הישגים רפואיים יוצאי דופן לפגייה של המרכז הרפואי מעיני הישועה

מספר הפגים מהגבוהים בישראל | אפס היפגעות מוחית בשנה החולפת | העתק מודל העבודה לכלל בתי החולים בישראל | לידה בשבוע 23 ללא נזק | כל אלה ועוד הם רק חלק מההצלחה האדירה בס"ד של הפגיה ב'מעיני הישועה' שמומחים רבים עומדים נפעמים בפניה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בפגייה במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' מסכמים שנה מוצלחת ומצילת חיים, בס"ד, הכוללת שבירת שיאים ארציים. בפגייה עוברים מידי שנה בין 300 ל-400 תינוקות, בהם עד כ-90 פגים מתחת למשקל של 1.750 גרם – הנחשבים לקטנים במיוחד. ביניהם יש לנו גם קטנים במיוחד פחות מקילו.

הד"ר ר' יעקב הרצליך, רופא בכיר בפגייה – אחד מתוך 3 ניאונטולוגים – מתגורר בבני ברק. הוא למד בישיבות נחשבות, בהן 'חברון גאולה' ואחר כך למד רפואה במשך 14.5 שנים, כולל רפואת ילדים ורפואת פגים.

בשיחה איתו השבוע הוא לא פסק מלהודות לקב"ה על ההצלחות הגדולות במחלקה: "יש לנו ב"ה הצלחה גדולה, עד כדי כך שעל סמך בקרות שהתקיימו אצלנו ע"י ראשי מערכת הבריאות, הומלץ להעתיק את הטיפול כפי שהצוות שלנו פיתח בכל הפגיות בישראל. את השנה שעברה, סיימנו בסייעתא דשמיא גדולה עם הישגים מדהימים כגון לידה בשבוע ה-23, שזה דבר שנקרא בעולם הרפואי 'גבול החיוּת'  וכן שבוע 24 במשקל 520 גר' עד כדי כך שיש מרכזים רפואיים שאומרים שזה חסר סיכוי. בלידות הללו התינוקות שוחררו לביתם בריאים ושלמים ללא דימום בראש שזה יוצא דופן במונחים רפואיים".

לדברי ד"ר הרצליך, "אחת הבעיות הנפוצות בקרב פגים היא דימום במוח, בגלל שהכלי דם רגישים ומועדים לפורענות – ואחד הנזקים הוא דימום שמתחלק ל-4 סוגים: דרגה 1-2 זה נחשב 'קל' ו-3-4 הן דרגות קשות. בשנה החולפת סיימנו עם 0 מקרים של דרגה 3-4. אין אף מרכז רפואי באזורנו שהגיע למצב כל כך טוב".

אבל לא מדובר רק סייעתא דשמיא אלא גם בשלוחי המקום, מלאכים בלבן, שעושים עבודה נכונה: כדי לקבל פג חדש לפגייה יש צורך בעבודה שכוללת הגנה. בהתאם לכך, כל מי שנולד מתחת לשבוע 30 ב'מעייני הישועה' מתקבל בידי "צוות בכיר", כולל רופא. בנוסף, הוא מוכנס לשקית ייעודית מיוחדת שתשמור על חום גוף, משתמשים עבורו במזרן חימום חד פעמי ולא מטלטלים את התינוקות במשך 72 שעות.

"נמצא כי פגים שמגיעים עם חום גוף נמוך מדממים בראש ופגים מאבדים את חום הגוף בצורה מאוד מהירה ומשמעותית. בעבר היינו מקבלים לפגייה תינוקות עם חום של 34.9-35, היום ב"ה אנחנו מקבלים אותם לפגיה עם חום של 36.5 שזה הסטנדרט – וכל זאת בזכות העבודה לשמירת חום הגוף שהוא דבר חשוב וקריטי".

בנוסף, הפגייה ב'מעייני הישועה' מוחשכת באופן קבוע כדי למנוע גירוי מהתינוקות מאחר והגירוי פוגע במוח הפג. כרופאי ילדים בקהילה אנחנו רואים ילדים בוגרי פגייה שלנו לעומת בוגרי פגייה אחרות ואת ההבדלים בתוצאות בנינו לאחרים".

עם זאת, הד"ר מדגיש כי "אנחנו לא יודעים לטפל בבעיות מורכבות בלב ובמערכת העצבים ולכן במקרים שידוע שיש בעיה של מום, הפרעות קצב או ראש גדול מאוד וכו' אנו מעבירים את המקרה לבית חולים מתאים אחר".

בכל מקרה הפגייה ב'מעייני הישועה' מוערכת מאוד, "בחודש האחרון הפגייה הייתה בתפוסה מלאה, עם 13 פגים קטנים ( פחות מ 1750 גר') חדשים – שזה ממוצע שנתי לפעמים אצל בתי חולים אחרים. עם זאת, אנחנו שואפים להגדיל אותה עוד כדי להציל נפשות בישראל"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כתבה מדהימה ומרגשת ואמינה מניסיון אישי בחודש האחרון חויינו את הדברים הנאמר בכתבה אחת לאחת יש לציין שצוות מנצח ומסור באופן יוצא דופן .חן חן .מעייני הישועה.

הכל זה סייעתא דשמיא
ועלינו מוטל לעשות השתדלות, כלומר לפנות לרופאים הכי טובים כמבואר ברמב"ן
ובכלל זה לפנות לביה"ח מעייני הישועה
אבל אחרי הכל וגם לפני הכל
הכל זה רק סייעתא דשמיא
בשורות טובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture