למה כל כך חשוב לדעת מה עובר על הילדים המתקשים בלמידה וקריאה?

הדים רבים להרצאות המאלפות של ר' אפרים שבדרון מאבחן ומנהל מכון מקראות המעשירות את ההורים במידע חשוב ומחוללות מהפכה של ממש בגישה ועזרה לילדים אלה.

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מי מאיתנו לא חווה אצלו בבית או אצל קרוביו ושכניו מקרה של ילד מתקשה, ילד שצריך עזרה בלימודים? אין היום כמעט מי שאינו מכיר אחד או שניים כאלה, ילדים מתקשים ברמות קושי שונות. וזה בעצם מה שגורם לציבור ההורים ומורים דחף ורצון לצרוך מידע יותר מקצועי ויותר מדוייק, ולהגיע להרצאות המקצועיות של ר' אפרים שבדרון, במודיעין עילית, בביתר ובבית שמש.

כשמבינים את מה שמתחולל אצל הנער פתרנו חצי בעיה, כך מספר משה, אחד מההורים הרבים ששמעו והתרשמו מהידע הרב שקיבל מההרצאה ועשה לו סדר בראש.

בהרצאות הארוכות האורכות מעל 90 דקות מעביר הרב שבדרון מידע מקצועי עצום ורחב מימדים ברמה מצוינות גבוהה ביותר בליווי שקופיות והרצאות של רופאים עולמיים ידועי שם בכל התחומים הרבים אשר עלולים לגרום לקשיים בלימודים וקשיי התפתחות בילדים.

הקושי וההתמודדות הוא רק סימפטום ותוצאה ממשהו עמוק שגורם לכל זה, כך מגדיר הרב שבדרון את החשיבות במידע הגורם. כשיודעים על מה להצביע וכשמבינים איך למנוע את הבעיה, יצאנו כבר לדרך.

לפני שנים לפני פריצת הדרך הטכנולוגית ולפני שהידע הרב שצברנו הגיע לידי ביטוי, היינו עומדים חסרי אונים כלפי הילדים שלא ידעו לקרוא, ילדים שלא הצליחו לשבת במקום או הקניטו והציקו, הפריעו לשיעורים או הפכו את הבית. ההורים לא ידעו מה לעשות ואיך להתמודד עם זה.

כיום יש לנו ב"ה אמצעים טכנולוגיים רבים ומידע אמיתי ומבוסס להבין מה מתחולל אצל הילדים, מה הקושי שהם עוברים יום יום בתלמודי התורה ובישיבות ומה הטיפול הנכון בעבורם.

מכון מקראות מטפל בילדים ומבוגרים המתקשים בקריאה בכל גיל ובכל רמת קושי וההצלחות משגשגות ומגיעות לאחוזים גבוהים במיוחד בגלל חווית הקריאה, השיטה הייעודית והאבחון המדוייק.

יש בינינו ילדים שאנחנו כהורים לא שמים לב לסבל הרב שהם עוברים מידי יום ביומו. האמא המסורה הדואגת השכם בבוקר להכין לילד המתוק את הסנדוויץ' שיהיה לו טעים לחיך, רצה אחריו עם כוס שוקו חם שיהיה לו נעים במשך היום. הלב המסור והרך של האמא היה נמס אילו היתה מודעת למה שהילד המתוק שלה עובר בתלמוד תורה כשהוא אינו מסוגל לקרוא כמו כולם, הוא לא קולט את החומר הנלמד, ובשקט בשקט בלי לעורר מהומות הוא יושב וסובל, יום יום, שעה שעה ורגע רגע.

יש לציין שהמלמדים בתלמודי התורה, המשגיחים, המפקחים והמנהלים עושים את מלאכתם נאמנה, הם משקיעים את כל מרצם וכוחם על מנת לקדם את כולם. אבל כמו בכל מערכת ציבורית, אי אפשר להגיע לכולם, וילד שאינו מפריע או מציק אלא יושב בצד וסובל את סבלו בשקט ובלי לעורר מהומה, עובר מתחת לראדר ואף אחד לא שם לב למה שהוא עובר.

החלק האחרון של ההרצאה משאיר את הציבור פעור פה לנוכח פלאי הבריאה, כשבאמצעות מצלמות משוכללות של מומחים עולמיים בעלי שם ובאמצעות הדמיות נפלאות ומקצועיות ניתן לראות בבירור את הפעילות המוחית ומה גורם לילדים לבעיות קשב וריכוז. ניתן לראות מה עושות התרופות ואיך התערבותן עוזרות לטפל בבעיות ההתנהגותיות של הילד.

ההרצאות מתקיימות לציבור הרחב בשיתוף פעולה פורה ומבורך עם קופת חולים לאומית, הדואגת להביא לציבור את מיטב הרפואה והמידע, להבין ולטפל טוב יותר בילדים ולהיות מודע וקשוב לכל מי שמתקשה וצריך עזרה.

ניתן להזמין הרצאות בתלמודי תורה, להורים מורים ומנהלים. 02-5370728 שלוחה 1

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture