השר דרעי בסיור בחולון: קשה להכיר את העיר מבחינת חיי התורה

יו״ר ש״ס ושר הפנים הרב אריה דרעי ערך היום סיור רשמי בעיר חולון. אל הסיור הצטרפו סגנו הרב משולם נהרי, מנכ״ל ש"ס ורשת החינוך בני יוסף הרב חיים ביטון, ומנכ״ל אל המעיין הרב משה אילוז. את פני השר ופמלייתו קיבלו ראש העיר חולון מר מוטי ששון וסגנו הרב חיים זברלו • צילום: יעקב כהן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את סיורו פתח השר במוסדותיו של הגאון רבי חיים רבי שליט״א, ראש מוסדות עטרת חכמים. הגאון שליט״א שיבח את השר על פעולותיו ארוכות השנים להקמת עולה של תורה בכל הארץ ואשר זכה להיות חביבו של מרן הגר״ע יוסף זיע״א. ״הרב דרעי הוא הנציג האותנטי והמקורי של מרן. אנחנו כולנו רק ש״ס!״ אמר הרב רבי.

השר דרעי סיפר בישיבה על שנות ילדותו באיזור בת ים וחולון. ״מי פילל ומי מילל באותם ימים לראות כאן בני תורה, תלמידי ישיבות השוקדים על תלמודם? אני זוכר את מסירות נפשו של מרן זצוק״ל שהגיע לכאן, למסור שיעורים לילדים ולהקים להם תלמודי תורה. אין לי ספק שהוא שש ושמח כעת בשמים״.

השר סייר במוסדות החינוך ״בית יוסף״ לבנים ובנות בראשותו של הרב יוסף שעשוע, והתרשם מאיכות התלמידים ורמת הלימודים. ״למרות שיש מקום גדול לשיפור התנאים, רואים את הרוגע והשלווה על פני התלמידים״, אמר השר.

משם עבר השר לסייר בבביה״ס ׳בנות ציון׳ בעיר. מנהל המוסדות הרב יוסף ורון אמר בביקור: ״בזכותך, הרב אריה, קיבלנו לפני עשרות שנים את השטח הזה. הרמת טלפון לראש העיר והוא נתן לנו את שטח מחסני האב״כ הזה, שעבר הסבה למוסדות חינוך. נבקש שתפעל גם עתה שנוכל לבנות ולהתפתח במקום״.

משם עבר השר לסיור בסמינר לווית חן, בניהולה של הרבנית עטייה. השר התרשם מהסמינר האיכותי שהוקם בעיר על טהרת הקודש, במיוחד עבור תלמידות העיר שלא נאלצות לנדוד לערים אחרות.

בסיור מיוחד בשכונת ג׳סי כהן בחולון, נטע השר עץ לרגל טו בשבט, ושיבח את האוכלוסיה הותיקה של השכונה שהייתה חלק מנוף ילדותו. ראש העיר מר מוטי ששון אמר, כי כמעט איננו מזמין שרים כי הם רק מבטיחים והולכים, אבל אצל הרב דרעי – מילה זו מילה״.

קבלת פנים מרשימה ומרגשת המתינה לשר בפתחו של בית הספר ׳עטרת ראובן׳ בעיר, על ידי מקהלת תלמידי הת״ת, שקידמו את האורח בשירה מיוחדת.

הרב דורון נורוב, המנהל הרוחני של הת״ת בנשיאותו של הגר״ר אלבז שליט״א חבר מועצת חכמי התורה, סיפר על פעילות הקירוב הגדולה שעושה הת״ת בקרב משפחות הרחוקות מתו״מ, אך מעוניינות שבניהם יקבלו חינוך תורני. כמו כן, ציין את רמת הלימודים הגבוהה ואת מסיימי כיתות ח׳ הרבים הממשיכים לישיבות קדושות.

הרב דרעי העלה על נס את פעילותם הברוכה של האחים הרבנים אלעזרוב בפריצת הדרך החינוכית בחולון ובהקמת עולה של תורה.

השר הרב דרעי המשיך בביקורו במוסדות ״יביע אומר״ בראשות הגאון רבי אברהם יוסף שליט״א, בכולל האברכים, בספריה הגדולה ובישיבה קטנה. בדבריו בפני התלמידים אמר השר: ״דעו לכם, שעל ידי לימוד הגמרא ניתן להצליח בכל מקום ובכל תפקיד. התורה מחדדת את המוח ומיישרת את השכל. כשנכנסתי לתפקידי הראשון כמנכ״ל משרד הפנים, לא היתה לי השכלה גבוהה, בקושי סיימתי תיכון, וחששתי להיכנס למשרד כל כך גדול ומורכב, אבל מרן זי״ע אמר לי שלא אחשוש וב״ה הצלחתי. הרבה בזכות שנות לימודי בישיבה״, אמר השר

את סיורו בחולון חתם השר הרב דרעי בביקור מיוחד במעונו של הגאון רבי יוסף מוגרבי שליט״א, ראש ישיבת תפארת בנים בעיר. הרב שטח בפניו את פריחת חיי התורה בעיר ואת הפעולות הנעשות לחיזוק הרוחניות בעיר, בשיתוף פעולה עם כלל רבני העיר.

משם המשיך השר לביקור בעיר רמלה, שם נפגש יחד עם ראש העיר מיכאל וידל ויו״ר ש״ס בעיר מאור אשש, במעונו של המרא דאתרא האדמו״ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט״א, אשר שמע ממנו על צרכי המקום.

בהמשך ביקר השר, יחד עם הגה״צ רבי יעקב אבוחצירא שליט״א, בבית הכנסת קריית האומנים בעיר, הנמצא בשלבי בניה מתקדמים ואמור לכלול קומפלקס גדול של תורה ויהדות.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture