הרחבת גבולי הקדושה • מעמד חנוכת הבית לקלויז "קדושת יצחק" דחסידי בוהוש – בית שמש

במעמד רב רושם נחנך ביום שני אור לז' שבט היכל בית המדרש "קדושת יצחק" דחסידי בוהוש ברח' אהל יהושע 1 בית שמש בהשתתפות רבני העיר שליט"א ובראשות כ"ק האדמו"ר מבוהוש שליט"א • צילום: יעקב פוקס

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קהילת חסידי בוהוש תקעה יתד בעיר בית שמש, בעידודו והכוונתו של כ"ק האדמו"ר מבוהוש שליט"א, אשר מרבה לעודד את קהל צאן מרעיתו לבוא ולהתגורר דווקא בעיר זו, ובסיעתא דשמיא לאחר שנות נדודים ותלאות רבות זכו לאחרונה להקים את בית המדרש המפואר, אשר ישמש כמגדלור של תורה וחסידות מכבשונה של מלכות בית רוז'ין – בוהוש.

בית המדרש המפואר נבנה בנדבת לבם של הרבני הנכבד מו"ה יהודה עמנואל שליט"א וב"ב שיחי', אשר הוזילו זהב מכיסם לפאר ולרומם את בית ה'.

יו"ר המעמד הרה"ג רבי יוסף משה צויבל שליט"א – ר"מ בישיבת בוהוש בבני ברק, פתח את המעמד בדברי שבח והודאה לקב"ה על הגיענו עד הלום. לאחר מכן כיבד את הרה"ג רבי אריה ברים שליט"א – משפיע בבית המדרש, לשאת את דבריו.

בתוך כך הופיע בהדרו כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, כאשר הקהל קיבל את פניו בשירה אדירה. לאחר שתיית לחיים פתח אדמו"ר שליט"א בדברי קדשו, והרחיב את הדבור על כך שבית המדרש "קדושת יצחק" נושא את שמו הקדוש והטהור של כ"ק מרן אדמו"ר מבוהוש זי"ע, לעוררנו על כך ש"לא אני תחילת הקדושה אלא מוחזקת ועומדת לי הקדושה ואלהותו עלי מימי אבותי" (רש"י שמות טו, ב). והאציל מברכות קדשו לבני הקהילה ולתורם הנכבד שיחי'.

לאחר הדברים בישר יו"ר המעמד, על כך שלכבוד המעמד קיבלו על עצמם הנהלת הכוללים שע"י "מרכז התורה בוהוש" בארה"ק לפתוח עוד סניף של "כולל בוקר" בבית המדרש לק"ק בבית שמש, לקיים את מאמר חז"ל (ברכות ו.) במקום רינה שם תהא תפילה. ביני לביני נשמעו פרקי שירה וזמרה על ידי חבר המשוררים דחסידי בוהוש, בליווי כלי שיר וזמר.

בכבוד רב נתקבל הגאון הגדול רבי נתן קופשיץ שליט"א – מרא דאתרא קריה החרדית נחלה ומנוחה בי"ש ודומ"ץ בהעדה"ח. האדמו"ר שליט"א כיבד את האורח הרם לשאת מדבריו. בדבריו עמד על כך, שדבר הבא ביגיעה ובקושי, אות הוא שמצד הקדושה הוא בא, וכדברי הגר"א על הפסוק (רות א, יח) ותרא כי מתאמצת היא ללכת. ובירך את בני הקהילה שחפץ ה' בידם יצליח.

לאחר מכן כובד הרה"ג רבי שלמה זלמן ווייס שליט"א בן כ"ק מרן גאב"ד ירושלים שליט"א – אשר הגיע בשליחות אביו הגדול שליט"א להשתתף במעמד, להקריא את מכתבו המיוחד של אביו ששלח לכבוד המעמד (ראה מסגרת).

נואם הכבוד הגאון הגדול רבי שמואל בראנדסדארפער שליט"א האריך בדברי שבח ותהילה לכבוד המעמד, בהדגישו כי כבוד גדול הוא לעיר בית שמש, שקהילה נאה וחסודה זו שוכנת בתוכה כאשר זה עידן ועידנים אשר מכיר הוא את אברכי המשי ושמם הטוב הולך לפניהם.

כאן כובד הנדיב הנכבד שיחי' להביע את רגשי לבו, כאשר בדבריו הזכיר בהתרגשות את זכר קרוביו שנספו בשנות הזעם, "קול התורה והתפילה שיבקע מכותלי בית מדרש זה יהיו חלף תורתם ותפילתם של הדורות אשר לא זכו הנספים להותיר אחריהם" אמר בלהט.

תשומת לב מיוחדת ניתנה בזאת כאשר קיבלו ע"ע בני הקהילה תקנות קדושות למשמר כבוד בית ה'.

בהמשך עברו בסך העסקנים החשובים שעמלו בהקמת בית המדרש, וקיבלו מהאדמו"ר שליט"א מתנת הוקרה מיוחדת.

בסיום המעמד פצחו כל הקהל בריקודים סוערים להודות ולהלל לשמו הגדול, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

במעמד נטלו חלק הרבנים הגאונים שליט"א, הגאון הגדול רבי נתן קופשיץ שליט"א – מרא דאתרא קריה החרדית נחלה ומנוחה בי"ש ודומ"צ העדה"ח, הגאון הגדול רבי שמואל בראנדסדארפער שליט"א – דומ"צ העדה"ח, הגאון הגדול רבי יהושע העשיל ברים שליט"א – ראש ישיבות בוהוש בבני ברק, הגאון רבי חיים אהרן מונדרר שליט"א – רב שכונת יפה נוף בי"ש ומו"צ בעדה"ח, הגאון רבי קלונימוס קלמן ווייס שליט"א – רב קהילת ויז'ניץ בי"ש ומו"צ בעדה"ח, הגאון רבי אברהם יהודה טוביאס שליט"א – רב קהל בוהוש ודומ"צ בבי"ד של הגרמ"ש קליין שליט"א, כ"ק האדמו"ר מבערגסאז שליט"א, הרה"צ רבי ברוך שמשון האגער שליט"א – רב דקהל ויזשניץ מאנסי בי"ש, הרה"צ רבי נפתלי צבי ראטטענבערג שליט"א – רב דקהל עטרת משולם קאסאן בי"ש, הרה"ג רבי פרץ טוביה בינדר שליט"א – רב קהילת צאנז בי"ש, הרה"ג רבי שמואל יעקב לנדאו שליט"א – רב קהילת בעלזא בי"ש, ועוד.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעניין איך מגיע דומ"צ בעלז לבוהוש?
האמת איך מגיע עדה החרדית לבוהוש יותר קשה, אבל זה כבר כך

נתפלל שהקנאים לא יזיקו לקלויז שקרוי ע"ש הרבי מבוהוש זי"ע שהיה רחוק מאד מהקנאים

הצדיק מבוהוש הוא תלמיד מובהק של הדברי יואל מסאטמאר

ל'חסיד' מה כוונתך, ומתי בדיוק היה תלמידו המובהק???????????

רבותי, לידיעתכם בחסידות בהוש לא משתתפים בבחירות…
והאדמו"ר שליט"א מאוד מקפיד על זה

לאנטי קנאי נתפלל שכל עם ישראל יכירו באמת של שיטת רבי יואליש מסאטמער זצ"ל
וזה באמת הסיבה למה הרה"ק מבוהוש שליט"א מורה לא ללכת לבחירות הטמאות ולא לקחת את כספם למען התורה, הרבי שליט"א לא מסתכל על מה שהעולם גוילם עושים או מה שכולם נוהגים אלא כל דבר הוא חוקר בשכלו וכמובן על פי תורה ועל פי זה הוא מחליט, הוא ממש המשך לראש השושלת מרוזין שאמר הרבה אמרות על מה שיקרה באחרית הימים בגלות הערב רב, למשל רבי ישראל זי"ע אמר: שלפני ביאת המשיח אלו
שיילכו עם השקר יהיה להם טוב בגשמיות וברוחניות ואלו שיילכו עם האמת יהיה להם קשה בגשמיות וגם ברוחניות עכ"ל כמו שרואים היום כדי לבנות מוסד בלי תמיכה מכסף הציוני כמה שזה קשה וממש מסירות נפש
אלו שהולכים עם השקר יש להם כוללים ומוסדות ובתי מדרשים בלי סוף
ואלו שהולכים עם האמת כל דבר רוחני הולך אצלם מאוד קשה

לנח ישראל
כנראה יש להם מה למכור לכן הוא בא לשם

בתגובה לנאמר לגבי סאטמר ובוהוש ידוע כי סבו הרבי מבוהוש זי"ע היה צדיק גדול ולא היה קנאי בכלל ולקח כסף מהמדינה והיה מקרב אפילו את המזרחי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture