האדמו"ר מאונגוואר בביקור במרכז הרפואי שמיר

האדמו"ר שליט"א עמד מקרוב על ההתאמה של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) לציבור החרדי, והביע את שביעות רצונו תוך שהוא מציין כי מדובר בבשורה של ממש עבור הציבור החרדי בכלל, ועבור תושבי מודיעין עילית בפרט שזהו להם בית החולים הקרוב ביותר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביקור רב רושם נערך בשבוע שעבר במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא): אל המקום הגיע כ"ק האדמו"ר מאונגוואר מודיעין עילית כדי לעמוד מקרוב על מהפכת ההתאמה של המרכז הרפואי כולו, בדגש על מחלקת היולדות, לציבור החרדי.

הביקור נמשך שעות ארוכות, זאת למרות שמלכתחילה תוכנן להיות קצר יותר. הסיבה: האדמו"ר התרגש מאוד מהסקירה הראשונית שנמסרה לו, וביקש לראות במו עיניו את השינויים, הפתרונות וההתאמות שבוצעו בכל המחלקות והאגפים.

אל הרב התלווה בביקורו רב המרכז הרפואי, הרב הראל פדידה, הרב משה קורניק אחראי קשרי קהילה המרכז הרפואי שמיר, הרב שמואל חיימוביץ משגיח כשרות בבית החולים, יחד עם הצוות הניהולי של המרכז הרפואי, כמו גם הצוות הרפואי (בהתאם למחלקות).

עיקר הביקור נסוב סביב ההתאמה של מחלקת היולדות עבור היולדות החרדיות (להלן). האדמו"ר שוחח ממושכות עם הצוות המקצועי והניהולי של המחלקה, ושמע מהם לפרטי פרטים על כל הצעדים, ההתאמות והשינויים שבוצעו בהקשר הזה. בהמשך נערך סיור ביתר המחלקות והאגפים, שגם הם – כאמור – הותאמו לציבור החרדי (כנ"ל).

במהלך הביקור ובסיומו שב כ"ק האדמו"ר וחזר על התפעלותו והתרשמותו העמוקה ממה שראו עיניו במרכז הרפואי שמיר. האדמו"ר הדגיש כי ישנם בתי חולים רבים שמצטיינים בגישה מקצועית, אחרים בשירות ובהתאמה למגזר החרדי, אולם שילוב כמו זה שמתאפיין בו המרכז הרפואי שמיר הוא דבר שאינו מצוי, ומהווה בשורה של ממש עבור כלל הציבור החרדי, ובפרט עבור תושבי מודיעין עילית שזהו להם בית החולים הקרוב ביותר.

מקורביו ומשמשיו של כ"ק האדמו"ר ציינו שמשך הביקור, כמו גם המילים החמות שהשמיע האדמו"ר לאחריו הם אינם מעשים שבכל יום, ויש בהם כדי להעיד על הרושם הרב ושביעות רצונו של האדמו"ר ממה שראו עיניו.

כפי שציינו, הביקור התקיים בצל מהפכת ההתאמה של המרכז הרפואי לציבור החרדי, בדגש על מחלקת היולדות. כחלק מהמהפכה המתוארת הוכשר רוב שטח בית החולים מפני טומאת כהנים והותקנו פתרונות טכנולוגים המונעים חילולי שבת ממי ששובת במקום.

במחלקת היולדות נהנות היולדות החרדיות – כמו גם בני משפחותיהן – מהתאמה מוחלטת לאורח החיים החרדי ע"פ כל דקדוקי ההלכה, לרבות מנות גורמה למהדרין, יחס אישי והתחשבות בכל דרישה ובקשה במהלך האשפוז.

תוצאות המהלכים המתוארים כבר ניכרות בשטח עם מאות יולדות חרדיות שבחרו ללדת ב'שמיר' בחודשים האחרונים, מספר שהולך וגדל כל העת לנוכח האמון הרב והשם הטוב של שמיר ברחוב החרדי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture