אוצרות מי הגשמים עברו בדיקה והכנה מיוחדת במקוואות "טהרת הבית" בכל רחבי הארץ

בראשות רבני הארגון שהגיעו אל השטח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הרבנים והדיינים שמונו בשליחות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א – מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א והגרב"צ מוצפי שליט"א, השלימו בשבוע האחרון את פרויקט בדיקת כשרות אוצרות הגשמים בכל המקוואות של ארגון "טהרת הבית"
בסיור הייחודי והמקיף במקוואות ברחבי הארץ, יצאו לבדוק מקרוב את המקוואות ואת הפעולות הנעשות בהידור מצווה ודקדוק ההלכה – דברים הנצרכים לימי החורף לכשרות מהודרת של המקוואות: סילוק המכשולים במעבר מי הגשמים לאוצרות, ניקוי הגגות, ניקוי הבורות והכשרתן לקליטת מי הגשם כראוי. פרויקט זה יצא אל הדרך בראשות הרבנים של ארגון טהרת הבית אחר שפעל ימים רבים לרכז את כל המקוואות שבהם פועל הארגון ברחבי הארץ, בבניה, שיפוץ ותחזוק. לבקשת ציבור עצום מהשכונות והיישובים מצפון לדרום, הכינו בארגון בפני הרבנים שליט"א גם רשימות של מקוואות נוספים רבים אשר עומדים בקשר רציף עם אנשי הארגון, וביקשו לדעת על רמת הכשרות הקיימת לימי חורף זה.
הפיקוח הלכתי בכשרות המקוואות הוא אחד מהדברים החשובים ביותר בארגון "טהרת הבית" אשר מחמת כך סומכים ובטוחים מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ובראשם מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א והגאון הגדול רבי בן ציון מוצפי שליט"א. אלו הרבנים סומכים את ידיהם על האחריות האישית של רבני וועדת הפיקוח, אשר מדריכים את הפעילות שתיעשה בהידור רב ובדקדוק ההלכה, ומגיעים באופן אישי לסייר ולקבוע על צורת הבנייה בשטח, השיפוץ או כל תיקון וישנוי שהוא במקווה הטהרה. בוועדה מכהנים פאר, האב"ד הגאון ר' יהודא סילמן שליט"א, חבר בד"צ "שארית ישראל" וראש 'בתי הוראה' ב"ב, הגאון ר' שבח צבי רוזנבלט שליט"א, רב הגבעה הדרומית בק"ס, הגאון ר' יהודה קנר שליט"א, הגאון ר' אהרון זיכרמן שליט"א דומ"ץ בעלזא, הגאון ר' שלמה גרינברגר שליט"א, דומ"ץ ויזניץ אלעד, הגאון ר' יצחק זילברמן שליט"א, רב ק"ק בני הישיבות נווה יעקב, וכן הרב הגאון ר' יחזקאל מוצפי שליט"א.
ארגון "טהרת הבית" שכבר זכה להציל למעלה מ150 מקומות מרוחקים בהם נבנו מקוואות כשרים ומהודרים, מתמודד עתה עם עוד עשרות בקשות רבות לסייע ולעזור בשיפוץ ובנייה מחודשת של מקוואות שאינם ראויים לשימוש. יצוין כי בכל המקומות העומדים תחת סכנת סגירת המקווה, ובהם פועל ארגון טהרת הבית, לא קיים כל מכרז ממשלתי ואין כל גוף ציבורי רשמי אשר נוטל אחריות על הפעלתו – רק הודות לארגון 'טהרת הבית' הפועל בשליחות גדולי ישראל שליט"א ובתרומות מציבור יראי ה' הנותן שכם להרחיב את גבולות הקדושה והטהרה בארץ ישראל, הולכים ונבנים מקוואות אלו.
את חומרת העניין והחשש אם חס ושלום ייסגרו המקוואות הללו ויחדלו מלפעול, ניתן לראות ממכתבו המיוחד שעוד טרם נראה כמותו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א: "נפשי בשאלתי אל כל יחיד ויחיד, להיות שותף קבע בטהרת הבית. שעניין הטהרה קודם לכל, וחוב ראשון במעלה להקימה בכל בנצרך, ובפרט במקום שאין איש". מרן שר התורה שליט"א שמתבטא כי מגבית זו היא ממש ענינו האישי ובקשה מיוחדת שלו, מוסיף בדברים נוספים המעידים על החשיבות הרבה שמייחס לפעילות הארגון, והוא כותב: "ועיקר רצוני לצרף בזאת עשרת אלפים איש גיבורי החיל מחזיקי טהרה אשר יטו כתף חודש בחודשו בסכום של 100 ₪ לבניית מקווה אחר מקווה". לגיבורי החיל, מחזיקי הטהרה, מבקש מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א לחתום בברכה מיוחדת ונדירה: "וכל התורמים יזכו לבני חיי ומזוני. בנים עובדי ה' בקדושה ובטהרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture