הראשל"צ רבי יצחק יוסף בביקור מרגש במסגרת חידון השבת הארצי שהתקיים בקרית גת

מעמד מרומם התקיים בשבוע שעבר בקרית גת, בראשות מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. את ביקורו פתח הראשל"צ בהיכל התרבות העירוני 'היכל אידית' שם נערך הכינוס השנתי הארצי 'חידון הלכות שבת', בו התכנסו מאות תלמידים מכל רחבי הארץ • צילום: פותחים שבוע קרית גת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הראשל"צ נשא דברי חיזוק בפני מאות התלמידים, במעלת וחשיבות לימוד התורה של תינוקות של בית רבן, ובפרט בלימוד הלכה למעשה, כאשר בשלב מתקדם יותר יזכו ללמוד את ההלכות בעיון, בשורשיהם ויסודותיהם, במעמד השתתף אף רב העיר הרה"ג ר' משה הבלין שליט"א ויו"ר הידברות הרה"ג ר' זמיר כהן שליט"א, את האירוע הנעים בתזמורתו הזמר ר' מור אלקיים הי"ו.

משם פנה הראשון לציון לביקור מיוחד במוסדות 'אמת ושלום' בעיר שבראשות הרה"ג ר' מרדכי בן מנחם שליט"א הרב שלום אביטל הי"ו והרב שמואל שריקי הי"ו. בשעה היעודה הופיע הראשון לציון שליט"א בשערי המוסדות, כאשר שטיח אדום פרוס לרגליו והתלמידים הרבים, יחד עם הוריהם לצד המלמדים, המורים, הצוות והמנהלים, מקבלים את פניו ונושאים בידיהם דגלים מיוחדים לכבודה של תורה, לקול שירה אדירה.

הראשון לציון שליט"א נשא דברים בפני מאות התלמידים, בדבריו עמד על חשיבות לימוד התורה, ושיתף את התלמידים בסיפור נורא הוד מאביו, מרן הגר"ע יוסף זי"ע. "מתוקף תפקידי הלכתי השבוע לכמה מקומות לשאת דברים לציון מלחמת ששת הימים" פתח וסיפר הראשל"צ, "אנחנו זוכרים את המלחמה הקשה, מלחמת ששת הימים, איזה הפגזות?! ישבנו בירושלים, כל העיר היתה מופגזת, ושהינו במקלט במשך כמה ימים. מה מרן האבא זצ"ל היה עושה בזמן המלחמה? תשמעו טוב, הוא למד חברותא יחד עם חכם בן ציון אבא-שאול זצ"ל גמרא מסכת יבמות. כשנפל פגז על הבניין היה חכם בן ציון מפחד כולו, והרב החזיק בידו ואמר לו: 'בא נמשיך, בא נמשיך. התורה תגין עלינו'. הכל בזכות התורה".

בהמשך דבריו הרחיב הראשון לציון אודות חשיבות לימוד התורה בכל מצב, "כי הם חיינו ואורך ימינו. אין אומת ישראל אומה אלא בתורותיה. במה אנחנו מובדלים מכל אומות העולם? יש סינים, יפאנים, אמריקאים, צרפתים, במה אנחנו מובדלים מהם? ההבדל בינינו: התורה הקדושה! להם אין תורה. לנו יש תורה".

הראשון לציון הוסיף לחזק את התלמידים ואמר: "כמה אתם צריכים לשמוח בכל בוקר שזכיתם לבוא לכאן וללמוד, בדרך של התורה הקדושה. זכיתם! אשריכם ואשרי חלקכם".

הראשון לציון שמע סקירה מקיפה על החינוך המוענק לתלמידי המוסדות לתורה, למידות טובות ודרך ארץ. כמו כן צוין בפניו עובדת זכיית המוסדות במקום הראשון בארץ ובקבלת תעודת הצטיינות ממנכ"ל רשת 'בני יוסף', הרב חיים ביטון הי"ו, על ההשקעה וההישגים שהביאו לתוצאה הנפלאה של רישום גבוה מכל רחבי העיר והמושבים מסביב. ובירך את ההנהלה בברכת הצלחה מרובה בהמשך דרכם.

מנהל בית הספר הרב שלום אביטל הי"ו והרה"ג ר' מרדכי בן מנחם שליט"א הודו נרגשות לראשון לציון שליט"א על טרחתו ודברי החיזוק והברכה שהרעיף על כלל הציבור באהבת ישראל, ובפרט כבן הממשיך את דרכו המיוחדת של אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

באירוע השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים וביניהם רב העיר הרה"ג ר' משה הבלין שליט"א, יו"ר ש"ס בעיר הרב עמי ביטון שליט"א ועוד.

השנה נערך הכנס בקרית גת, בסיוע אגף חינוך חרדי בעיריית קרית גת, שבראשות ר' משה ביטון הי"ו והמתנ"ס העירוני בעיר

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture