השר אריה דרעי בסיור בראש העין: ״נפעל לקידום רבני השכונות ושירותי הדת בעיר״

יו"ר ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי קיים היום ביקור רשמי בראש העין.  לסיור התלוו סגן השר הרב משולם נהרי, ראש העיר שלום בן משה, מנכ״ל ש"ס ורשת 'בני יוסף' הרב חיים ביטון, מנכ״ל אל המעיין הרב משה אילוז ויו״ר ש"ס בעיר הרב יעקב אדמוני • כמו כן סייר השר בישוב גני תקווה והבטיח לפעול לביסוס חיי התורה והישיבות במקום • צילום: יעקב כהן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את הביקור פתח השר דרעי בסיור במוסדות ״אמת ושלום״ ובישיבה גדולה "בית הלוי" בראשות הגאון רבי אבנר עפג׳ין שליט״א. השר התרשם מבית הכנסת הגדול במקום וכן מהישיבה הגדולה המכילה מאות תלמידים ואברכי כולל השוקדים על תלמודם. השר שוחח עם אחד הבחורים על הלימודים בישיבה ועל התנאים המיוחדים להם הם זוכים.

בפגישה חגיגית בלשכת הגר״א עפג׳ין, סיפר הרב על ההיקף הגדול של בני העליה הלומדים במוסדות. השר דרעי התפעל מאד ואמר כי הוא זוכר את ראש העין מימים עברו. ״התחלנו את הסיור ברגל ימין, לראות את ההתפתחות הגשמית והרוחנית של העיר הוא דבר שקשה להאמין״. השר איחל לגר״א שימשיך בפעולותיו הברוכות לתפארת העיר ועולם התורה.

משם עבר השר לביקור בכולל ׳חסד לאברהם׳ בראשות הרב יעקב אדמוני, שם התרשם ממאות האברכים השוקדים על תלמודם וכן משיעור דף היומי הגדול לאזרחים הותיקים של העיר המתקיים במקום.

בסיור מיוחד במוזיאון מורשת יהדות תימן בעיר, נחשף השר דרעי לתצלומים ומוצגים מהווי החיים של הקהילה היהודית בתימן, מספרי קודש עתיקים וכן מימי העליה הגדולה של יהודי תימן לארץ במסירות נפש.

בלווי ראש העיר סייר השר באיזורי ההרחבה הגדולים של העיר, בה מתוכננים ונבנים למעלה מ-15,000 יח״ד במתחמים שונים. השר דרעי ופמלייתו טיפסו לקומה ה-17 של אחד המגדלים הנבנים במקום והשקיף על כל האיזורים המיועדים לבניה, אשר אמורים בשנים האחרונות להגדיל משמעותית את אוכלוסיית העיר.

בביקור בבנין המועצה הדתית בעיר, קיבל את פני השר המרא דאתרא הגאון רבי עזריה בסיס שליט״א, יו״ר המועה״ד שמעון חזות ורבני קהילות. בישיבה העלה הרב את ההתפתחות של העיר, את הרחבת בית העלמין המקומי ואת הצורך הגדול במינוי רבני שכונות לעיר כדי לסייע בהענקת שירותי דת להמוני הפונים. השר דרעי שיבח את הפעילות הרוחנית המתקיימת במקום וציין את הפעולות התקציביות והחוקתיות שהוא מוביל בנושא מינוי רבני שכונות בכל הארץ, ומאמין שבקרוב תהיה פריצת דרך גדולה בנושא, לאחר שנים רבות שלא מונו רבני שכונות בכל הארץ.

הגר״ע בסיס הודה בחום לשר הרב דרעי והעניק לו כתשורה את ספרו החדש שו״ת אבי העזרי.

בישיבת עבודה בבניין העיריה, סקר ראש העיר את הניהול התקין וההתרחבות הגדולה הצפויה לעיר וביקש את סיוע השר בנושאים שונים. השר דרעי אמר: ״הסיור כאן בשבילי הוא סגירת מעגל. בתפקידי הראשון שלי כשר הפנים אישרנו את ההרחבות הראשונות של העיר, וסיעתו לכיסוי הגרעונות שהיו. לראות היום את התנופה של העיר זה בבחינת ׳ברוך משיג גבול אלמנה׳. נשתדל לסייע הן מצד משרד הפנים והן מצד משרד הפריפריה ככל שנוכל כדי להצעיד את העיר קדימה״. בסיום הסיור, סיכם השר דרעי עם ראש העיר על בניית תלמוד תורה ראשון של רשת ׳בני יוסף׳ בשכונות החדשות של העיר.

גנים של תקוה

משם פנה השר לסיור ביישוב גני תקווה. תחילה ביקר בישיבת ׳דרך תבונה׳ בראשות הגר״א בשארי שליט״א, אשר קידם בחום את השר וסיפר על הקמת הישיבה שהתחילה בעבר כפרויקט חיזוק בשליחותו של הרב חיים ביטון וכיום נחשבת לישיבה מצויינת. השר התפעל מאד מרמת הלימודים של הבחורים ואמר כי זו הפתעה מרגשת עבורו לראות כזו ישיבה רצינית בגני תקווה. השר הדגיש כי יפעל במרץ להרחבת הישיבה במבנה גדול ונאות כדי שתוכל לקלוט עוד תלמידים. בסיום הביקור ערך אחד התלמידים סיום על מסכת בבא מציעא להצלחת הישיבה והשר.

משם עבר השר לסייר ביישוב המתפתח יחד עם ראה״ע הגב׳ ליזי דלריצ׳ה ונציג ש״ס בעיר הרב טל מתתיהו וכן לישיבת עבודה במשרדי המועצה. לאחר מכן התקבל בשירה ע״י תלמידי ת״ת משיבת נפש בעיר. השר סייר בכיתות, בחן את התלמידים והתרשם מרמת הלימודים.

לסיום נפגש השר דרעי עם רב הישוב הגאון רבי יחיאל ברזילי שליט״א ממנו שמע על מוסדות התורה ועל הצורך לחזק ולתמרץ את האברכים המתגוררים בעיר. בישיבת סיכום עם נציג ש״ס בעיר הרב טל מתתיהו אמר השר דרעי, כי הוא נפעם מהפעילות הנעשית בעיר מול כל האתגרים וכי יפעל לבסס יותר את חיי התורה בגני תקווה.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היידה אריה, היידה

בישיבת דרך תבונה היא בראשות הרב מאיר בשארי

ישיבת דרך תבונה ראש הישיבה הוא הרב מאיר בשארי

רואה את האהבה והגיבוי המלא של גדולי ישראל בשר הפנים אריה דרעי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture