כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק • הכתרת הרב דוד כהן לרב בית הכנסת ממזרח שמש

בית שמש לבשה חג: למעלה מ-1000 איש השתתפו במעמד הכתרת הרה"ג רבי דוד כהן שליט"א לרב ביהמ"ד המרכזי ''ממזרח שמש' את המעמד פיארה גלריה מפוארת של רבנים וראשי ישיבות ובראשם מרן הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א באגרת ברכה "מעלת קהילה המונהגת על ידי ת"ח יר"ש הינה עצומה ובפרט בדורנו אנו" • צילום: יעקב לדרמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

 

כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ

בית שמש לבשה חג: למעלה מ-1000 איש השתתפו במעמד הכתרת הרה"ג רבי דוד כהן שליט"א לרב ביהמ"ד המרכזי "ממזרח שמש'

את המעמד פיארה גלריה מפוארת של רבנים וראשי ישיבות ובראשם מרן הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שליט"א באגרת ברכה "מעלת קהילה המונהגת על ידי ת"ח יר"ש הינה עצומה ובפרט בדורנו אנו"

בקרב מתפללי ולומדי בית המדרש הגדול 'ממזרח שמש' בקריה החרדית בבית שמש, היה ביום חמישי ערב חג השבועות, יום של חג והתרוממות לרגל המעמד התורני הגדול לכבודה של תורה, מעמד ההכתרה של הגאון רבי דוד כהן שליט"א לרב בית המדרש וקהילת ממזרח שמש. אבל לא רק מתפללי בית המדרש היו שותפים לשמחה, שכן אליה הגיעו גם מאות ממשתפי שיעוריו הקבועים של הרב בקרית גת, ברחובות, ברמלה, ובמקומות נוספים, כולם נקבצו ובאו אל המעמד החגיגי, ובשל הצפיפות הועברו הדי המעמד באמצעות מעגל סגור אל רחבת בית המדרש.

בית המדרש 'ממזרח שמש' הינו כידוע אחד מבתי המדרשות הגדולים והמרכזיים ביותר בבית שמש, בית המדרש פעיל מעלות השחר ועד חצות הלילה, מדי יום ביומו נכנסים בשעריו קרוב לאלף מתפללים מכל העדות והחוגים, מנינים מסביב לשעון, שיעורי תורה והלכה, שיעורי הדף היומי שבו כבר סיימו פעם וחצי את הש"ס, שיעורים בשבתות ובבין הזמנים, פעילות לילדים ונוער ומסגרת 'אבות ובנים'.

בבית המדרש יש גם כולל ערב למצוינים, מקווה טהרה מפואר, אחת לשבוע פועל גם מושב בית דין באחד מחדרי בית המדרש, אולם שמחות הניתן לציבור במחירי עלות, אוצר ספרים ענק בכל מקצועות התורה, וזה לאחרונה יש בו חדר עם שבע עמדות של מחשבי אוצר החכמה, ועוד נדבכים נוספים של תורה וחסד.

התרחבותו של בית המדרש והפיכתו לתל תלפיות, הביאה את גבאי בית המדרש לחפש להעמיד רב חשוב משכמו ומעלה ברבנות בית המדרש, אך כדברי ראש העיר הרב משה אבוטבול מי שייסד את בית המדרש, המלאכה לחפש רב לבית המדרש לא הייתה קלה כלל ועיקר, שכן לדבריו "בבית המדרש יש מאות מתפללים, ביניהם אברכים חשובים ותלמידי חכמים, ובשל כך נדרש היה לחפש רב מהשורה הראשונה, ואת זה בחסדי ה' מצאנו ברה"ג רבי דוד כהן שליט"א, תלמיד חכם מהחשובים ביותר שיש".

הרב החדש, הרה"ג רבי דוד כהן שליט"א הוא מבכירי בוגרי ישיבת 'מאור התורה' בירושלים, תלמידם המובהק של הגאון רבי אברהם סאלים שליט"א והגאון רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה. לאחר שהקים את ביתו בישראל השלים נפשו בתורה והוראה בכולל של הגאון רבי מרדכי כהן שליט"א 'יד דוד ואוהל רחל' בעיר הוותיקה, בו שימש במשך שנים כראש הכולל, כמו כן בשנים האחרונות הוא מכהן כרב מדרשת 'אור השם' לבעלות תשובה בבית שמש.

הגר"ד כהן למד הוראה אצל הרה"ג רבי יעקב שכנזי שליט"א אב"ד העדה החרדית הספרדית, כמו כן מחזיק בתעודת רב עיר מטעם הרבנות הראשית, וכן נבחן על חושן משפט במסגרת מפעל הש"ס.

עם השנים זרחה שמשו והוא כיום מרביץ תורה והלכה, מוסר שיעורי תורה לא רק בבית שמש אלא גם בערים נוספות. שיעוריו מושכים אליהם מאות משתתפים, שכן הם שילוב של בהירות, הבנה ובקיאות. לצד שיעורי התורה פועל גם 'קו אור ההלכה' שבו מוכנסים ומוקלטים כל שיעורי הרב, קו שיש בו מידי חודש אלפי כניסות של צמאי דעת ומבקשי דבר הלכה.

הגר"ד כהן שליט"א גם חיבר ספרי הלכה ששמם הטוב יצא לפניהם וזכו להסכמות של גדולי הדור, ספרי 'אור ההלכה' על מועדים וזמנים, כן חיבר ספר מיוחד על הלכות השבת אבידה. בספריו מביא את כל הפוסקים בבהירות רבה, עד לגדולי הפוסקים בדור האחרון, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ולהבחל"ח הראשון לציון מרן הגר"י יוסף שליט"א.

לפני כשנה וחצי עבר הגר"ד כהן להתגורר בקריה החרדית, נכנס כמתפלל מן המניין לבית המדרש ממזרח שמש, אבל עד מהרה עמדו המתפללים על האוצר היקר שיש בידם, תלמיד חכם מגדולי הבקיאים, בהיר בהלכה, בעל מתק שפתיים, ויחד עם זאת מתנהג בענווה ובכבוד לכל אחד, לקטנים כגדולים.

 

"עבורנו זה כמו יהלום לטבעת זהב", אומר ראש העיר הרב משה אבוטבול בהתרגשות רבה בפתחו של המעמד, "הרב הוא היהלום שבכתר, וקהילת ממזרח שמש היא טבעת הזהב, ויחדיו זה חיבור מופלא שיש בו לרומם כבוד שמים". בדבריו גם סיפר ראש העיר כי לפני ההכתרה הוא ביקר בבתיהם של רבנים ובכללם אצל ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן שליט"א, שהרב נמנה על תלמידיו בישיבת 'מאור התורה', והעיד כי במשך כל שנותיו בישיבה לא היה פעם שהרב החסיר סדר אחד מסדרי הישיבה.

את המעמד הנחה בטוב טעם הרה"ג ר' עזרא בן שמעון שליט"א, משגיח רוחני בישיבת באר התלמוד בירושלים, ומחשובי הקהילה, שתיאר ברגש את ימי של הקהילה מהקראוון הקטן ברחוב שפת עד הרחבת גבולות הקהילה, כאשר המוטו של הקהילה זה לא רק השטיבלאך, אלא 'בית המדרש', שיעורי התורה, הכוללים, ועתה עם הכתרתו של רב הקהילה.

ראשון הדוברים במעמד היה הגאון רבי מרדכי כהן שליט"א ראש הכולל הראשון של בית שמש מזה כ-40 שנה. בדבריו הנרגשים סיפר על הרב החדש הגר"ד כהן שלמד בכולל שלו כ-16 שנה, ואמר כי הוא יכול להעיד על ההתמדה המופלגה שלו, שכן במשך כל שנותיו בכולל היה יושב ולומד ללא הפוגה, והוא לא זוכר ולו פעם אחת שהוא קם להכין כוס קפה או תה, אלא לימוד בלי הפסקה, ולכך לא פלא שהוא הפך להיות רבם של מאות שומעי לקחו, ועכשיו מתעטר גם ברבנות הקהילה החשובה 'ממזרח שמש'.

 

את המשא המרכזי נשא הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א ששיבח בדברי ברכתו את הרב הנבחר ואת ספריו החשובים 'אור ההלכה', ואמר "כשראש העיר בא להזמין אותי למעמד ההכתרה, לא אמרתי לו מיד שאני יבוא, אבל אחרי שביררתי על הרב החדש, אחרי שעברתי על הספרים שלו, ראיתי כי מדובר בתלמיד חכם אמיתי היורד לעומק הדין, ראיתי כי בספרים שלו הוא לא הולך בדרכי המקצרים, וגם לא מחפש חידושים, אלא לומד מספרי השו"ת של רבותינו, ולכן רב כזה ראוי לחזק ולעודד, ולכן באתי לברך אותו ביום חגו".

"שמעתי גם שהרב מוסר שיעורי בשבתות ומאות מגיעים לשיעורים", הוסיף הראשל"צ, "אבל צריך להמשיך ולהוסיף עוד שיעורים, אני זוכר איך בימי רבנותו של אבי מרן זצ"ל כרבה של תל אביב, היה מוסר מדי שבת שבע שיעורים, זה התפקיד של רב בישראל להרביץ תורה והלכה, יש צימאון גדול, ועל הרבנים מוטל לרדת אל העם ולהרביץ תורה".

בהמשך הדברים אמר הראשל"צ, "אני מכיר את ספריו של הרב 'אור ההלכה', אלו ספרים חשובים, אני שומע על השיעורים שהוא מוסר, אבל עתה עם היבחרו לרב קהילה חשובה עליו לדעת כי למרות כל העיסוקים וכל האירועים והשמחות שאליהם יוזמן, הוא צריך לקרוע מעצמו להמשיך לשבת וללמוד. מרן זצ"ל למרות עיסוקיו, לא היה יום שלא הלך לישון לפני השעה שתים או שלוש לפנות בוקר, שכן רב צריך להמשיך לעלות ולהתעלות. לכן אני מברך את הרב שיצליח לרומם קרן שמים ושלא תצא תקלה מתח ידיו".

עם סיום משאו של הראשל"צ שליט"א התכבד הראשל"צ שליט"א יחד עם הגאון רבי אברהם סאלים שליט"א ראש ישיבת מאור התורה, להלביש לרב החדש את הבגד הרבני, הפראק, לכבוד ולתפארת. אחר כובדו רב העיר בית שמש הגר"ש ביטון שליט"א יחד עם הגר"י שכנזי שליט"א להלביש לרב את הטלית עם עטרת הכסף, ומיד לאחר מכן בירך הרב בשם ומלכות את ברכת 'שהחיינו'.

 

רב העיר הגאון רבי שמעון ביטון שליט"א אמר כי הוא נרגש לראות את המעמד הזה, בו מכתרים רב חשוב כזה לרב הקהילה, מדובר ברב תלמיד חכם שעוד יאיר את כל עולם התורה בתורתו ובספריו, וזה זכות לקהילת ממזרח שמש ולראש העיר ר' משה אבוטבול, שהצליחו להביא כזה רב חשוב לקהילה שלהם.

הגר"ש ביטון הוסיף בדבריו כי הוא הגיע לבית שמש לפני 54 שנים, לא היה בה כלום, היה רק כולל אחד של ארגון תל"ת, זהו הכולל שלימים הגר"מ כהן היה בו לראש הכולל, ולכן משמח לראות כי מאותו יסוד, יש כיום תוצאות חיים, רבנים חשובים כאלו שממשיכים להרביץ תורה.

אחר נקרא הרה"ג רבי ינון רביב שליט"א רב קהילת 'אוהל יוסף – פנמה', להקריא את אגרת הברכה של מרן הגר"ש כהן שליט"א נשיא מועצת חכמי התורה אל המעמד, אגרת בה מברך את הרב הנבחר ואת ראש העיר, וכן עומד על החשיבות של הכתרת רב בישראל, שזה דבר התורם לרומם את כל בני הקהילה ולהצעיד אותה בדרכי התורה והמסורה.

באגרת הברכה נכתב: "שמח לבי ויגל כבודי לשמוע כי ביום זה הנכם מכתירים לרב הקהילה את הרה"ג רבי דוד כהן שליט"א, אשר ישמש כרב ומורה צדק ומגיד מישרים לקהילתכם החשובה. מעלת קהילה המונהגת על ידי ת"ח יר"ש הינה עצומה ובפרט בדורנו אנו, שצריכים מי יורה דעה ומי יבין שמועה על כל צעד ושעל בדרך המסורה לנו מדור דור".

"הנני לברככם כי חפץ ה' בידכם יצלח להביא ברכה אל ביתכם ואל קהילתכם הקד', וכן אברך את ראש הקהל ומייסד בית המדרש ידיד ה' ראש העיר הר"ר משה אבוטבול שיח' העושה לילות כימים למען התורה ולומדיה בעיר בית שמש ועוד ימשיך בעז"ה גם בשנים הבאות ביתר שאת וביתר עוז, וכן את הרב הנבחר שליט"א שהקב"ה יאיר נתיבו ולא תצא תקלה מתחת ידו, ותזכו להגדיל תורה ולהרבות כבוד שמים ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים אכי"ר", חותם נשיא מועצת חכמי התורה את אגרת ברכתו.

ראש ישיבת מאור התורה הגאון רבי אברהם סאלים שליט"א אמר בדבריו, כי הגר"ד כהן היה במחזור הראשון של הישיבה הגדולה, הוא היה מהעשרה ראשונים, ההתמדה שלו הייתה נפלאה שנתנה חיזוק לא רק לימים ההם, אלא הטביע חותם על מסגרת הישיבה. כן הוסיף כי הגר"ד הוא ממשפחה של גדולי תורה אך ענווים ביותר, ראש הישיבה הגר"י צדקה זצ"ל העיד בפני על אביו שהוא ידע בעל פה את כל ארבעת חלקי השולחן ערוך, וגם האמא שתחי' היא דמות של אהבת תורה בצניעות אמיתית, ולכך זכו לראות את בנם עולה ומתעלה ומאיר עיני ישראל בתורתו.

 

המרא דאתרא של שכונת בית ומנוחה, הגרמ"ט דינקל שליט"א אמר כי מדובר בשמחה כמו של 'שמחת הכנסת ספר תורה', וסיפר כי הגר"ד כהן הגיע לשכונה לפני כשנה ומחצה, לעצמו לא ביקש דבר, אבל תורתו הכריזה עליו, והנה זוכים אנו לראותו מכהן כרב ומרביץ תורה, זו שמחה גדולה, שמחה של התורה.

בדבריו הביא הגרמ"ט דינקל שליט"א את דברי הספר 'עוללות אפרים' כי הזוכה להכניס ספר תורה לבית הכנסת בחג השבועות, הרי הוא כאילו הקריב מנחה חדשה לה', והנה עתה זוכים אנו להכניס ספר תורה לבית הכנסת, ספר תורה חי, וכולם זוכים יחדיו להקריב מנחה חדשה לה'.

הגאון רבי יעקב שכנזי שליט"א אב"ד העדה החרדית הספרדית עמד בדברי ברכתו על חכמת התורה של הגר"ד כהן יחד עם הענווה שלו, ואף סיפר כי לא פעם בשאלות סבוכות הוא שואל את הגר"ד כהן לדעתו, שכן יש לו דעה ישרה בתורה. בדבריו אמר כי יש לשבח גם את הרבנית שמסרה לבה לתורה, ולקחה על עצמה את כל עול הבית בכדי שהרב יוכל לשבת וללמוד זה קרוב לעשרים שנה, ויש לה חלק גדול ביום הזה.

הגאון רבי גדעון בן משה שליט"א ראש בית ההוראה 'יחווה דעת', אמר בדבריו כי הגר"ד כהן שמעו יצא בכל הארץ, לשיעוריו מגיעים מאות, הוא מחבר ספרים חשובים, בקושי מסיימים ללמוד ספר אחד וכבר הוא מוציא ספר חדש והכל בבהירות ובעומק ההלכה, הוא רב שלא מחפש חידושים אלא לומד מגדולי הדורות, וכך מעביר את מורשת ומסורת התורה מדור לדור. בדבריו גם עמד על החשיבות שיש רב בקהילה למרות שיש בה תלמידי חכמים, שכן רב מנהיג את הקהילה ויש לו עול מכל בני הקהילה.

את ברכת הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ שליט"א מרא דאתרא נחלה ומנוחה, שנבצר ממנו להגיע בשל היותו מחוץ לעיר, הביא בנו הרב יעקב קופשיץ שליט"א, ברכה לרב החדש שרב חלקו בהרבצת תורה, ואף שיבח את ספרי 'אור ההלכה' של הגר"ד כהן.

הרה"ג ר' פנחס בלויא שליט"א ראש כולל קנין יוסף ומג"ש בדף היומי בביהמ"ד התכבד להקריא את אגרת הברכה של הגר"י ראצבי שליט"א, אגרת בה שיבח את הרב הנבחר וכי ידיו רב לו בהוראה ובדיינות, וברכו שיצליח ה' דרכיו ולא יצא חלילה תקלה מתחת ידיו.

את ברכת משפחת הרב, הביא אחיו הגאון רבי יצחק כהן שליט"א, שאמר כי הוא נרגש לראות את השמחה שיש בקהל עם הכתרת הרב, רואים שהציבור יודעי להעריך את גדלותו בתורה ואת השיעורים שלו, ולכך כשיש כזה צמאון זה יביא לרומם את הקהילה, ולהגדיל תורה ולהאדירה.

 

בהתרגשות רבה הזמין המנחה את הרב החדש הגר"ד כהן לשאת את משאו הנרגש, אך לפני כן פתח הקהל בריקודים נרגשים במשך כחצי שעה, ריקודים של אהבת תורה ושמחת תורה, הקהל יצא מעגלים מעגלים, לקול שירת 'אשרי מי שעמלו בתורה', ו'מראה כהן'.

אחר נשא הגר"ד כהן את משאו הנרגש בו עמד על כך שלא שררה הוא נוטל אלאה עבדות הוא נוטל. "הגמרא אומרת 'משמת רבי בטלה ענווה, אמר ליה רב יוסף לתנא לא תיתני ענוה דאיכא אנא', וכולם שואלים, וכי זה ענווה של רב יוסף להגיד שהוא ענו. אלא מאי, ר' יוסף היה עניו ואמר שאם בדור של תלמידי חכמים נותנים גם לו לדבר, זה אומר שיש ענווה בדור הזה. גם אני מרגיש את ההרגשה הזאת, יש כאן בקהילה תלמידי חכמים חשובים, וכשבאו למנות אותי כרב, אני רואה את הענווה שיש להם, ולכן כשיש כאן ענוה לא פלא ששמע של הקהילה יצא לפניה, שכן לענווים יתן חן".

בדבריו הנרגשים הודה לקב"ה שהביאו עד הלום, לרבותיו הגדולים, לראש הישיבה הגר"א סאלים, לרבו בהוראה הגר"י שכנזי, להוריו החשובים שהם סמל ומופת לתורה ולשאיפת אמת לבנים תלמידים חכמים, וכן לרעייתו הרבנית שלקחה על עצמה את עול הבית, ונותנת לו לעסוק בתורה ולכתוב את הספרים.

בסיום הדברים הודה לראש העיר הרב משה אבוטבול שיזכה להמשיך עוד רבות בשנים להיות שלוחא דרבנן מתוך אהבת תורה, לגבאי בית המדרש הרב יוסף דניאל והרב אפרים שמש. לחברי הועד ה"ה בנימין דיין, שלמה אליהו, יורם בוזגלו, יצחק שתיאת, אליהו סלים, וכן לוועדה המכינה של המעמד, ה"ה שמעון יצחק דהרי, ונתנאל אבוטבול, יחד עם כל העוסקים במלאכת הקודש.

במעמד השתתפה גלריה מכובדת של רבנים (מלבד הרבנים שהוזכרו בנואמים): הגאון רבי שלמה זלמן פערלשטיין שליט"א רב שכונת רמב"ש א', הגאון רבי מרדכי גולדשטיין שליט"א רב שכונת משכנות יעקב, הגאון רבי אלחנן פרץ שליט"א רב קהילת הספרדים ברמב"ש ב' ואב"ד חוקת משפט, הגאון רבי אלימלך קורנפלד שליט"א רב קהילת הגר"א, הגאון רבי יוסף רובינשטיין שליט"א ראש ישיבת נתיבות התורה, הגאון רבי אפרים מזרחי שליט"א ראש ישיבת אמרי בינה, הגאון רבי אלעזר מאירוביץ שליט"א רב קהילת אהבת תורה רמב"ש ג', הגאון רבי פנחס אביטן שליט"א ראש ישיבת קנין תורה, הגאון רבי יצחק שרבני שליט"א רב ביהמ"ד משכן רפאל רמב"ש א', הגאון רבי יוסף דהן שליט"א רב קהילת נחלת החיים, הגאון רבי אפרים מדר שליט"א ראש מוסדות ברית כהונה, הגאון רבי יאיר אבוקסיס שליט"א רב בית הכנסת 'לאה אימנו', הגאון רבי פנחס מזוז שליט"א רב קהילת אוהל עופרה, הגאון רבי אברהם שטרית שליט"א ראש ביהמ"ד היכל לאברהם רמב"ש ג', הגאון רבי אליהו אלחרר שליט"א מראשי ביהמ"ד חניכי הישיבות בקריה, הגאון רבי אליהו בורכוב שליט"א מגיד מישרים, הגאון רבי בנימין דיין שליט"א מגיד מישרים, הגאון רבי בצלאל קדוש שליט"א ראש ביהמ"ד חניכי הישיבות, הגאון רבי גבריאלי רחמים שליט"א מו"צ בשכונת בית ומנוחה, הגאון רבי דוד ברדוגו שליט"א ראש כולל בקריה, הגאון רבי חיים פרזון שליט"א ראש כולל ישראל, הגאון רבי יואל אמזלג שליט"א רב ביהמ"ד רמת התנאים, הגאון רבי ירון דשן שליט"א מג"ש בביהמ"ד, הגאון רבי מיכאל עזריאל שליט"א ראש כולל בביהמ"ד חניכי הישיבות, הגאון רבי צבי כהן שליט"א מרבני רחובות, הגאון רבי שלמה גבאי שליט"א ראש כולל דבר אברהם, הגאון רבי שמואל ויצמן שליט"א ר"מ בישיבה לצעירים רמב"ש א', ועוד.

במעמד השתתפו גם אישי ציבור וראשי קהילות, ובהם יו"ר המועצה הדתית הרב יהודה מהדיזדה, חברי מועצת העיר הרב יגאל חדד והרב ישראל סילברסטין, ועוד.

בית המדרש 'ממזרח שמש' הינו כידוע אחד מבתי המדרשות הגדולים והמרכזיים ביותר בבית שמש, בית המדרש פעיל מעלות השחר ועד חצות הלילה, מדי יום ביומו נכנסים בשעריו קרוב לאלף מתפללים מעל העדות והחוגים, מנינים מסביב לשעון, שיעורי תורה והלכה, שיעורי הדף היומי שבו כבר סיימו פעם וחצי את הש"ס, שיעורים בשבתות ובבין הזמנים, פעילות לילדים ונוער ומסגרת 'אבות ובנים'.

בבית המדרש יש גם כולל ערב למצוינים, מקווה טהרה מפואר, אחת לשבוע פועל גם מושב בית דין באחד מחדרי בית המדרש, אולם שמחות הניתן לציבור במחירי עלות, אוצר ספרים ענק בכל מקצועות התורה, וזה לאחרונה יש בו חדר עם שבע עמדות של מחשבי אוצר החכמה, ועוד נדבכים נוספים של תורה וחסד.

המיוחד בבית המדרש הזה הוא רב ביותר, אבל מחפשים אנו מאפיין מיוחד יהיה זה בוודאי איחוד הלבבות שבו, שכן זהו בית מדרש ללא מחיצות, מאנשי הישוב הישן בירושלים ועד בעלי תשובה שנמצאים בתהליכים ראשונים של חזרה בתשובה, כולם מוצאים כאן את מקומם, חסידים כמו ליטאים, ספרדים כמו אשכנזים, והכי חשוב אף אחד לא מרגיש כאן 'אורח', כל מי שמגיע להתפלל כאן, ואלו כמעט אלף מתפללים מדי יום, מרגישים כאן בבית, מרגישים כאן בעלי בתים, בית של כולם.

לפיכך שמחת בית המדרש 'ממזרח שמש', עם הכתרתו של הרה"ג רבי דוד כהן שליט"א לרב בית מדרש, איננה רק שמחה של הקהילה, אלא זו שמחה של כלל, שמחה של כל בית שמש.

צילום: יעקב לדרמן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture