המונים משתתפים כעת בהילולת 'צדיק המזוזות'

אלפי אנשים משתתפים בשעה זו בהילולא השנתית של צדיק המזוזות, המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל ■ הגר"ע יוסף שליט"א בירך את המשתתפים באריכות ימים ושנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההילולא המרכזית של "צדיק המזוזות", הרה"צ המקובל רבי משה בן-טוב זצוק"ל, מתקיימת בשעה זו על ציונו בכניסה לבית העלמין הר המנוחות שבירושלים, בנוכחות אלפי אנשים, רבנים ואישי ציבור.

קרא עוד:

[postim]

מרן הגר"ע יוסף שליט"א שנבצר ממנו להשתתף במעמד נשא דברים באמצעות הטלפון ואמר כי "הרב בן טוב היה מזכה את הרבים וזכה שברכותיו הקדושות התקיימו", הוא איחל למשתתפים אריכות ימים ושנים טובות.

בדברים שנשא סגן ראש הממשלה ושר הפנים, הרב אלי ישי, סיפר השר על חוויותיו האישית והיכרותו עם הצדיק. "הכרתי את הרב 25 שנה ואני זוכר שהוא היה רואה את כל מה שהתרחש עם האדם באמצעות המזוזות", אמר השר שהוסיף כי "הצניעות הייתה תכונה בולטת מאוד אצלו, הוא הצליח להצניע את עצמו ולהסתיר את גדלותו". שר הפנים ציין את הפעילות הברוכה של מוסדות 'דור ודור' שהקים צדיק המזוזות והדגיש את השקעתו הרבה בחינוך ילדי ישראל ובטהרת המשפחה. "אין לנו מושג כמה נשים שומרים כיום על טהרה בזכותו", אמר השר.

השר לשירותי דת, הרב יעקב מרגי, שהכיר את רבי משה בן-טוב עוד בימי צעירותו בבאר שבע, אמר לנוכחים כי "אתם רואים את המוסדות של היום. אתם לא יכולים לתאר לעצמכם איך זה היה נראה לפני עשרות שנים. אני בן 52 ואני מספר לכם איך נראתה באר שבע לפני 45 שנה. לא הייתה שם יהדות. ברחוב קראו לרב בן-טוב 'הדתי'. לא היו הרבה דתיים. הוא והרב קליין הקימו אז מפעל לחינוך ילדי ישראל. היו באים לשם מאות ילדים מבתי ספר ממלכתיים ולומדים תורה אחרי צהרים. הרב בן-טוב העיר את היהדות בבאר שבע".

השר מרגי הוסיף כי "לאחר פרק זמן ראינו שילדים נעלמים מהעיר. הם פשוט נרשמו למתיבתות בהשפעתו של הרב שהיום כולם יודעים את ערכו, אבל בחייו הוא דאג להסתיר את עצמו".

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, גם הוא יליד באר שבע, אמר כי "הרב היה בן טוב. בן טוב למשפחתו ולחבריו אך בעיקר לעמו. היום לצערנו אנחנו משופעים בשנאת חינם. לרב היו הרבה ילדים והוא קרא להם בשמות השבטים. מלחמת האחים הראשונה הייתה כבר בימות השבטים כאשר אחיו קינאו בו ובסופו של דבר ירדו מצרימה כתשלום על אותה מלחמה. יוסף זכה להוסיף שני שבטים לעם ישראל כי יוסף הוא פיוס. כשיש לנו פיוס יש לנו את ציון ששניהם בגימטרייה 156. הרב היה גורם של פיוס ושלום בעם ישראל. בימים האלו אנו זקוקים לשלום בין האחים, שלום בעם ישראל". דבריו התקבלו במחאות כפים סוערות למרות אופי המעמד.

לאחר דבריו של מרן הגר"ע שליט"א הודלקו 15 משואות אור לעילוי נשמתו של צדיק המזוזות ואלפי האנשים אמרו יחדיו את תפילת הרועים במעמד עולמי יחד עם עוד מאות שהתכנסו בפריז ובניו-יורק.

אל אלפי האנשים המשתתפים במעמד ההילולא בירושלים מצטרפים בשעות האחרונות עוד ועוד המונים שנוהרים בשעה זו לכיוון בית העלמין הר המנוחות שבכניסה לעיר.

במקום קיים מתחם נפרד עבור נשים ואוהל הכנסת אורחים בו יוגש כיבוד לבאי הציון בכל שעות היממה.

יצוין כי עם סיום ההילולא יקיים מניין תלמידי חכמים את תיקון ליל חמשה באב שחיבר מורנו הבן-איש-חי. מאות אנשים צפויים להשתתף בתיקון שמסוגל לישועה, בריאות ופרנסה בשפע. התיקון יסתיים לפנות בוקר.

צילום: שמוליק סופר

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם כיפה וטבעת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture