עצרת מספד מרכזית נערכה על הסתלקות מרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל בישיבת מאור התלמוד ברחובות

 עצרת מספד מרכזית נערכה במלאות השלושים להסתלקותו של רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל בהיכל ישיבת מאור התלמוד ברחובות בהשתתפות מאות מבני הישבה ותושבי העיר רחובות - צפו:

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התרגשות אחזה בקהל עת הגיע המרא דאתרא ונשיא הישיבה הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א שפתח את העצרת בבתארו בהתרגשות גדולה ובכי מר את הקושי בהספדו של מלאך ד' צבאות" אשר כל חייו חי בדבקות לבוראו ובמעלת "שויתי ד' לנגדי תמיד"  שכל רגע בחייו היו סביב השאלה מה הקב"ה רוצה ממני ברגע זה  ועל כל הציבור להתחזק בזמנים אלו במעלת "שויתי".

בסיום דבריו עורר על כך שעת תפילה היא עתה ופתח באמירת פרק שיר המעלות ממעמקים בהתרגשות ודמעות.

לאחר מכן נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א שפתח ואמר שאין לנו כלל לב להבין את גודל ועומק האבידה של כלל ישראל, בפטירתו של מרן שנשא את כל כלל ישראל על כתיפיו בדבריו עמד על כך שמרן זצוק"ל כל מציאתו הייתה להרבות כבוד שמים בעולם

וסיפר שבאחד הפעמים שנכנסנו אליו בשעת הגזירות על עולם התורה, ודיברנו איתו על צורך של כסף לישיבה, מיד אמר בכאב כעת רוצים לעקור תורה מכלל ישראל ואתם מדברים איתי על כסף, בהוסיפו שאילו היה אחד בכלל ישראל שהיה אכפת לו באמת מכבוד שמים לא היינו מגיעים למצב כזה. וכשנרמז שאולי הוא בעצמו , דחה ואמר אבל אין אחד כזה.

ולנו לא נותר אלא להמשיך בדרכו הוא שטווה לנו, כפי שהוא עצמו אמר וזכינו לשמוע מפיו שתפקידנו הוא רק ללמוד וללמוד.

את המשא המרכזי נשא ראש ישיבת עטרת ישראל הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א שפתח ואמר שלימדנו הרמב"ם "שאילו ידעתיו הייתיו" וממילא כיוון שלא "ההייתיו" ודאי שלא "ידעתיו" צריך פה את מרן ראש הישיבה בעצמו שיסיר מעצמו את שולי גלימת ענותנותו בשביל להסביר מיהו מרן ר' אהרון לייב ולא שייך כלל לעמוד ולדבר על מרן, אלא רק לעמוד על נקודות פרטיות ממנו, בעמדו על כך שמרן זצוק"ל היה מן היחידים ממש שמלבד מה שקיים "שויתי ד' לנגדי" היה מקים גם את ה"תמיד", עוד הוסיף שכל הנהגתו עם הכלל היתה בדאגה מופלאה לכל יחיד ויחיד וכפי שטבע לנו מרן הגרח"ע זצ"ל "ש מי שאין לו זמן יש לו זמן שעל כל שקיעתו העצומה בכל רגע ורגע בתורה ועיסקיו הרבים כל בעיות הפרט היו באותה מידה ומשקל בחשיבותן לבעיות הכלל. כפי שמצינו בדברי חז"ל שאין הקב"ה מביא גדולה לאדם אא"כ בודקו בדבר קטן ומנ"ל? ממשה רבנו, שזהו יסוד נשמת ישראל שבשורשה שואפת לטוב וזהו ההוד וההדר וזיו הנשמה הקדושה.

בסיום דבריו קרא ואמר שנמצאים אנו בישיבה קדושה ועל מי אם לא עליכם! מוטל לחקות את מרן רה"י זצוק"ל אשר העמיד את צורת הישיבה פה וכל עולם הישיבות.

כמו"כ נשא דברים הגאון רבי אברהם יצחק הכהן רובין שליט"א רב קהילות בני התורה רחובות וחבר בד"ץ שארית ישראל, ועמד בדבריו על מסורת הנהגת הדורות מזמן מרן החפץ חיים ומרן הגרח"ע זיע"א וכו' עד ימינו אנו, ועל החובה לציית ולשמוע לדברי גדולי ישראל שבכל דור, בדבריו גם סקר בקצרה את הפעמים בהם בא מרן זיע"א לביקור בעיר רחובות ועל הנקודות שקרא לחיזוק בביקורים אלו, חינוך,צניעות הבנות, וחיזוק הכוללים והישיבות בעיר.

את העצרת חתם נכדו של מרן זצוק"ל הרה"ג גדליה הוניגסברג שליט"א שריתק את הציבור בעובדות מאלפות אשר חזו עיניו וזכה לראות בקודש פנימה.

העצרת ננעלה מתוך תחושת התרוממות ויתמות כאחד על האבל הגדול בהסתלקותו של מי שהיה נר לרגליהם של כלל ישראל ובתוכם הישבה הקדושה והעיר רחובות אשר זכו להכוונתו המתמדת בכל העניינים בכל פרט ופרט.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture