Olivier Fitoussi/Flash90

עיכוב בקבלת ההחלטות? הצהרת ראש הממשלה נדחתה ל-21:00

רה"מ צפוי למסור הצהרה ב-20:30 • דיונים מרתוניים בניסיון להכריע אם להשבית את המשק או רק לצמצם פעילות - ומתי ההנחיות החדשות ייכנסו לתוקף • בהערכת מצב שהתקיימה במשטרה נאמר כי הממשלה צפויה להכריז על מצב חירום במשק

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור בשעה 20:30 הערב (מוצאי שבת) הצהרה לתקשורת, לאחר שיכריע בנוגע להמשך ההיערכות במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. בדיון משתתפים שרי הביטחון, האוצר, הכלכלה וביטחון הפנים במשרד ראש הממשלה. זאת, בהמשך לדיונים שנערכו מוקדם יותר עם מנכ"לי משרד האוצר והבריאות, יחד עם הפורום הכלכלי.

ב'כאן חדשות' דווח כי מוקדם יותר העריכו גורמים מקצועיים כי נתניהו יצדד בהמלצת משרד הבריאות, שכוללת תרחיש קיצוני – הגבלה על התנועה של אזרחים ברחובות, ביטול תחבורה ציבורית, סגירת גני הילדים והפנימיות, והטלת צעדים נוספים שיביאו לסגירה של מרבית בתי העסקים בישראל. גורמים במערכת החינוך מסרו כי הם נערכים לסגירת גני הילדים והחינוך המיוחד.

ב'חדשות 12' צוטט גורם בכיר שהבהיר כי לא צפוי סגר – אלא בעיקר הגבלות שנועדו למנוע התקהלויות. תהיה המלצה לשלוח כמה שיותר עובדים לעבודה מן הבית. רשתות המזון יישארו פתוחות כל העת. עוד דווח כי בשלב זה לא צפויה החלטה סופית על הפעלת "משק לשעות חירום". עם זאת, נתניהו צפוי להכריז על סגירת קניונים, בתי קפה ומסעדות.

לגבי תחבורה צביורית מציעים במשרד הבריאות שני מודלים: האחד לצמצם מאד תחבורה ציבורית בינעירונית ולהשאיר מעט תחבורה עירונית שתאפשר לאנשים להגיע לחנויות מזון, בתי מרקחת ומרפאות. אפשרות שניה לתת 24-48 שעות היערכות לפני שנוקטים באמצעי הזה ובתקופה זו ידללו כמה שניתן את הנסיעות (למשל ש צה"ל יסיע את חייליו באוטובוסים שלו).

ב'ווינט' דווח כי בהערכת מצב שהתקיימה במשטרת ישראל נאמר כי הממשלה צפויה להכריז על מצב חירום במשק. "במסגרת ההכרזה, יוצג כי מדינת ישראל הולכת להקטין את הפעילות במשק ב-64% למשך חודש ויינתנו רק שירותים חיוניים – מתוך הבנה כי הקטנת החיכוך באוכלוסייה תסייע בהקטנת אפשרות ההדבקה", נאמר. בהערכת המצב נקבע כי המשטרה תבצע אכיפה בבתי עסק שייפתחו ללא אישור.

במשטרה אמרו עוד כי "המשמעות בהקטנת פעילות המשק הינה הפעלת מעין סגר נושם: מה שלא חיוני יישאר סגור. המקומות הפתוחים יהיו פתוחים על-פי דין". כמו כן, "אם משטרת ישראל לא תוכל לטפל לבד, הצבא יסייע למשטרה או שהצבא ייקח על עצמו אחריות. צה"ל נערך לאפשרות של העברת מקל ויבנה בתי חולים גדולים/זמניים". עוד נקבע כי מעצרים לא דחופים יידחו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למען ה' למה לא מחייבים את כולם בחקיקה מיוחדת ללבוש כפפות ומסכות ומי שלא לובש יקנס, הפתרון הכי פשוט!! אם כולם יעשו כך בוודאי ירד אחוז ההידבקות בחמישים אחוז במיידי. יש מלא אנשים שרוצים לשים מסכות ברחוב ולא נעים להם/ מפחדים שלא יחשבו שהם חולים, אם יהיה חוק על מסכות ואכיפה כוללת לא תהיה בעיה!!

ההצהרה נדחתה לשעה תשע בערב כך נמסר מראש הממשלה

נווו מה יהיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו