פרופסור יהודה אדלר: ״הטיפול בגיל השלישי והרביעי הוא האתגר העתידי המרכזי של הרפואה המערבית״

בעוד דור יסתובבו בינינו אנשים בני 120 ו-130 ואנחנו כלל לא ערוכים לכך

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בכנס שנערך לאחרונה על ידי ארגון אב"א (ארגון בתי אבות באילת), נפגש פרופ' יהודה אדלר, אחד מהקרדיולוגים הבכירים בישראל עם שר האוצר משה כחלון. השניים דנו בחשיבות הרבה לקידום נושא הטיפול בקשישים והטיפול בגיל השלישי והרביעי. בין השניים קיימת היכרות רבת שנים, ובעקבות פנייתו של פרופ' אדלר, החליט כחלון לזמן פגישה שבוע לאחר מכן, בשיתוף אדלר, מנהלי ארגון אב"א, טלי פלוסקוף והשר עצמו.

עבור אדלר, המקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח טיפולים פורצי דרך במחלות קרום ושריר הלב, מדובר בנושא חשוב בראייתו את הטיפול בגיל השלישי והרביעי כאתגר העתידי המרכזי לרפואה המערבית. לדבריו, בעוד דור יסתובבו בינינו אנשים בני 120 ו-130 ואנחנו כלל לא ערוכים לכך.

תפיסת עולם מקצועית של השפעה ושינוי

סיפור זה, על אף שהוא עשוי להיראות איזוטרי, משקף את תפיסת עולמו המקצועית של פרופסור יהודה אדלר, המקדיש את חייו לאחד מהתחומים הפחות "נחשבים" של עולם הקרדיולוגיה.

אדלר אינו עומד על שולחן הניתוחים ואינו עוסק בניתוחי לב פתוח, אבל נחשב לאחד מגדולי החוקרים בעולם בתחום של מחלות קרום ושריר הלב, מחלות נדירות בדרך כלל שאינן עושות כותרות ואינן נוגעות לחלק הארי של האוכלוסייה.

במשך שנים ארוכות שימש אדלר בשורה של תפקידי ניהול במוסדות רפואיים ברחבי הארץ, ובין היתר שימש כמנהל המקצועות הרפואיים בבית החולים שיבא תל השומר, שם שימש בעוד שורה של תפקידי ניהול דרכם השפיע על מדיניות הבריאות בישראל ועל הדור הצעיר של רופאים בתחום הקרדיולוגיה ובכלל.

פרופסור יהודה אדלר הישראלי – יו"ר האיגוד האירופי למחלות קרום ושריר הלב

הצלחתו של אדלר אינה מסתכמת רק בגבולות ישראל, ורק לאחרונה מונה פרופ' יהודה אדלר ליו"ר האיגוד האירופי למחלות קרום ושריר הלב, תפקיד שבמסגרתו עוסק אדלר בקידום הנושא ברחבי העולם כולו.

בשנה האחרונה קיבל אדלר שורה של החלטות על שיתופי פעולה עם מוסדות רפואיים ברחבי העולם, פרסום ניירות עמדה, ייזום מערך וובינרים בנושא מחלות קרום הלב ואף כתיבת הספר הראשון אי פעם בנושא זה.

אדלר מקדיש זמן רב למחקר של מחלות נדירות כדוגמת אמילואידוזיס, שאינה זוכה לתשומת לב רב מצד הקהילה הרפואית וחברות התרופות. בהיותו שם דבר בקהילה הקרדיולוגית הבינלאומית, הפך אדלר גם למרצה מבוקש המופיע כמעט בכל כנס קרדיולוגיה ברחבי העולם.

הזמנה לארוחה מלכותית בבלגרד, בירת סרביה

בכנס הקרדיולוגיה האחרון שנערך בסרביה, הרצה אדלר על ההתוויות החדשות לטיפול במחלות קרום הלב, התוויות שאותן פיתח בעצמו לקראת הפיכתן לסטנדרט בענף הרפואה. באותו האירוע, הוזמן אדלר לארוחה מלכותית בבית המלוכה הסרבי בבלגרד, שם סעד עם הנסיך והנסיכה ואף זכה להפתעה גדולה בצורת קבלת אות יקיר הקהילה של הקהילה היהודית בבלגרד.

פרופסור יהודה אדלר גם מקדיש זמן רב לקידום הדור הצעיר של רופאים, להנחלת הסקרנות והרצון לחקור גם את מה שאינו מואר באור הזרקורים, ולקידום השאיפה לתת מזור לכל חולה בכל מחלה, תהיה נדירה ככל שתהיה.

יו"ר וועדת הפרס של שר הבריאות לרפואה והלכה

בנוסף, מונה השנה אדלר לכהונה נוספת כיו"ר וועדת הפרס של שר הבריאות לרפואה והלכה. בעקבות הצלחת האירוע בשנה שעברה, ובעקבות עליית מספר הגשות המועמדים לפרס פי 20 בשנה זו, החליט השר ליצמן להעניק לאדלר כהונה נוספת מתוך הכרת תודה לפועלו והצלחתו בקידום הוועדה ובעבודה משותפת עם רופאים ורבנים בכל רחבי הארץ.

טיפוח וקידום הדור הצעיר של רופאים וקרדיולוגים

ישנם רופאים שתרומתם בולטת הרבה יותר לעין, מעצם היותם רופאים פעילים המקיימים קשר קבוע ובינאישי עם החולה. את הרופאים הללו אפשר לפגוש בקופת החולים, בבית החולים ומעל שולחן הניתוחים.

ישנם גם רופאים המקדישים את חייהם המקצועיים להשפעה על מערכת הבריאות כולה, לניהול מוסדות רפואיים, לקידום נושאים חשובים בענף הרפואה ולמחקר של מחלות נדירות יותר ונדירות פחות.

רופאים אלה אינם נמצאים תחת אור הזרקורים ולרוב אינם מוכרים לציבור הרחב, אך זוכים לתהילה רבה בקרב החוגים המקצועיים אליהם הם משתייכים. פרופ' יהודה אדלר הוא דוגמא מצוינת לרופא כזה, ועל השפעתו יכולים להעיד רופאים צעירים, מתמחים וקרדיולוגים בתחילת דרכם הנושאים את עיניהם אל עבר אדלר בניסיון לאמץ את תפיסתו המקצועית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאוד שהקרדיולוג הבכיר בארץ מעלה הנושא!

אם מומחה בינלאומי ברמתו אומר – להקשיב ולעשות!

שאפו !! פרופ' אדלר הוא דמות נדירה בעולם הרפואה הישראלית. כזה שטובת החברה עומדת לנגד עיניו ומהכתבה ברור שמדובר באדם מקצועי וערכי שהקדיש את חייו לרפואה חברתית לקשישים. פתח למעשה ענף חדש ברפואה. הוא הוכחה שלא צריך לעמוד על שולחן הניתוחים כדי לתרום לרפואה העולמית . נכס יקר ערך למדינת ישראל ולרפואה הישראלית בפרט. הלוואי וימשיך לתרום לישראל !!

יהודה אח נחמד ואציל אשר נועד לעזור ולהציל ! כה לחיי לאיש היקר והמיוחד נאחל לו הצלחה לשליחותו רבת העוצמה בתחום רפואת הלב !

מספר אחד בארץ

מספר אחד

הלוואי והיה מנהיג פה את מערכת הרפואה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture