מעל 60% מגופינו הם מים, כאשר כל אחד מתאי גופינו מכיל 75% מים. מכאן ניתן להסיק שכדי לשמור על האיזון הנכון שיאפשר לגופנו לתפקד בצורה תקינה, עלינו להקפיד לשתות את כמות המים הנחוצ

גופינו מאבד נוזלים דרך השתן, הנשימה והזעה ובמקרה שלא נקפיד על כך, נגרום לפגיעה במערכות שונות. כמות המים היומית הדרושה לאדם ששוקל 70 ק"ג עומדת על 9 כוסות בגודל 250 מ"ל.

 

אדם שנמצא בחוץ ביום בו הטמפרטורה גבוהה או אדם שנמצא בחדר בו מופעל מזגן או חימום יזדקק לכמות רבה יותר של מים. כמו כן, יהיה צורך להגדיל את כמות שתיית המים במקרה שמבצעים פעילות גופנית או במידה שעוסקים בעבודה פיזית. יש לציין שכמות המים המומלצת ליום תלויה גם במין. באופן כללי ניתן לומר שהצריכה המומלצת עבור נשים עומדת על 8 כוסות נוזלים ביום ושהצריכה המומלצת עבור גברים עומדת על 12 כוסות נוזלים ביום.

 

מהם היתרונות של שתיית מים?

המזון שאנו אוכלים מספק 20 אחוזים מכמות הנוזלים הנצרכת. כמות זו כוללת בין היתר: מיצים, פירות וירקות ומוצרי חלב. כדי להשלים את הכמות הדרושה לגופינו יש לשתות עוד שני ליטרים נוספים של מים. חשוב לציין שקפה ותה, משקאות אנרגיה ומשקאות אחרים שמכילים קפאין גורמים לאיבוד מים משום שהם מעודדים השתנה, ולכן, במידה ששותים כוס שמכילה קפאין, רצוי לשתות כוס מים נוספת.

לשתיית מים בכמות מספקת יש שפע יתרונות: המים מסייעים להתחדשות של רקמות הגוף ותאי הגוף, מסייעים לגוף לנקות פסולת ורעלים, משפרים את תהליך העיכול ומונעים התייבשות שעלולה לגרום לכאבי ראש ומיגרנות. כמו כן, מסייעת שתייה מספקת לשמירה על לחות העור ועל ידי כך תורמת למראה העור ומעכבת את תהליכי ההזדקנות.

 

יתרונות נוספים של שתייה מספקת הם: הפחתת סיכונים להתפתחות מחלות שונות ובעיות רפואיות, כמו למשל: סרטן מסוגים שונים, אבנים בכליות, אסטמה ולחץ דם. נוסף על כך, המים משפרים את זרימת הדם, מגדילים את נפחו ותורמים רבות לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית, בין היתר משום שהם מפחיתים התכווצויות שרירים ומשפרים את גמישות השרירים. חשוב לדעת שרקמת השריר בגופינו מורכבת מ70% מים ומעלה ושתייה מספקת תמנע חולשה, חוסר יציבות, סחרחורות ועייפות שיאפשרו למתאמנים לשפר את הביצועים.

 

יתרונות נוספים של שתיית מים

אם לא די בכל היתרונות שהוזכרו, המים גם מסייעים לשמירה על טמפרטורת גוף תקינה, מסייעים במניעת כאבי מפרקים, משפרים את הזיכרון לטווח הקצר, גורמים לאדם להיות רגוע יותר ותורמים לנשים בהריון משום שהם מסייעים במניעת בחילות.

יתרון משמעותי נוסף של המים הוא שהם מסייעים בשמירה על המשקל וירידה במשקל. פעמים רבות אנשים חושבים שהם רעבים כאשר הם בעצם צמאים. הפרשנות השגויה גורמת לאכילה מיותרת, ולכן, במקרה שחשים רעב, רצוי לשתות מים ולבדוק האם הסיבה לרעב נובעת מתחושה של צמא או מתחושה של רעב אמיתי.

 

לעודד את בני הבית לשתות יותר מים

הרבה אנשים אינם רגילים לשתות את כמות המים המספקת או מעדיפים מיצים, משקאות ממותקים ומשקאות שמכילים קפאין. אם אתם ובני ביתכם נמנים בין אותם אנשים שלא שותים מספיק מים או מעדיפים משקאות אחרים שפחות תורמים לבריאות ומכילים קלוריות מיותרות, תוכלו לעודד את עצמכם ואת בני הבית לשתות מים באמצעות פעולה פשוטה – פשוט רכשו מיני בר מים לבית. מתקן מיני בר יספק מים נקיים ונגישים כך שבני הבית יוכלו לגשת אל המתקן, למזוג מים לכוס ולשתות לרוויה. תוכלו לראות איך די במהירות תהפוך שתיית המים להרגל בריא.