק רבנו הזקן נ"ע בעל התניא והשו"ע, ומייסד חסידות חב"ד, ממאסרו בעיר פטרבורג, 'בעוון' הפצת מעיינות החסידות.

רוסיה, שידעה 70 שנות קומוניזם ומלחמה למחיקת כל דבר של קדושה וחסידות, יודעת בשנים אלו פריחה אדירה של תורה, יהדות וחסידות, על-ידי מאות שלוחי הרבי מליובאוויטש הפזורים ברחבי רוסיה הגדולה, בסיביר ועד גבול סין, כאשר במוסקבה לבד פועלים בשליחות קודש זו למעלה ממאה שלוחים, תחת הנהגתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, ובתי חב"ד וקהילות יהודיות נפתחות בזו אחר זה בשכונות שונות במוסקבה הבירה.

לא פלא אפוא, שתאריך כה משמעותי כמו 'חג הגאולה – י"ט כסלו', מצוין מדי שנה בשנה בפרסום גדול ובאירוע מושקע ומיוחד, בהשתתפותם של המוני יהודים, היושבים בשבת אחים גם יחד, מתוך שמחה עצומה על הזכות בהשתתפות בהתוועדות חסידים גדולה ומרגשת, לאור הבטחתו של בעל הגאולה: "מי שישתתף בשמחתי, אוציאו מהמֵצר אל המרחב".

את המעמד הנחה הרב ברוך גורין, בשילוב מראות קודש משיחות הרבי מליובאוויטש, הוצגה פעילות הקהילות וסיפורם של אישים שונים שהתקרבו לתורה ומצוות בזכות לימוד חסידות, והקהל הרב ישב במשך שעות ארוכות בתכונית מסודרת ומכובדת, אותה הכינו הגבאים בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", כמדי שנה בשנה.

בדברים מעוררים ומרגשים פתח מנכ"ל המרכז היהודי "מארינה רושצ'ה", העומד גם בראש בתי חב"ד במוסקבה, השליח הרב מרדכי אברהם ויסברג, שהציג את ל"ב בתי חב"ד והקהילות בעיר. פרקי תהלים עם הציבור נאמרו על-ידי 'הצדיק מלנינגרד' הרב יצחק קוגן, והנגיד ר' דוד אמינוב.

את המשא המרכזי נשא רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, אשר הדגיש את הראייה החסידית לגלות השגחה פרטית בכל פרט ופרט, תוך שילוב של מקורות חז"ל וחסידות, ובתיבול סיפורים מפעימים על הפעילות והעבודה עם כלל יהודי רוסיה.

לאחר מכן, נשא דברים הרב אלכסנדר ברדה, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה, שדיבר על הצורך בהתפתחות ופתיחת בתי חב״ד נוספים במוסקבה, ובדברים מרתקים המשיכו ר' אלכסנדר לבדב, האחים המוזיקאים לבית משפחת בריל, ואישיים נוספים שסיפרו כיצד בזכות לימוד חסידות, השתנו חייהם לטובה בקיום תורה ומצוות.

חמישה בכורים שהתקרבו זה עתה בחודשים האחרונים אל היהדות, וחלקם אף רק נימולו לפני מספר ימים, נפדו על ידי הצדיק הרב יצחק הכהן קוגן. במהלך האירוע, קם אחד מתומכי הקהילה הנגידים, והכריז בהתרגשות על תרומתו לפתיחת בית חב״ד ה-33 במספר, בשכונת מגורים חדשה בפרבר העיר מוסקבה. בברכת המזון כובד ידיד הקהילה הנגיד ר' דוד רוזנסון.

לאחר שעה ארוכה של ריקודי שמחה בשירה וזמרה של מקהלת 'מלכות', ובנעימותיו של הזמר החסידי ר' יוני שלמה לקול צלילי תזמורת 'פייער', התיישב הקהל להתוועדות חסידית ארוכה עד לשעות הקטנות של הלילה.

צילום: לוי נאזרוב

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture